Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?

Vierailija
19.01.2026 |

Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.

Kommentit (474)

Vierailija
301/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaateellisen moraalin taso (Aikuisuus)

Ihminen Käyttäytyy ja ohjaa toimintaansa koko ajan ajatellen myös muita ihmisiä. Ei noudata sääntöjä, koska on pakko, vaan siksi että se on oikein.

Vierailija
302/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut 4 vuotta se "kakkosnainen". Minulla on ollut koko ajan morkkis salasuhteesta, miehellä ei. Toki miehen niljakkuus sai loppuhuipennuksen kun selvisi, että kakkosnaisia on ollut samaan aikaan ainakin pari muutakin. 

Huoh... Nyt enää jaksaa ihmetellä miten miehellä riittää aikaa ja jaksamista pyörittää haaremia vaimon, perhe-elämän ja yritystoiminnan lisäksi. 

Tekisi mieli käräyttää ukko, mutta vielä olen ollut hiljaa. 

Tsemppiä ap. Miehesi tuskin tulee muuttamaan tapojaan. Ainoastaan valehtelee ja sumuttaa sinua entistä paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän ei pitäisi olla mikään ongelma kenellekään jos joku suhde päättyy. Oli asetelma sitten mikä tahansa. Jotkut jutut kestävät aikansa. Toiset pidempään. Jotkut päättyvät ja jatkuvat joskus myöhemmin. Isompi ongelma on se jos jää roikkumaan johonkin kuvitelmiin.

Vierailija
304/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut mieheni kanssa 29 vuotta yhdessä (olen 48-vuotias). Jos hän jäisi kiinni 8 vuoden salasuhteesta, enpä tiedä varmuudella, mitä tekisin. Jotenkin tuntuu, että en voisi jatkaa yhdessäoloa. Se vuosien valehtelu ja salailu olisi se suurin este. Ja jos olisin kakkosnainen, niin en kyllä siinäkään paljoa hurraisi salasuhteen pituudelle. Miehellä kun olisi ollut vuosia aikaa valita se kakkosnainen minun tilalleni. Kertoo paljon, jos mies ei  8 vuoden aikana sitä olisi tehnyt. Mutta joo, ei olisi helppo tilanne 8 vuoden salasuhteen paljastuminen. 

8vuoden valehtelun ja peittelyyn jälkeen et voisi enää täysin luottaa mieheen suhteessa naisiin, ja sen jälkeen epäluottamus leviäisi muihinkin asioihin. Suhteesta tulee lopuksi mahdoton.

Vierailija
305/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisoit tuohon naiseen sen vihan, mitä tunnet itseäsi kohtaan. Miten et ollut huomannut mitään. Et edes tiedosta asiaa. 

? En vihaa ketään. Mielestäni salasussu ja ex sopivat paremmin yhteen, samanhenkisiä kun ovat. Salasussu oli ja on mielestäni tyhmä kun uskoi ja uskoo exän jutut mutta asia ei kuulu minulle enää. Asian toteaminen ei ole vihaa. 

Minä rakastan itseäni, älä huoli. Minulle kävi tässä lopulta hyvin, minulla on nyt parempaa miesseuraa. 

Vierailija
306/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut 4 vuotta se "kakkosnainen". Minulla on ollut koko ajan morkkis salasuhteesta, miehellä ei. Toki miehen niljakkuus sai loppuhuipennuksen kun selvisi, että kakkosnaisia on ollut samaan aikaan ainakin pari muutakin. 

Huoh... Nyt enää jaksaa ihmetellä miten miehellä riittää aikaa ja jaksamista pyörittää haaremia vaimon, perhe-elämän ja yritystoiminnan lisäksi. 

Tsemppiä ap. Miehesi tuskin tulee muuttamaan tapojaan. Ainoastaan valehtelee ja sumuttaa sinua entistä paremmin. 

Käräytä ihmeessä. Edes yksi hyvä teko tuossa sopassa.

Vierailija
307/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projisoit tuohon naiseen sen vihan, mitä tunnet itseäsi kohtaan. Miten et ollut huomannut mitään. Et edes tiedosta asiaa. 

? En vihaa ketään. Mielestäni salasussu ja ex sopivat paremmin yhteen, samanhenkisiä kun ovat. Salasussu oli ja on mielestäni tyhmä kun uskoi ja uskoo exän jutut mutta asia ei kuulu minulle enää. Asian toteaminen ei ole vihaa. 

Minä rakastan itseäni, älä huoli. Minulle kävi tässä lopulta hyvin, minulla on nyt parempaa miesseuraa. 

Olet tosi vihainen ja puhut rumasti. Kaiken huipuksi ainoa tyhmä tuossa pettämiskuviossa olit sinä. Sinä olit ainoa, joka ei tiennyt mitä tapahtuu. 

Vierailija
308/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tarkotat, että miten kakkonen on selvinny siitä suhteesta. Niillä on vaikeeta ku sekaantuvat muiden suhteisiin. Eikä osaa kunnoittaa muiden suhteita.

Se sinun pettävä eksäsi oli se teidän suhteen rikkoja. Itselläsikin oli asiassa joku osuus. 

Tällä kuvitelmallahan sä selviät tunnontuskistas. Kuuntele loput sadut ukolta.

Kun niitä tunnontuskia ei edelleenkän ole. Ei ole ollut missään vaiheessa. 

Tutustu vaikka aiheeseen:  Ihmisen moraalin kehittyminen. Tai johonkin muuhun ihmisen kehittymiseen liittyvään teemaan. Ehkä huomaat jotain itsestäsi.

Vierailija
309/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käräyttäminen on alhaista. Se on jopa pahempaa kuin pettäminen.

Vierailija
310/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi sanoa että joskus kakkoseksi valikoituu se vähän yksinkertaisempikin.

Tämän ketjun kakkosten kommentit tukevat havaintoa.

Vierailija
311/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tarkotat, että miten kakkonen on selvinny siitä suhteesta. Niillä on vaikeeta ku sekaantuvat muiden suhteisiin. Eikä osaa kunnoittaa muiden suhteita.

Se sinun pettävä eksäsi oli se teidän suhteen rikkoja. Itselläsikin oli asiassa joku osuus. 

Tällä kuvitelmallahan sä selviät tunnontuskistas. Kuuntele loput sadut ukolta.

Kun niitä tunnontuskia ei edelleenkän ole. Ei ole ollut missään vaiheessa. 

Tutustu vaikka aiheeseen:  Ihmisen moraalin kehittyminen. Tai johonkin muuhun ihmisen kehittymiseen liittyvään teemaan. Ehkä huomaat jotain itsestäsi.

Sulla voi ollut jotkut arvot ja minulla toisenlaiset. Olen toiminut omieni mukaan. Siksi ei ole syyllisyyttä. 

Vierailija
312/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tosi vihainen ja puhut rumasti. Kaiken huipuksi ainoa tyhmä tuossa pettämiskuviossa olit sinä. Sinä olit ainoa, joka ei tiennyt mitä tapahtuu. 

😂

No onneksi pettäjä ja salarakas ovat fiksuja ja kilttejä. 

Vierailija
313/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, pettäjän logiikalla noin.

Vierailija
314/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh näitä kakkosia.. 

Vierailija
315/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihana nähdä kun lapsesi informoidaan huoruudestasi.

Vierailija
316/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh näitä kakkosia.. 

Toivottavasti se tulee valituksi. Sen koko elämä on kiinni siitä. Pick meeeeeee.. 

Vierailija
317/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh näitä kakkosia.. 

Sun pitäisi käyttää muita termejä kuvaamaan tilannetta. Ykkönen on sun mielestä esim. se, jota tässä aloituksessa on petetty 8 vuotta. Ehkäpä näissä on vaan ihmisiä, eikä mitään numeroita. 

Vierailija
318/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kyllähän se melkein nauratti kun tiesin, että isällä on on/off -suhde, josta on aina välillä livahdettu toiseen suhteeseen, kertaalleen avioliittoon ja avoliittoonkin off-vaiheessa, mutta sitten aina joku oli nähnyt isän jonkun taas ihan kolmannen tai neljännen naisen kanssa jossain. Siinä vaiheessa kun oli taas liukuma toisesta avosuhteesta on/off-naisen luo, olikin joku sivusuhde muuttunut jälkeläisiksi ja tätä salailtiin sitten seuraavat puolitoista vuosikymmentä - samaan aikaan kun oli tullut kuvioihin on/off -suhteen lisäksi jo lisää prostituoitujakin.  

Että niin. Se missä se mies sitä heppiä uittelee ei aina vastaa millään lailla sitä käsitystä mikä niillä naisilla aina vuorollaan on. Tai kellään muullakaan. 

Luulisi että on aika selvää, että jos salasuhde paljastuu, se ei ole ainoa salaisuus.

Vierailija
319/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen antaa kakkosta

Vierailija
320/474 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh näitä kakkosia.. 

Toivottavasti se tulee valituksi. Sen koko elämä on kiinni siitä. Pick meeeeeee.. 

Niin että se varattu mies oli ainoa, joka olisi tarjolla. Aivan joo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme