Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE Areena - Tukien varassa

Vierailija
18.01.2026 |

Sarja suomalaisista, jotka eivät syystä tai toisesta ole mukana työelämässä. Selviytyäkseen heidän on elettävä tukien varassa. Joillekin heistä leipäjonot ovat tärkeä keino saada rahat riittämään. Toiset ovat jo toisen tai kolmannen polven köyhiä ja syrjäytyneitä, jotka ovat riippuvaisia yhteiskunnan tuista. Tulisiko yhteiskunnan löytää kaikille työpaikka, vai onko niin, ettei kaikkien ole tarkoituskaan olla mukana työelämässä? Tuotanto: Olof Film, 2021.

Katsokaa ihmeessä tämä, ruotsia puhuvat työnhakijat, hyvä dokumentti. 

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että jos on 37-vuotias eläkkeellä joka on, perseillyt raha-asiat, typerää uhkapelaamista, rahan antamista toiselle puolelle maapalloa, ja 4 luottokortin omistaminen on tyhmyyttä ja järjen köyhyyttä. Niin se on ihan turhaa valittaa! Mies makaa sohvalla kuin porsas ja sohvapöytä täynnä sipsipusseja. 

AP

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lois paska saatanoille pitäisi myönrää poliisin toimesta niska laukaus niin saadaan Suomi taas jaloilleen.

ai sen takia ettei Suomessa saa työtä kovasta hakemisesta huolimatta? entäs kun itse joutuisit pitkäaikaistyöttömäksi niin sama kohtelu sinullekin vai?? sääliksi kävi niitä 2 tyttöä kun vähä varaisena tuijotti tv:tä sohvalla ja ei paljon hymyä näkynyt

Vierailija
22/27 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö Suomessa olla paremmat tuet? Tomas käy ruokajonossa 3-4 kertaa viikossa. kerätään kolehti niille 2 nuorelle tytöille ja lahjoitetaan hyvän mielen rahapotti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliksi käy noita kaikkia kun joutuu elämään vähä varaisena, kyllä ihminen siitä masentuu

Vierailija
24/27 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni niin lähtee pummisaasta Suomesta niin kuin kuppa Töölöstä.

se ruotsia puhuva naamassa olevat tatuointi-nainen puhui siinä että pitäisikö mennä ruotsiin kun siellä arvostetaan enemmän hänen työtä tai jotain, mutta tuntuu siltä ettei se mihenkään töihin halua. oli kuukauden vanhustenhoidossa ja lopetti heti. 

ja se tomas makaa sohvalla ja syö sipsejä ja karkkia --> mitäs työn hakemista se on?!? 

Ovatko he täysin terveitä?

Vierailija
25/27 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lois paska saatanoille pitäisi myönrää poliisin toimesta niska laukaus niin saadaan Suomi taas jaloilleen.

ai sen takia ettei Suomessa saa työtä kovasta hakemisesta huolimatta? entäs kun itse joutuisit pitkäaikaistyöttömäksi niin sama kohtelu sinullekin vai?? sääliksi kävi niitä 2 tyttöä kun vähä varaisena tuijotti tv:tä sohvalla ja ei paljon hymyä näkynyt

Joillakin vähävaraisilla ei ole edes televisiota. 

Vierailija
26/27 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni niin lähtee pummisaasta Suomesta niin kuin kuppa Töölöstä.

se ruotsia puhuva naamassa olevat tatuointi-nainen puhui siinä että pitäisikö mennä ruotsiin kun siellä arvostetaan enemmän hänen työtä tai jotain, mutta tuntuu siltä ettei se mihenkään töihin halua. oli kuukauden vanhustenhoidossa ja lopetti heti. 

ja se tomas makaa sohvalla ja syö sipsejä ja karkkia --> mitäs työn hakemista se on?!? 

Ovatko he täysin terveitä?

jotenkin tuntuu ettei ihan ole. 

Vierailija
27/27 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vähävaraisilla ei ole edes televisiota. 

mutta olisitko valmis lahjoittamaan tytöille rahaa vaikka odotti vankilatuomiota. noita tyttöjä pitäisi auttaa minun mielestä.