Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen kaupunginvaltuusto aikoo tänään hyväksyä syrjintään ohjaavan empatiataulun

Vierailija
19.01.2026 |

Tampereen kaupunginvaltuusto aikoo tänään maanantaina hyväksyä kaupunkilaisten positiiviseen erityiskohteluun ohjaavan empatiataulun. Taulun mukaan esimerkiksi näkyvään etniseen vähemmistöön kuuluvat tai seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön kuuluvat tarvitsevat mahdollisesti positiivista erityiskohtelua.

Positiivisen erityiskohtelun piirissä olisivat taulun mukaan myös esimerkiksi päihderiippuvaiset ja työelämän ulkopuolella olevat. Vastaavasti esimerkiksi suurituloiset, suomen kielen taitoiset tai seksuaalienemmistöön kuuluvat heteroseksuaalit eivät olisi taulun mukaan positiivisen erityiskohtelun tarpeessa. Empatiataulussa mainitaan erikseen vielä sekin, että sukupuolienemmistöön kuuluvat miehet eivät todennäköisesti tarvitse positiivista erityiskohtelua.
https://www.verkkouutiset.fi/a/tampere-aanestaa-empatiataulusta-harvoin…

Kommentit (510)

Vierailija
321/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mua ei haittaa, jos mun kanssa yhtä hyvä nepsy tai ulkkis valitaan mun sijasta. 50/50 menee aina jollain kriteerillä toisen hyväksi."

Nautitko sinä tästä trollaamisesta?

Oikeastihan yksikään intersektionaalisuudesta ja solidaarisuudesta läpättävä vassu ei ole luopunut työpaikastaan tai asunnostaan vapaaehtoisesti ruskean, vammaisen, nepsyn, musun tai ransun hyväksi. Kovin valkoiselta näyttävät valtamedian toimitukset ja vihervassujen puolue-eliitti Natsimaa ja Fatmaa lukuunottamatta.

Vierailija
322/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisointia on tehtävä joka paikassa nyt. Ei ole mitään järkeä varata tunnin selkosuomi aikaa jollekin korkeakoulutetulle työttömälle, kun taas jollekin toiselle se olisi hyvinkin tärkeä palvelu. Eli tämän idea on suunnata resursseja sinne missä niistä on eniten hyötyä. Miten jaksattekin olla kateellisia jostakin sellaisesta mitä ette edes tarvitse tai halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko arvoisa vihervasemmisto taaskaan tullut ajatelleeksi, että jos joku päivä vaikka Sinimusta Liike tai joku vastaava pääsee tekemään tällaisia identiteetti/rotupoliittisia tauluja niin voi olla kyyti kylmää? EIkö sivistys tai äly kertakaikkiaan riitä tajuamaan että tällaiselle ihmisten jakamiselle ei saa antaa tilaa tai ennakkotapausta?

No jos ne haluis nazzeille ja fazzeille vähän ylimääräistä vierihoitoa mamman tisulla, niin miksipä sitä vastustaisin. Empatiaahan ne nasutkin kaipaa, eivät vaan tajua sitä.

Vierailija
324/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletteko yhtä raivona vaikka vähävaraisille lapsille järjestetystä ilmaisesta harrastustoiminnasta. Sekin on positiivista erityiskohtelua."

Kuten aiemmin todettu, Tampere tarjoaa jo nyt ilmaispalveluita mm. lapsille ja nuorille, ilman syrjiviä taulujakin. Kaikki saavat osallistua taustoistaan riippumatta. 

AI: Tampere tarjoaa runsaasti ilmaista harrastustoimintaa erityisesti lapsille, nuorille ja perheille

Tampereen kaupunki - Vapaa-aika ja harrastukset:. Kaupunki toteuttaa "Lupa liikkua, lupa harrastaa" -mallia, joka tarjoaa maksuttomia, viikoittaisia harrastuksia koulupäivän jälkeen. Löydät vaihtoehtoja koululaisille (1.-9. luokkalaiset), nuorille (17-29-vuotiaat) ja perheille, kuten liikuntaa, taidetta, kulttuuria ja ulkoilua. Tampereen kaupunki - 

Kyllä kyllä. Ja se mitä sinä tässä nyt vastustat on se, että jos näiden harrastusten pariin ei löytäisi esim. vähävaraiset lapset, niin heitä ei saisi "erityiskohdella" auttamalla sinne harrastusten pariin, esim. sosiaalitoimen kautta tiedottamalla. Koska ei muitakaan auteta, eikä muillekaan erikseen tiedoteta.

Vierailija
325/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä 100 000 uutta työpaikkaa, missä euron bensa? Milloin rahat alkaa riittää arjen kustannusten noustessa koko ajan? Miksi sähkön hinta on niin korkea ja nousee vaan? Miksi ei pääse lääkärille ja saa hoitoa? Miksi muistisairas mummo ei pääse ympärivuorokautiseen hoivaan eikä saa kotihoitoa?

Voisko Persut kertoa? 

Sähkön hinta Euroopan kolmanneksi halvin. Rahat riittää, kun jättää latet ostamatta ja tekee kotona ruokaa edullisista raaka- aineista, mm juurekset, kaali ym. Kyllä muistisairaat saavat hoitoa, eivät vaan itse millään halua lähteä kodistansa ja kotihoitoa on tarjolla, tosin joissain tapauksissa niukemmin.

Vierailija
326/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mua ei haittaa, jos mun kanssa yhtä hyvä nepsy tai ulkkis valitaan mun sijasta. 50/50 menee aina jollain kriteerillä toisen hyväksi."

Se ei ihan oikeasti erityisesti haittaisi minua. Miksi haittaisi, jos oltaisiin yhtä hyviä?

No jos sinua ei haittaa olla parempana hakijana työtön rasistisista syistä niin en voi kuin ihmetellä.

Taisin kyllä todeta, että yhtä hyvänä.

Luettelit nepsyt ja ulkkikset. Jos olet yhtä hyvä itse työssä niin sinulla on parempi kielitaito eli jo sen takia olet parempi. Mutta ihan sama, vaikka olisitte tasan yhtä hyviä niin miksi hyväksyt syrjinnän millään perusteella?

Vierailija
327/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko vasemmisto itse erityiskohtelun piiriin?? Haluaisin tietää

Käytännössä kaikki vassut ovat erityistukea tarvitsevia erityishenkilöitä. Tiedä sitten, että aiheuttaako vasentuneisuus erityisyyden vai erityisyys vassuilun.

Vierailija
328/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittua tietoa että länsimaalaisissa liberaalivasemmistolaisissa piireissä on eniten itseinhoa omaa etnisyyttään kohtaan. Nämä dystooppiset empatia(syrjintä) projektit ovat sen ilmenemismuotoja.

Vierailija
329/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamperelaisten pitää viedä juttu oikeuteen. Ette te voi sallia tällaista.

😅 Ihanaa vouhkaamista.

Vierailija
330/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmari korjaa taulua niin että homoille kustannetaan ilmaiset vaseliinit.

Tuo on hyvä alku, mutta homoille pitäisi saada käyttöhuoneiden kaltaiset panohuoneet.

Teemme aloitteen! T. Sebastian ja Joakim

Komppaamme.

T. Ilmari ja Aapo sekä Pekka ja Tiernapoika

Vierailija
331/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekisi aloitteen Ilmarin poistamiseksi kaupungin johdosta? 
Tämä touhu ei voi eikä saa jatkua enää! 

Vierailija
332/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP tekee kyllä kaikkensa saadakseen suosionsa laskemaan. Tulee ihan mieleen, että eivät haluakaan hallitukseen vaan sabotoivat tahallaan omaa kannatustaan. Kun ei tämä taulu ole viime aikoina ainoa pohjanoteeraus, niitä on ollut nyt putkeen niin monta ihan noista SDP:n setämiesten sikailuista ja sen julkisesta puinnista lähtien.

Vierailija
333/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ihan oikeasti erityisesti haittaisi minua. Miksi haittaisi, jos oltaisiin yhtä hyviä?

No jos sinua ei haittaa olla parempana hakijana työtön rasistisista syistä niin en voi kuin ihmetellä.

Taisin kyllä todeta, että yhtä hyvänä.

Luettelit nepsyt ja ulkkikset. Jos olet yhtä hyvä itse työssä niin sinulla on parempi kielitaito eli jo sen takia olet parempi. Mutta ihan sama, vaikka olisitte tasan yhtä hyviä niin miksi hyväksyt syrjinnän millään perusteella?

Siksi että se kuuluu mun arvomaailmaan, että jeesataan ihmisiä joilla sattuu olemaan enemmän vaikeuksia kuin mulla.

Vierailija
334/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DEI-rekry on saanut tasoitusta DEI-kriteerien täyttämisellä. Normaalia ihmistä vituttaisi tulla hylätyksi ihonvärin tai vammattomuuden perusteella.

Vierailija
335/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on hyvä uudistus. Itse olen hyvinkin etuoikeutetussa asemassa ollut aina taustani takia ja siksi päässyt mm nopeammin hoitoon ja jopa hyvin kalliisiin hoitoihin, kun olen osannut korkeakoulutettuna ekstroverttina perustella ja vaatia. Tiedän lähipiiristäni monia samanlaisia kokemuksia. Se on oikeasti yllättävän yleistä, että ns pärstäkertoimen mukaan menee asiat vaikka pitäisi olla tasavertaista. Ja tämä tyhmän niminen taulukko on yritys puuttua tuohon epäkohtaan.

Vierailija
336/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siksi että se kuuluu mun arvomaailmaan, että jeesataan ihmisiä joilla sattuu olemaan enemmän vaikeuksia kuin mulla."

No kun hän on töissä ja sinä et niin sinulla on enemmän vaikeuksia kuin hänellä. Älyllisiä vaikeuksia tuntuu olevan kyllä ihan kiitettävästi.

Vierailija
337/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskaustilastoista ei saa yleistää, rikostilastoista ei saa yleistää, siitä ja tästä ei saa yleistää koko ryhmää riskiryhmäksi.

Mutta annas olla kun puhutaan palveluista ja etuoikeuksista. Silloin kyllä löytyy innokkuutta yleistää. 

Ymmärrän sun logiikan tossa, mutta jos mietit yhtään pidemmälle niin ymmärrät varmaan eron: on oikeusmurha syyttää syytöntä jostakin mitä hän ei ole tehnyt vain ihonvärinsä perusteella, mutta varmuuden vuoksi tuen tarjoaminen sellaiselle joka ei sitä tarvitse ei vahingoita ketään, ellei nyt aleta olettaa, että kukaan erivärinen ei osaa vaikka puhua suomea.

"varmuuden vuoksi tuen tarjoaminen"

Jos et ole huomannut, niin Suomi on syvällä talouslamassa ja taikaseinä on tyhjä.

Vierailija
338/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP tekee kyllä kaikkensa saadakseen suosionsa laskemaan. Tulee ihan mieleen, että eivät haluakaan hallitukseen vaan sabotoivat tahallaan omaa kannatustaan. Kun ei tämä taulu ole viime aikoina ainoa pohjanoteeraus, niitä on ollut nyt putkeen niin monta ihan noista SDP:n setämiesten sikailuista ja sen julkisesta puinnista lähtien.

Tästä vouhottaa vain persut. Jotka ei äänestäis demareja muutenkaan. Joten ei kerta kaikkiaan mitään väliä.

Vierailija
339/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Minusta se iltiksessä ollut eka sivu oli hyvin realistinen. Tietyt ihmiset ne vaan tarvii todennäköisemmin tukea (ei välttis taloudellista) kuin toiset. Yli kasikymppiset tsrttee useammin apua kuin työikäiset. Jenna Virtanen -nimellä saa helpommin vuokra-asunnon kuin Jesse Ahmadiev. Jne. Itsestäänselvyyksiä ei siis saa kirjoittaa näkyviin?

Sun mielestä on ok jos olet kaupungin asuntojonossa, sinä valkoinen suomalainen nainen, samassa jonossa on musta maahan muuttanut nainen, joka saa sen asunnon ihonvärinsä takia? Sinä jäät loputtomaan jonoon, koska jono on täynnä etnisesti näkyvään ihmisryhmään kuuluvia?  Minua ainakin vi tuttaisi. 

Kyllä. Harmittaisi tietenkin hieman, mutta toisaalta mä voisin aina muuttaa asumaan esim. veljeni luo, jos olisi oikeasti tarvetta. Mulla on laajat TURVAL

Perustele väitteesi. Olen keskivartalotukeva, keski-ikäinen valkoinen heteronainen. Mulla ei ole ketään sukulaisia eikä ystävää, kenen luokse voisin muuttaa.  Sen sijaan Suomessa syntyneellä somalitytöllä on tosi lähellä usein vaikka 20 lähisukulaista. Niin että perustelehan, miksi pitäisi olettaa, että hän tarvitsee minua enemmän tukea tai minä häntä vähemmän tukea, jos huono päivä iskee.

Vierailija
340/510 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassareille uusia ääniä tässä halutaan 😉tauluineen ja hörhöineen😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän