Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmiset enää siivoa kotejansa?

Vierailija
19.01.2026 |

Varsinkin alle 40 vuotiaat? 

Olen lähivuosina nähnyt paljon koteja ja ne haisee niin tunkkasilta, varsinkin opiskelijoiden kodit ja joidenkib perheiden koteja ja yksittäisten miesten kodit.

Oikein sellaista likaa, vaatteistakin huomaa et niitä ei oo pesty kunnolla niin ne haisee.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksittäinen mies ja siivoan kyllä ikäiseni yksittäisen naisenkin kotona.  Pöydät täynnä likaisia astioita ja lattiat imuroimatta.  

Vierailija
2/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en ainakaan jaksa, masennus ja psoriasislääkitys vie voimat. Joskus sentään pesen itteeni ja vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kun oli puhe että naapurit alkaa siivota. Nyt kaikki odottaa että koska ne naapurit tulee siivoamaan. Kukaan ei tule kun kaikki on jonkun naapureita. Näkisin että reilu ja oikeuden mukainen ratkaisu on että korhoset siivoaa kaikkien kodit ja asunnot. 

Vierailija
4/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa töiden jälkeen...

Vierailija
5/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaatteet voi pestä ei-kunnolla? 

Vierailija
6/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa, nehän pudistuu patrsilla jopa sadevedessä ja tuuletuskin raikastaa. Tosin itse pesen pyykkini koneessa mutta kuivatan pervekkeella raikkaassa ilmassa.

Vierailija
7/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun insinööri-isä sanoi että ajattele kapitalistisesti. Älä tee mitään ilmaiseksi.

Tätä olen noudattanut elämässäni. Hän kirjaimellisesti maksaa 200e viikonloppuna että pesen omat pyykkini.

Vierailija
8/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää en ainakaan jaksa, masennus ja psoriasislääkitys vie voimat. Joskus sentään pesen itteeni ja vaatteita.

Voimia 💚

Haluatko kertoa miten psori oireilee?

Minulla on nivelpsori. Sormien kynsivalleissa on välillä tulehdusta. Harvoin pieniä rahkoja päänahassa. Nivelet rauhallisia. Nyt poden iriittiä oikeassa silmässä. Toivon, että menee kortisonitipoilla eikä riehaannu töissä. Jos niin käy, tarvitsen todennäköisesti sairauslomaa.

Muuten lääkkeettömästi. Gluteeniton ja maidoton. Prosessoimaton ruoka ja ilman valkoista sokeria. Lisäaineeton. Riittävästi d-vitamiinia. Kasviksia, marjoja, hyviä rasvoja...

Vierailija
9/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo tätä nykyajan nuorisoa eli alle 40 vuotiaita niin olen menettänyt toivoni.

Vierailija
10/28 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo tätä nykyajan nuorisoa eli alle 40 vuotiaita niin olen menettänyt toivoni.

Aivan. Oikeistopellejä.

Vierailija
11/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että siivoan, ei ole ikinä tiskejä altaassa pitkään, pesen myös tiskialtaat, imuroin pari kertaa viikkoon ja moppaan myös välillä. Vessan pesen melkein päivittäin. Pyykkiä pesen usein. Vaihdan lakanat melko usein. Mutta äitini mukaan elän sikolätissä, ja olen sotkuinen. On ihan sama vaikka nuolisin asuntoni puhtaaksi, hän löytäisi jotain moitteen sijaa aina. 

Vierailija
12/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ne näköjään odottaa, että työttömät alkaa siivota niiden koteja pian ilmaiseksi. Äsken tuolta toisesta ketjusta luin.

Vierailija
13/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pesukoneiden 40 asteen eko-ohjelmat vain levittävät likaa ja jättävät vaatteisiin pesuaineita

Vierailija
14/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kevyt pesuohjelma, annetaan seistä pesukoneessa, laitetaan liian tiiviisti kuivaustelineeseen. Monta kohtaa voi mennä pieleen ja sitten haisee tunkkaiselta. 

Vierailija
15/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on muotia olla niin masentunut ja syrjitty ettei voi tehdä itse mitään. Yhteiskunnan velvollisuus on tulla siivoamaan ja pesemään, niin itse voi vain loukkaantua kaikesta ja vastustaa yhteiskuntaa.

Vierailija
16/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin siivoan säännöllisesti, kerran viikossa on kunnon siivouspäivä jolloin kaikki tavarat laitetetaan paikoilleen, vessa siivotaan, keittiö ns. paremmin, imuroin ja moppaan/luuttuan lattiat. Teen myös aina huolellisen Joulusiivouksen eli silloin pesen myös esim. seinäroiskeita, uunin taukset, ja lattiakaivonkin pesen nykyisin parin kk välein. Meillä on siis puhdasta vaikka tavarat saattaa olla joskus levällään tai muutama roska jossakin. Astioita kertyy joskus jos on kiire päiviä, mutta nekin kyllä saa sitten nopeasti siivottua siivouspäivänä jos on jäänyt rästiin. Mut mulla on standardina se, että vaikka olisin kuin väsynyt, ei huvittais, tai muuten vaan jostain syystä siivouksen aloitus tökkii niin kerran viikossa laitan jotain hyvää musiikkia soimaan ja siitä yleensä tulee hyvä siivousfiilis. En pysty olemaan likaisessa kodissa. Lapset levittelee tavaroita, sekin joskus ärsyttää mutta kunhan on peruspuhdasta niin pärjään. Olen kokeillut sitä, että aina leikkien jälkeen kerää heti kaikki tavarat, mutta huomasin että jos lapsella jää vaikka joku lego rakentelu kesken tai muu niin lelujen keräys aina leikkien jälkeen on turhaa ylimääräistä työtä. Se riittää kun lelut kerää pari kertaa viikossa ja vähintään kerran viikossa imuroi, moppaa, pyyhkii pölyt jne. 

Vierailija
17/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Meillä iso perhe joten imuroitua tulee päivittäin keittiö ja eteinen, jotka myös vähintään joka toinen päivä moppaan. Tiskikoneen saa laittaa pyörimään kunkin aterian jälkeen. Lakanat vaihdetaan kerran viikossa, verhot vaihdetaan säännöllisesti ja mattoja käytän pihalla. Samoin täkit ja tyynyt tapaan tuulettaa ulkona. Koetan arjessa pitää järjestystä yllä, mutta jos ei se onnistu ja on niitä epäjärjestyksessä olevia laatikoita niin jonkun arjen touhun sijassa järjestän jonkun, pysyy taas jonkun aikaa. Maanantaina ja torstaina imuroin muutkin huoneet läpi, torstaisin myös moppaan ne, toki useammin tarpeen mukaan. Mutta ei kai meillä sitten siivota. 

Vierailija
18/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen huoltomiehenä niin joudun käymään lähes päivittäin ihmisten kodeissa ja näen ne ihmisten kodit niin nykypäivänä nuorten naisten kodit sotkuisia kaaoksia verrattuna nuorten miesten koteihin. Harvoin miehillä näkee haisevia pyykkivuoria joka paikassa mutta nuorten naisten asunnoissa näitä näkee vähän väliä

Vierailija
19/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulle muiden siivoukset kuuluu?

Se, mikä ihmisissä yleisimmin haisee, on rööki. Toiseksi yleisin on liika pesuaine tai huuhteluaine, joka on kertynyt vaatteisiin. Hyväkin hajusten menee pilalle härskiintyessään ja kun pyykit on lapettu kosteina kaappiin.

Henk. koht. haisen juuri nyt hieltä ja kuselta, koska treenasin äsken suoli pitkällä. Heitän vaatteet pyykkiin illalla mutta vielä en, koska mun on tehtävä asioita joissa tulee hiki.

Vierailija
20/28 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksittäinen mies ja siivoan kyllä ikäiseni yksittäisen naisenkin kotona.  Pöydät täynnä likaisia astioita ja lattiat imuroimatta.  

Mitä v i t t u a sinä selität siinä? Tänne et änkeä tai vedän turpiin.