Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nähtävästi teiltä ulisijamummoilta on täysin unohtunut että muovikassi on EKOLOGISIN kauppakassi

Vierailija
19.01.2026 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävässä tanskalaisessa ympäristönsuojeluviraston teettämässä tutkimuksessa vuonna 2018 havaittiin, että kevyillä muovikasseilla (LDPE) on useimpien indikaattoreiden osalta pienin ympäristövaikutus. Ne vaativat vähemmän uudelleenkäyttöä kuin paperi- tai puuvillakassit tuotantovaikutusten, kuten veden, energian ja maankäytön, kompensoimiseksi. Puuvillakassit vaativat tuhansia uudelleenkäyttökertoja, jotta ne vastaavat kertakäyttöisen muovikassin jalanjälkeä. Tämä riippuu kuitenkin asianmukaisesta hävittämisestä (kuten uudelleenkäytöstä roskapussina), ja tutkimus herätti keskustelua korostaen, että uudelleenkäyttö on avainasemassa minkä tahansa kassin kohdalla, mutta muovikassit ovat usein edelleen ympäristöystävällisin vaihtoehto Tanskassa roskaantumishuolesta huolimatta.

Vierailija
2/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏻: MINÄ MINÄ MINÄ JA MINUN PUUVILLAKASSINI!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ekologisempi kuin käytetyistä vaatteista itse tekemäni kestokassi? Voithan sinä incelli tuotakin mieltä olla.

Vierailija
4/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö sä täällä jotain paremmuuskisaa  pikkuisten mielikuvitusulisujamummojen kanssa?

Vaikutat tosi pätevältä ja miehekkäältä. 

Vierailija
5/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö sä täällä jotain paremmuuskisaa  pikkuisten mielikuvitusulisujamummojen kanssa?

Vaikutat tosi pätevältä ja miehekkäältä. 

Incelli ulisee täällä aamusta iltaan, kun mitään muuta elämää kuin tämä palsta ei ole.

Vierailija
6/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kertynyt vuosien mittaan niin monta kangas-tai kestokassia, että en tarvitse koskaan enää yhtään minkäänlaista pussukkaa.

On varmaan mahdollista, että joku on kestokasseilta välttynyt.

Vierailija
7/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla heikossa kantimissa elämä, kun muiden ostoskassit ahdistaa näin pahasti. 

Vierailija
8/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mummo, enkä edes nainen. Mutta ostin kirppikseltä kahvipakettien suikaleista tehdyn kassin.

Kyllä kestää vaikka mitä ja on hieno. Sitten kun vielä lasketaan se, että muuten ne paketit olisi mennyt roskiin.

Vierailija
9/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän isoa kestokassia koska muuten muovikasseja kerääntyy liikaa kaappiin eikä asunnon typerään roskiskaappiin mahdu kuin ohuet roskispussit. 
Sama kestokassi on ollut käytössä jo 10 vuotta. 

Vierailija
10/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kestokassia, koska sen saa olalle. Ei jaksa kävellä kaupasta roikottaen kassia sormien varassa. 

Vierailija
11/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vuonna 2003 vanhasta lakanasta ompelemaani kassia kauppakassina, varmasti on egologisempi kuin ostaa aina uusi muovikassi.

M28

Vierailija
12/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ekologisempi kuin käytetyistä vaatteista itse tekemäni kestokassi? Voithan sinä incelli tuotakin mieltä olla.

Et siis osaa lukea etkä usko tutkimuksia. Mikähän on koulutuksesi? Joku laitoshuoltaja, veikkaan. 

Vierailija
13/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mummo, enkä edes nainen. Mutta ostin kirppikseltä kahvipakettien suikaleista tehdyn kassin.

Kyllä kestää vaikka mitä ja on hieno. Sitten kun vielä lasketaan se, että muuten ne paketit olisi mennyt roskiin.

Et siis tajua tutkimuksia.

#naisenlogiikka

Vierailija
14/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis osaa lukea etkä usko tutkimuksia. Mikähän on koulutuksesi? Joku laitoshuoltaja, veikkaan. 

Kyllä laitoshuoltajakin ymmärtää, mikä on ostetun uuden kangaskassin ja omista roskista tehdyn ero. Mikä ihme sinä olet? 

Vierailija
15/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän kestokassia, koska sen saa olalle. Ei jaksa kävellä kaupasta roikottaen kassia sormien varassa. 

Lihaskunto auttaisi sinuakin elämään terveenä pidempään. 

Vierailija
16/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis tajua tutkimuksia.

#naisenlogiikka

Hän sanoi olevansa mies. Etkö osaa edes lukea? 

Vierailija
17/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, Sari. 

Vierailija
18/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan lukea, en lukenut tutkimusta, koulutukseni on varmasti sinua korkeampi, incelli. Muovikassi ei ole varmasti ekologisempi kuin loppuunkäytetyistä farkuista tehty kestokassi vaikka mitä tutkimuksia esittäisit. Voin laittaa tavuviivat, jos oli sinulle liian vaikeasti sisäistettävää sisältöä.

Vierailija
19/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että ne vaatteet on tehty usein puuvillasta? Muovikassit tehdään kierrätysmuovista.  

Vierailija
20/31 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi huoris :3, ai tänään aiheena kauppakassit sulla. Mitähän huomenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi