Onko se pettäminen niin paha synti? Jos menee yhteen 25-vuotiaana, niin aika latistava ajatus että ei voisi koskaan enää harrastaa seksiä...
...Kenenkään muun kanssa koko loppuelämän aikana.
Onko pettäminen mielestäsi tosi paha juttu?
Kommentit (437)
Ymmärrän pointtisi, mutta olisi kiva että ihmiset olisivat rehellisiä itsestään jotta tietää sitten kenen kanssa rupeaa minkäänlaista suhdetta kyhäämään. Mutta ei, siitäkin on valehdeltava ja kehä on valmis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luvan kanssa ulkopuolisen nusasukin on pettämistä, jos liitossa ollaan. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä suustaan päästää. Alapäällä se pettäminen tehdään. Avioliotossa otetaan puolison kehonosat itselle vain omaan käyttöön.
Sinä et ole mikään sellainen auktoriteetti, joka voi kertoa muille ihmisille mitä heidän avioliitto tarkoittaa.
Avioliitto on aivan ensimmäisenä, Suomen lain mukaan, taloudellinen sopimus.
Monelle muulle se itse parisuhde on tärkeämpi asia kuin se avioliitto.
Millään sopimuksella Suomessa ei pysty ottamaan yhdenkään ihmisen kehonosia omaan käyttöön.
Jos on sopimus, että toisiakin saa panna, niin missä se petos siinä on? Ei se alapää mitään puhu, ei se ole tehnyt sopimusta.
Ihana ajatus että ei enää koskaan tarvitsisi tutustua uuteen ihmiseen, pelata paskalottoa että mitähän tästäkin nyt paljastuu, käysä kumppaneiden välissä sp-testeissä, jännittää etta sopiikohan millään tapa yhteen uuden ihmisen kanssa, tuhlata aikaa katoaviin ghostailijoihin jne jne jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luvan kanssa ulkopuolisen nusasukin on pettämistä, jos liitossa ollaan. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä suustaan päästää. Alapäällä se pettäminen tehdään. Avioliotossa otetaan puolison kehonosat itselle vain omaan käyttöön.
Sinä et ole mikään sellainen auktoriteetti, joka voi kertoa muille ihmisille mitä heidän avioliitto tarkoittaa.
Avioliitto on aivan ensimmäisenä, Suomen lain mukaan, taloudellinen sopimus.
Monelle muulle se itse parisuhde on tärkeämpi asia kuin se avioliitto.
Millään sopimuksella Suomessa ei pysty ottamaan yhdenkään ihmisen kehonosia omaan käyttöön.
Jos on sopimus, että toisiakin saa panna, niin missä se petos siinä on? Ei se alapää mitään puhu, ei se ole tehnyt sopimusta.
Silloin se ei olekaan pettämistä jos siitä on puhuttu ja sovittu. PYSYKÄÄ ASIASSA. Mut ainiin, pakko vaan puolustella paskaa käytöstä. Tällä samalla asenteella mitä te pettäjät täällä viljeltyyn voidaan ihan yhtä hyvin alkaa puolustelemaan esim pettämisestä johtunutta murhaa jonka toteuttaa petetty. Ihan ymmärrettävä reaktio ja etenkin puolusteltava koska jos kerta saa pettää niin ehkä sitten saa tappaa tai murhata :)
Jos jo etukäteen tiedät, että aiot olla uskoton, älä mene yhteen kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jo etukäteen tiedät, että aiot olla uskoton, älä mene yhteen kenenkään kanssa.
Mennyt käytös ennustaa tulevaa ellei pettäjän psyyken rakennetta ensin tuhota kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
ei se ole pettämistä, jos yhdessä sovitaan, että tiettyjen sääntöjen puitteissa saa käydä vieraissa.
siinä sinulle ajateltavaa, ap.
toki tuollainen järjestely vaatii ihmiset, jotka osaavat aikuisten oikasti kantaa vastuun omista teoistaan ja aikuisten oikeasti osaavat ajatella toisenkin parasta (esim. kondomipakko, tai että ylipäätään ei valhtele toiselle, tai vastaile siten miten olettaa hänen haluavan kuulla).
mieheni on aika usein töiden vuoksi matkoilla ulkomailla ja minä taidan viettää yli puolet vuodesta yksin. Ollaan sovittu, että saadaan käydä vieraissa ja ollaan mietitty tarkkaan säännöt vieraissa käymiselle. Mitään osaa prosessista ei saa salta toiselta, olemme siis molemmat kokeneet, että haluamme tietää, jos on pantu muita ihmisiä. Kunioitamme toki niitä kolmansiakin osapuolia, eli kerromme heille avoimesti ja rehellisesti järjestelystämme.
Tuo toimii niin pitkään, kunnes tulee eteen se yksi, johon miehesi rakastuu. Näin menin sovittiin, että molemmilla saa olla muita seksikumppaneita, avoimesti ja niin että toiselle kertoo. Minun mieheni asui silloin Italiassa koko vuoden, ja kävi vain lomilla kotona. Järjestely oli näin minun aloitteestani, koska minulle oli selvää, etten jätä omaa työpaikkaani eikä lasten tarvitse muuttaa Suomesta. Miehelleni tuo työkomennus oli hyvin tärkeä uran kannalta. Meille kuitenkin kävi niin, että kaikista mahdollisista sopimuksista ja säännöistä huolimatta hän alkoi käytännössä asua siellä Italiassa erään naisen kanssa. Sekin tuli ilmi ihan vahingossa, kun oltiin lasten kanssa siellä hiihtolomaviikolla muutama päivä. Löysin kylpyhuoneesta naisten ihokarvanpoistohöylän ja -geelin. Kun katsoin liinavaatekaappiin, kaikki oli siististi viikattuna pinoissa, mitä mieheni ei osaa tehdä. Hän on sotkija, eikä järjestys pysy missään kaapissa. Tiesin heti, että joku nainen täällä oleskelee.
Asiasta juteltiin pitkään, läpi yön. Minä annoin vaihtoehdoksi joko sen, ettei se nainen vietä yhtään yötä enää siellä tai sitten meidän parisuhde päättyy. Minä en ala siihen, että on Suomessa puoliso ja toinen Italiassa. Mieheni teki ratkaisunsa ja nainen jäi hänen luokseen. Enpä usko, että hän olisi luopunut siitä ihmisestä, vaikka mikä olisi ollut tilanne.
Sellaista se on. Moni mies tarvitsee hoivaajan, joka huolehtii. Kodin hengetär. Aluksi varmaan kyse onkin ollut seksistä, mutta sitten on alettu viettää enemmän aikaa yhdessä, käydä ravintolassa yhdessä syömässä, kävelyillä, viettää öitä yhdessä. Tuosta kaikesta ei kerrota vaimolle Suomeen, vaikka olisi voinut kertoa, kun monta kertaa viikossa otettiin videopuhelut. Jälkikäteen olen miettinyt, olikohan se nainen jopa siellä asunnolla puheluiden aikana.
Olen sitä mieltä, ihmiset asettavat aivan liian korkeita ihanteita parisuhteelle. Loppujen lopuksi olemme ihmisiä ja elämä on ja sattuu ja tapahtuu. Sitä voi luvata ja vannoa vaikka mitä tahansa, mutta silti voi käydä toisin.
Ei rakastetakaan vastoinkäymisissä, toisen muuttunut olomuoto ei enää viehätäkään, ollaan yhdessä tavan vuoksi, ei pakottavan rakkauden vuoksi, ei olla rehellisiä rahan käytöstä, sysätään vastuuta toiselle jne. Kukaan ei ole täydellinen eikä yksikään suhde ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos etukäteen tiedät, että aiot lihota, älä mene yhteen kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyt käytös ennustaa tulevaa ellei pettäjän psyyken rakennetta ensin tuhota kokonaan.
Joillekin harvoille ehkä tuollainen on ainoa vaihtoehto muokata käytöstä. Hyvin monet asiat, kuten tahtotila ja se itse parisuhde vaikuttaa ihmisen käytökseen. Monenlaiset elämäntilanteet.
Löysätkää vähän pipojanne. Ei pettäminen mikään kovin iso juttu ole. Elämästä pitää nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyt käytös ennustaa tulevaa ellei pettäjän psyyken rakennetta ensin tuhota kokonaan.Joillekin harvoille ehkä tuollainen on ainoa vaihtoehto muokata käytöstä. Hyvin monet asiat, kuten tahtotila ja se itse parisuhde vaikuttaa ihmisen käytökseen. Monenlaiset elämäntilanteet.
Näin se on. Mutta sarjapettäjien kohdalla tuo on on ainoa vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Miksi pettää kun nykyään voi valita poly-suhteen?
Pettäjä haluaa, että on "turvasatama", jossa ruoka- ja vaatehuolto pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Löysätkää vähän pipojanne. Ei pettäminen mikään kovin iso juttu ole. Elämästä pitää nauttia.
Pitäisikö sillä petetylläkin olla oikeus nauttia elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen asenteeseen minäkin, siis se joka sanoo että antaisi anteeksi, kerron sinulle että haistahan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos etukäteen tiedät, että aiot lihota, älä mene yhteen kenenkään kanssa.
Nää nyt ei ole millään lailla verrannollisia, siis pettäminen tai lihominen vaikka 10 kg siitä, kun oli 20v. Koska lihomista sen on se pienikin lihominen.
Pettäminen on pettämistä ja ei mua ainakaan haittaa, vaikka kumpikaan ei enää näin yli 60v ole niissä mitoissa mitä oltiin alla kaksikymppisenä, kun altettiin yhdessä olemaan.
Varsinkin minä olisin varmaan , kuin kuivankesän orava, jos vielä näillä vuosilla painaisin 52 kg, kun pituutta on kuitenkin 168 cm.
Aika alipainoinen olin silloin ja ihan rinnaton :D Nyt on tullut 8 kg ajan kanssa lisää ja rinnatkin on kun on rasvakudosta tullut kehoon. Eli lihottu on. Mies on lihonut varmaan 10-15 kg, mutta ei haittaa, mutta olis kyllä lentänyt pellolle, jos olisin pettänyt. Lihoa saa ja varsinkin naiset "lihoo" väkisinkin, jos meinaa lapsen tähän maailmaan tehdä.
Mutta harvalle ne kilot onkaan koko elämä, paitsi sulle.
Ja varsinkin nyt, kun esim miehistä vähintäänkin ylipainoisia on 72% niin aika vaikea on edes löytää miestä joka ei olisi ylipainoinen jo siellä vihkipallilla.
Exälle en anteeksi antanut, mutta nykyiselle kyllä varmaankin antaisin joo....