Hallitus pilasi suhteet Yhdysvaltoihin ja nyt Suomea uhkaa korkeat tullit
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei nyt edes tämä hallitus ole niin hölmö, että kääntäisi selkänsä Tanskalle, Grönlannille ja EU:lle mielistelläkseen USA:n nykyistä johtoa.
Jaajaa, aika moni eu maa puuttuu siltä listalta. Eipä ole edes enemmistö.
Miksi suomalaisten pitää kärsiä samalla kun muut eivät nosta tikkua ristiin?????
Valivalivali ja aina meitä suomalaisia sorretaan!! Hirveä hätä on koko ajan
Mä oon kyllä siirtänyt mun säästöt maan ulkopuolelle jo aikoja sitten.
Ihan hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ikinä oikestohallitusta.
Tämä hallitus pilasi suhteet Aasiaankin. Sitten vielä kannattajansa vähättelivät noin 12% viennin merkitystä Itä-Aasian maihin. Harhaiset luulevat, että suomalaisilla on varaa poltella siltoja joka suuntaan?
Trumpin kanssa nyt vaan on mahdotonta loputtomiin joustaa. Jossain kohtaa olisi tullut kuitenkin jokin uusi syy ja alkaa taas tulleilla uhkailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus pilasi suhteet Aasiaankin. Sitten vielä kannattajansa vähättelivät noin 12% viennin merkitystä Itä-Aasian maihin. Harhaiset luulevat, että suomalaisilla on varaa poltella siltoja joka suuntaan?
Onko johonkin tärkeään kauppakumppaniin onnistuttu luomaan suhteita? Onko lähinnä tuhottu suhteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei nyt edes tämä hallitus ole niin hölmö, että kääntäisi selkänsä Tanskalle, Grönlannille ja EU:lle mielistelläkseen USA:n nykyistä johtoa.
Jaajaa, aika moni eu maa puuttuu siltä listalta. Eipä ole edes enemmistö.
Miksi suomalaisten pitää kärsiä samalla kun muut eivät nosta tikkua ristiin?????
Valivalivali ja aina meitä suomalaisia sorretaan!! Hirveä hätä on koko ajan
Mä oon kyllä siirtänyt mun säästöt maan ulkopuolelle jo aikoja sitten.
Ihan hyvä päätös.
Kiukku siellä, kuikku täällä, kiukku päällä joka säällä. Maksaja vain puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vain neljä vuotta sitten Suomi oli puolueeton ja kenelläkään ei ollut maastamme mitään pahaa sanottavaa. Helsinki kelpasi suurten johtajien kokouspaikaksi ja niin edelleen. Nyt on täysin toisin. Neljässä vuodessa tuhottiin kaikki se aikansaannos, mitä sotien jälkeen oli tehty rauhan ja taloudellisen hyvinvoinnin eteen.
Vain neljä vuotta sitten Venäjä ei ollut hyökännyt eurooppalaiseen naapurimaahansa. Se hyökkäys pakotti Suomen pois puolueettomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain neljä vuotta sitten Suomi oli puolueeton ja kenelläkään ei ollut maastamme mitään pahaa sanottavaa. Helsinki kelpasi suurten johtajien kokouspaikaksi ja niin edelleen. Nyt on täysin toisin. Neljässä vuodessa tuhottiin kaikki se aikansaannos, mitä sotien jälkeen oli tehty rauhan ja taloudellisen hyvinvoinnin eteen.
Vain neljä vuotta sitten Venäjä ei ollut hyökännyt eurooppalaiseen naapurimaahansa. Se hyökkäys pakotti Suomen pois puolueettomuudesta.
Höpö höpö. Ei pakottanut yhtään mihinkään. Hyvinhän tuolla Unkarit kumppaneineen luovii Venäjän kanssa ja ovat edelleen osa Euroopan yhteisöä.
Suomi ei ollut neljä vuotta sitten puolueeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putin pilasi Euroopan ja Suomen Venäjä-suhteet, Trump pilaa parhaansa mukaan näiden USA-suhteita. Siinä on faktat ii gor sille ja muille nävertäjille.
Ex-mies pilasi suhteet kaikkiin ja minä en tehnyt mitään :D Taattua logiikkaa.
Suomi pilasi ihan itse välinsä Venäjään. Miksi sitä ei saa ääneen sanoa? Suomi olisi voinut pysytellä Unkarin, Slovakian ja Turkin tavoin väleissä Venäjään, etenkin kun on meidän naapurimaa. Ja ei mitään väliä, vaikka kohta syytetään putinistiksi.
Kyllä te olette äänessä olleetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksessa on PS jolle piti olla oma kansa ensin. Näinhän Stubb vakuutteli myös itse vaalikoneessa. Nyt Suomen edelle menee Tanska ja Grönlanti ja Suomi kärsii.
Jos Suomi vain antaisi USA:n ottaa Grönlannin, Tanska ja nämä viisi muuta maata jotka nyt USA:ta vastustavat, antaisivat Suomen sotia seuraavan sotansa ilman heidän tukea. USA on epäluotettava kumppani nykyään, joten kannattaa luottaa lähempänä oleviin valtioihin ja sellaisiin, jotka haluavat pitää kiinni kansainvälisistä laeista.
Kaiken muun ovat mokanneet, mutta sentään löytyi tähän asiaan ryhtiä. Noloa olisi olla nöyristelemässä Unkarin yms kanssa samoissa riveissä, hyvä että valitsivat Euroopan ja demokraattiset arvot.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ikinä persjankuttajaa ööö
Vierailija kirjoitti:
Venäjä oli kyllä paljon parempi kumppani Suomelle.
Ja olisi tulevaisuudessakin jos ei olisi sössitty välejä sinnekkin...
Haista paska Vladi
Mielestäni Suomen ei kannata puuttua mitenkään Grönlanti asiaan. Ottakoon Trump sen. Mitä se meitä haittaa. Pidetään huoli omista eduistamme. Pienenä valtiona pitää ajatella oman maan parasta,. Ei mikään valtio meitäkään auta, ellei hyödy jotenkin. Kertokaa minulle, onko joku valtio tässä lähiaikoina auttanut meitä tai antanut rahaa. Luulen että me maksamme isoille valtioille jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tässä on vielä se Trumpin fed sekoilu .
Näette niin huomenna on taas Kullan hinta ennätyksensä...
Trumppi on sopinut tämän vedätyksen etukäteen.
Ääliö, kullan hinta nousee ja laskee kuule ihan markkinoiden mukaan. Ei kai vassari sitä käsitä
Ranska lähetti myös joukkoja grönlantiin muutta ei ole tullilistalla, mitä tästä pitäisi ajatella?
Minkälaisia tyhjäpäitä täällä oikein on, kun näyttävät kuvittelevan suomalaisten firmojen maksavan nuo Trumpin tullit?