Tehty: Amiksesta voi hakea suoraan Aaltoon ja valmistua DI:ksi
Kommentit (17)
Entä sitten? Mikä tuossa on ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Aika kova
Kiva
Ai tän vuoden yhteishaussa? Mikä englanninkielinen tutkinto oli, mihin hait? Millä kielitutkinnolla?
(suomenkielisten koulutusohjelmien yhteishaku on vasta myöhemmin)
Vierailija kirjoitti:
On läpäissyt tiukan seulan. Tätä ei voi edes odottaa lyhyen matematiikan suorittaneilta opiskelijoilta. Jos pitkä matematiikka olisi vaatimus yliopistoihin, niin nämä hihhulit katoaisivat alka aikayksikön riehumasta.
Tehty: autistina amiksesta yliopistoon >
Hemmetin vaikeetaha tää on
Vierailija kirjoitti:
Ai tän vuoden yhteishaussa? Mikä englanninkielinen tutkinto oli, mihin hait? Millä kielitutkinnolla?
(suomenkielisten koulutusohjelmien yhteishaku on vasta myöhemmin)
Oon jo valmistunut DI
Suurin osa amiksesta yliopistoon menevät putoavat pois kun eivät siellä pärjää.
Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä.
Lukion kautta olisi voinut olla hiukan helpompi tie. Älykkyyttä ja oppimismykyä näköjään löytyy. Tuskin amis auttoi pääsykokeisiin valmistautuessa yhtään vaan itse on joutunut alusta lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On läpäissyt tiukan seulan. Tätä ei voi edes odottaa lyhyen matematiikan suorittaneilta opiskelijoilta. Jos pitkä matematiikka olisi vaatimus yliopistoihin, niin nämä hihhulit katoaisivat alka aikayksikön riehumasta.
Ne käy pitkän oppimäärän aikuislukiossa tai amiksessa opintojen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa amiksesta yliopistoon menevät putoavat pois kun eivät siellä pärjää.
Mahdollista toki, mutta epätodennäköistä.
Minä olen DI.
DI
Vierailija kirjoitti:
Lukion kautta olisi voinut olla hiukan helpompi tie. Älykkyyttä ja oppimismykyä näköjään löytyy. Tuskin amis auttoi pääsykokeisiin valmistautuessa yhtään vaan itse on joutunut alusta lukemaan?
Minulle tulee pitkäaikaistyöttömästä aina mieleen humanististen tieteiden maisteri.
Kyllä menestyvä DI on ihan eri mies kuin minä. Viehättävä ja vie kaikki naiset
DI miehet ovat älykkäitä ja järkeviä. Heille ei riitä pelkkä pillu vaan tahtovat naisesta enemmän. Arvostavat älykkäitä keskustelutaitoisia naisia. Eivät nussi muita siivouskomerossa kuten keskenkasvuiset pelimiehet tekevät. Siksi DI miehet ovat parhaita miehiä! Ymmärtävät elämää 😊
miksi sitten mennä amikseen enstex?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee pitkäaikaistyöttömästä aina mieleen humanististen tieteiden maisteri.
Helsingin yliopiston uraseurannan mukaan:
Humanistisen tiedekunnan maistereiden työllistymisaste 5 vuotta valmistumisen jälkeen: 92 %
Työttömien osuus: 2 %
[lähde: taku.fi]
Kyseessä on uraseuranta vuodelta 2021 (seuranta koskee vuonna 2016 valmistuneita).
Mitä tämä tarkoittaa?
Vaikka humanistialoja ympäröi sitkeä mielikuva työttömyydestä, uraseurantatiedot osoittavat, että pitkällä aikavälillä humanistien työttömyysaste on hyvin matala. Valmistumisen jälkeiset ensimmäiset vuodet voivat olla hankalampia, mutta keskipitkällä aikavälillä työllistyminen on vahvaa.
Vierailija kirjoitti:
miksi sitten mennä amikseen enstex?
Meillä on vaimon kanssa 4 lasta ja ollaan niin onnellisia
Aika kova