Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi valtaosalla ihmisistä on täysin harhainen käsitys itsestään?

Vierailija
05.04.2025 |

Moni esim. väittää syövänsä terveellisesti ja olevansa hyvässä kunnossa vaikka totuus on jotain ihan muuta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun syö 80% terveellisesti. Ei pidä olla tiukkis 

Vierailija
2/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo on sinun ongelma eikä heidän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat kuitenkin suhteellisia asioita. Hyvä kunto tarkoittaa minulle (tavis) eri asiaa kuin hyvä kunto kaverilleni (entinen kilpaurheilija). Sama pätee ruokaan.

Toiselle terveellinen ruoka tarkoittaa ruokavaliota, joka esim. pitää kolesterolin, verenpaineen ja verensokerin normaalina jos niiden kanssa ollut vähän ongelmia. Jonkun toisen mielestä terveellinen ruokavalio ei voi sisältää yhtäkään herkkupalaa ikinä.

Vierailija
4/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on perin inhimillistä. Esimerkiksi monet näkevät itsensä paljon komeampana/kauniimpana peilistä katsottuna vs sinusta otetuista kuvista.  Ihmiset kehittelevät kaikenlaisia olettamuksia itsestään ja muista koko ajan esimerkiksi muistin suhteen. Muistot heikentyvät ajan myötä jos niiden pariin ei palaa suhteelliseen tiheään. Käy usein niin että he rupeavat luomaan ns "täytettä" heikentyneiden muistojen aukko kohtiin alitajuisesti ja voi olla niin että se mitä oikeasti tapahtui voi muuttua tämän täytön seurauksena aivan toiseksi. Voisi siis sanoa että nämä virheelliset olettamukset ja käsitykset on osa ihmisyyttä.

Vierailija
5/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on perin inhimillistä. Esimerkiksi monet näkevät itsensä paljon komeampana/kauniimpana peilistä katsottuna vs sinusta otetuista kuvista.  Ihmiset kehittelevät kaikenlaisia olettamuksia itsestään ja muista koko ajan esimerkiksi muistin suhteen. Muistot heikentyvät ajan myötä jos niiden pariin ei palaa suhteelliseen tiheään. Käy usein niin että he rupeavat luomaan ns "täytettä" heikentyneiden muistojen aukko kohtiin alitajuisesti ja voi olla niin että se mitä oikeasti tapahtui voi muuttua tämän täytön seurauksena aivan toiseksi. Voisi siis sanoa että nämä virheelliset olettamukset ja käsitykset on osa ihmisyyttä.

Päiväkirja on tässä hyvä. Moni treenaa liikaa viikossa ja jättää elimistön palautumatta. Vihkosta voi nähdä hyvin mitä päiviä olisi hyvä pitää palautuspäivinä ja mitä on syöty milloinkin. Ihmisen muisti on kehno.

Vierailija
6/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun syö 80% terveellisesti. Ei pidä olla tiukkis 

Itse asiassa 51 % riittää tutkimusten mukaan. 

Vierailija
7/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi katsoa muita kansoja ja niiden kansanterveyttä. Ranskalaiset naiset syövät leivoksia, eivätkä rupsahda 40-vuotiaina tai läskisty. 

Vierailija
8/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ortorektikot Eivät pysty pitämään suutaan kiinni?

Vierailija
9/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kerran kun vegaani kehuskeli sillä että hänen poikaystävänsä tuo kaupasta porkkanatikkuja kun he herkuttelevat lauantai-iltana Netflixin äärellä. Minä, huomattavasti paremmassa kunnossa kuin tämä vegaani, siihen että me kyllä ostamme ihan irttareita. Vegaani lähes raivostui ja alkoi saarnata että HALUATKO KUOLLA kolmekymmentävuotiaana 😡

Vierailija
10/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jokin paikka, jossa voisi saada varmuuden itsestään? - Niin ehkä, painosanalla ehkä ymmärtäsi senkin miksi itse saa tai joutuu elämään sinkkuna ja moni vastuuton ja arksia askareita aktiivisesti välttelevä "jännis" on saanut mahdollsiuuden olla ja elää parsuhteessa ja kumppani(e)nsa kanssa lapsua  kun itselle ne ovat jääneet vain haaveeksi. - Enkä usko muuttavani omaa tilannettani toiseksi jos itsekin jättäsin ja tai sillä, että alkaisin syyttämään ja halveksimaan naisia heidän valinnoistaan ja päätöksistään tuskin uhriutumisellakaan..... 

Vierailija
11/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni jeesustelee minulle esim siitä, ettei minua kiinnosta ilmastonmuutos paskaakaan. Ovat muka niin valveutuneita ihmisiä asian suhteen ja silti lentävät mm. lentokoneella säänöllisesti. Minä olen lentänyt yhden kotimaan lennon viimeksi vajaat kymmenen vuotta sitten. Minä saan tyhjäkäyttää autoa pihalla vaikka lopun ikääni ja silti ilmastojalanjälkeni on pienempi kuin näillä vıtun jeesustelijoilla.

Vierailija
12/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni kutosen nainen luulee olevansa parisuhdemarkkinoilla kasin tasoa vain siksi, koska joku kasin mies on heitä joskus käynyt paremman puutteessa nussimassa, jotta saa pussit tyhjäksi.

Vierailija
13/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismista johtuu. Eikä osata olla totuudenmukaisia ja objektiivisia. Puolueellisuuttaa löytyy sekä itseä että lähipiiriä kohtaan.

Vierailija
14/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalla 8.4 miljardia ihmistä ja heistä 99 prossaa väittää että syö terveellisesti muhahaa,vai onko tämä taas  juttu että suomessa on asia näin?

Vierailija
15/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisestä kertoo paljon, minkälaisen profiilikuvan julkaisee itsestänsä. Siis miten hän itse haluaa itsensä näkevän. Joskus ne kuvat ovat iiiiiihan muuta, miten näkee henkilön.

Vierailija
16/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Että kun syö lihapiirakan tai kaksi pullaa kerran viikossa se on paha... Terveellisesti syövät väittävät että syömistä ei saa vähentää laihduttaessa. Mutta minä söin ennen kerran päivässä lämpimän ruoan ja lisäksi välipaloja. Kun aloin syömään kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja suositusten mukaisesti, painoni nousi melkein kymmenen kiloa, jatkuvasti oli niin turvonnut olo kuin olla ja voi. Vasta reilusti syömistä vähentämällä auttoi...

Vierailija
17/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisodassa söin lunta ja vanikkaa.

Vierailija
18/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo on sinun ongelma eikä heidän?

Koska harhaiset ihmiset ovat rasittavia. Heidän kanssaan on rasittava keskustella, koska et ole samaa mieltä ja jos yrität korjata näkökulmia, he ottavat nokkiinsa.

Vierailija
19/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja moni kutosen nainen luulee olevansa parisuhdemarkkinoilla kasin tasoa vain siksi, koska joku kasin mies on heitä joskus käynyt paremman puutteessa nussimassa, jotta saa pussit tyhjäksi.

Ja nyt tämä Sieppi -niminen nainen ei anna minulle! Ai hitto, että palleja pakottaa!

Vierailija
20/35 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ihmisistä on keskiarvoa; tyhmempiä, rumempia, huonommassa kunnossa, sairaampia, huonommassa työpaikassa.. 

Tätä vaan kukaan ei tahdo myöntää itselleen , saati muille! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan