Jopas taas ahdisti helsinkiläisessä leikkipuistossa.
Aurinko porotti suoraan puistoon, auringossa lämpöasteita varmasti ainakin lähemmäs 20. Mammat istuskelee penkeillä t-paidat päällä ja aurinkolasit päässä, mutta entäs leikkivät lapset. Toppapukuja, punaisia naamoja, hanskoja, villapipoja. Aivan järkyttävää. Kyllä teki pahaa pikkuisten puolesta. Yhdelläkin taaperolla oli paksu pipo, huppu päässä ja toppahanskat!
Meidän lapsella välikausihaalarin alla ohut paita, sukkikset ja päässä kesähattu suojana auringon porotukselta, eikä todellakaan mitään hanskoja. Yhdellä lapsella oli puvun alla villapusero (hihat näkyivät haalarin hihojen alta).
Miksi te mammat pakkaatte lapsianne enemmän kuin itseänne? Jos teillä on kuuma jo paikallanne kyyhöttäessä, niin miltä luulettel lapsistanne tuntuvan, kun he vielä juoksevat.
Kommentit (36)
itse tarkenevat. Lapset (jotka ehkä vielä ovat normaalipainoisia) tarvitsevat sitten villaa ylleen, vaikka lämmin onkin.
Mikähän logiikka siinä on että aurinkosäällä pidetään sadesuojaa vaunun päällä? Sinnehän tulee
kamalan kuuma lapselle. Sadekelilläkin saa suojan poistaa heti katokseen päästyä kun alkaa lämmittää koppaa.
selkää vasten kun vanhojen vaunujen huonot kankaat!
Kävi omakin lapsi vielä tänään sääliksi kun laitoin sille syyspipon päähän, vaikka selvästi olis jo pelkkä lippis riittänyt.
Mä otin vasta tänään taljan pois rattaista. On ollut siinä näin kauan kun lapsi nukkuu päikyt ulkona rattaissa ja tuuli ollut aika kylmä edelleen.
Toisaalta ymmärrän kyllä, että lapsia puetaan lämpimästi, sillä tämä aurinkoinen ilma tähän aikaan vuodesta on todella petollinen. Heti kun aurinko menee pilveen, niin kylmyys iskee. Toisaalta, järkevämpää olisi laittaa villapusero ja lapaset laukkuun ja pukea vasta tarvittaessa.
ja sormet paleli. On aika kylmä tuuli.
Eiköhän ne lapset itse osaa riisua (jo 1.5-vuotias meillä osaa) pipon ja hanskat ainakin, jos on liian kuuma. Paikallaan ollessa, ja varjossa, tuulessa pienempiä kyllä herkästi palelee vielä, varsinkin maassa istuessa.
Toppapuku +20 kelissä on kyllä vähän liikaa varmasti. ;)
Mutta oletko ap varma, ettei kyseessä ollut pph-hoitajia tms. jotka olivat puistossa retkellä? Aamuisin on ollut kylmempi ja nyt on eka näin lämmin päivä. Ehkä siitä johtuu toppavaatetus?
Kuomia minäkin olen ihmetellyt pitkään jo kun olen nähnyt lasten jaloissa vielä. Johan ne nyt hiostaa kovasti plussalla.
kommentoin, että meillä on lyhyeksi ajeltu, konepesun kestävä, pieni lampaantalja rattaissa kesät ja talvet. Miksi? Koska olen huomannut sen olevan talvella takuulla lämmin ja kesälläkin ihanteellinen, viileä tarvittaessa. Lampaankarva on niin ilmavaa, että kovalla helteelläkin laitoin vauvan nukkumaan sen päälle vaippasilleen ja ei hionnut selänalta. Mietin kyllä, että mitähän jotkut tästä ajattelevat, mutta ajattelin, että ajatelkoot mitä lystäävät, jos eivät tiedä tätä.
lapsi rattaissa päiväunilla ilman taljaa. Tarvii tarkistaa onko eroa, esim onko hionnut enemmän vai onko peräti kylmä selkä. Aion laittaa takaisin jos on esim hikinen selkä. Ja kohtahan taas tulee viilempää...
Tyhmää pukea lapsi t-paitaan, kun ei vielä ole kesäolosuhteet.
Ne ovat kosteutta imevät eivätkä kuumota.
kun Helsingistä, missä on tänään lämmin.
valas repäisee hehtaaritakamuksensa ylös penkistä ja alkaa hysteerisenä vauhkota, ettei Nico-Janica saa ottaa hanskoja pois, kun tulee taas korvatulehdus.
pakkaajaäiteihin. Ja miten muka voitte olla kolmessa puistossa yhden aamupäivän aikana.
T: yhdessä Länsi-Helsingin puistossa vieraillut.
äidiltäni olen niin usein nämä hyvät(?) perustelut kuullut että olen ne oppinut :)
- tähän aikaan vuodesta ei voi olla lämmintä
- oikeasti ei ole lämmin (vaikka hiki lentäisi), se vaan tuntuu siltä, oikeasti on tosi kylmä
- lapset sairastuu ja saa kamalan taudin jos pääsevät kylmettymään. Kylmettymiseltä pitää suojata kaikin mahdollisin keinoin
- lapsilla on huono verenkierto ja niitä palelee
- mummojakin palelee
on oman lapsensa pukenut näin kamalan vähiin vaatteisiin... onhan se maa vielä tosi kylma, kylmä tuuli tms... hassua et itsensä osataan pukea sään mukaan mut lapsilla tuhat ja sata kerrosta vaatetta, ehkä sit syksyn tullen ollaan jo tajuttu et hei, nythän on lämmintä.