Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se pettäminen niin paha synti? Jos menee yhteen 25-vuotiaana, niin aika latistava ajatus että ei voisi koskaan enää harrastaa seksiä...

Vierailija
18.01.2026 |

...Kenenkään muun kanssa koko loppuelämän aikana.
Onko pettäminen mielestäsi tosi paha juttu?

Onko pettäminen todella paha ja anteeksiantamaton juttu?

Vaihtoehdot

Kommentit (421)

Vierailija
381/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää että joidenkin mielestä tässä ei edes tapahtunut mitään niin pahaa tai että tuo pettäminen olisi jotenkin normaalia tai pikkujuttu. Tuommoisten moraalittomien sikojen kanssa samalla planeetalla eläminen henkilökohtaisesti suorastaan vituttaa ja kuvottaa minua.

Pointti lienee se, että pitää tuntea se ihminen jonka kanssa elää. Toisia tuo satuttaa enemmän, toisille ei ole iso asia. 

Sellaisen kanssa ei kannata mennä yhteen, jonka kanssa on täysin erilainen ajatusmaailma, vaan valita ihminen jonka kanssa on hyvä molemmin puolin. 

Vierailija
382/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä semoinen sopimus on tehty koskaan, että vartaloa ei saa käyttää seksiin kuin vaimon/aviomiehen kanssa? Kertokaa. 

Alanuolia ammuttu tämän kommenttini alle, mutta kukaan ei ole tainnut vastata kysymykseen. Kertokaa nyt ihmeessä, missä semmoinen sopimus on tehty? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ihannetilanne olisi että mua panisi vain yksi mies koko loppuelämän ajan. Opeteltaisiin sen kanssa kaikki niksit. Nyt petikumppaneita 0 eli edelleen mahdollista. N33

Haluatko kunnon panomiehen vai kokemattoman  ? 

"Kunnon panomiehet" ovat heitä, joilla ei taidot riitä naista pitämään. Sellaisia jyystäjä-jarmoja. Nainen jatkaa matkaansa muualle. 

Tarkotatko että haluat neitsytmiehen? 

Vierailija
384/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä semoinen sopimus on tehty koskaan, että vartaloa ei saa käyttää seksiin kuin vaimon/aviomiehen kanssa? Kertokaa. 

Alanuolia ammuttu tämän kommenttini alle, mutta kukaan ei ole tainnut vastata kysymykseen. Kertokaa nyt ihmeessä, missä semmoinen sopimus on tehty?

Suurimmalle osalle tämä on oletuksena ilman erillistä sopimista.

Vierailija
385/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ihannetilanne olisi että mua panisi vain yksi mies koko loppuelämän ajan. Opeteltaisiin sen kanssa kaikki niksit. Nyt petikumppaneita 0 eli edelleen mahdollista. N33

"Kunnon panomiehet" ovat heitä, joilla ei taidot riitä naista pitämään. Sellaisia jyystäjä-jarmoja. Nainen jatkaa matkaansa muualle. 

Panomiehet ovat niitä, joita ei voi kuvitella parisuhteeseen, jolloin niille voi antaa samana iltana.

Vierailija
386/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi omistaa on pettäjien tunnuslause.

Mutta miksi ne pettäjät eivät eroa, vaan haluavat omistaa tämän puolisonsa, jota eivät kuitenkaan kunnioita?

Miten kunnioitus liittyy seksiin? Seksihän on sen vastakohta. Sitä enemmän toista kunnioittaa, mitö vähemmän siihen tuntee seksuaalista vetoa. 

Vierailija
387/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu mahdottomalta elää koko elämä uskollisena yhdelle, niin ei varmaan kannata valita elämäntavaksi loppuelämän monogamista parisuhdetta, vaan esim avoin suhde, sinkkuus tai niin lyhyet suhteet ettei ehdi kyllästyä?

Vierailija
388/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää että joidenkin mielestä tässä ei edes tapahtunut mitään niin pahaa tai että tuo pettäminen olisi jotenkin normaalia tai pikkujuttu. Tuommoisten moraalittomien sikojen kanssa samalla planeetalla eläminen henkilökohtaisesti suorastaan vituttaa ja kuvottaa minua.

Pointti lienee se, että pitää tuntea se ihminen jonka kanssa elää. Toisia tuo satuttaa enemmän, toisille ei ole iso asia. 

Sellaisen kanssa ei kannata mennä yhteen, jonka kanssa on täysin erilainen ajatusmaailma, vaan valita ihminen jonka kanssa on hyvä molemmin puolin. 

No ei. Jos molemmille on ok juosta vieraissa, sivusuhteet eivät ole pettämistä eivätkä edes kuulu tähän keskusteluun. Silloin niistä voi vaikka ilmoittaa toiselle että "menen illalla salille ja sieltä Mirkulle". Ei ole mitään tarvetta salailla, valehdella ja petkuttaa.

On ihan turha yrittää vesittää tätä pettämiskeskustelua tuomalla tähän jotain avoimia suhteita, kun ne ovat keskenään sovittuja. Turha yrittää puhua pettämistä lievemmäksi. En usko, että kenellekään on ok, että puoliso huijaa, vaikka olisikin ihan sama harrastaako toinen avioliiton ulkopuolista seksiä.

Pettäminen on huijaamista eli epärehellistä toimintaa ja se tapahtuu ilman lupaa.

Vierailija
389/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi omistaa on pettäjien tunnuslause.

Mutta miksi ne pettäjät eivät eroa, vaan haluavat omistaa tämän puolisonsa, jota eivät kuitenkaan kunnioita?

Miten kunnioitus liittyy seksiin? Seksihän on sen vastakohta. Sitä enemmän toista kunnioittaa, mitö vähemmän siihen tuntee seksuaalista vetoa. 

Hyyi en kyllä haluaisi olla noin ajattelevan ihmisen kanssa parisuhteessa.

Vierailija
390/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä merkillistä miten jotkut ovat niin omistushaluisia

Omistushaluista on pikemminkin mennä yhteen sellaisen ihmisen kanssa johon ei ole kuitenkaan valmis sitoutumaan. Jos et halua sitoutua niin pysy sinkkuna ja harrasta irtoseksiä mielin määrin.

Tarkottaako sitoutuminen että sidotaan genitaalit yhteen?

Ellette ole sopineet avoimesta suhteesta, niin juuri sitähän se tarkoittaa, että niitä genitaaleja ei heilutella muualla. Aika harva suostuu avoimeen suhteeseen ja pettäminen puolestaan osoittaa äärimmäistä kunnioituksen puutetta sitä kumppania kohtaan ja ainoastaan selkärangattomat luuserit pettävät.

Vierailija
391/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin neitsyt kuin panomies. Panomies on jo todistanut että ei naista pysty lähellään pitämään. 

Vierailija
392/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panomiehet ovat niitä, joita ei voi kuvitella parisuhteeseen, jolloin niille voi antaa samana iltana.

Siinähän se miehen ja naisen todellinen laatu mitataan, että uskaltaako olla aito ja oma itsensä parisuhteessa. Silloinhan ei myöskään ole mitään ongelmaa, vaikka hyppisi joka viikonpäivä sängystä toiseen, kun toinen on tietoinen asiasta ja tietää olla esimerkiksi harrastamatta suojaamatonta seksiä,.

Vierailija
393/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Jos molemmille on ok juosta vieraissa, sivusuhteet eivät ole pettämistä eivätkä edes kuulu tähän keskusteluun. Silloin niistä voi vaikka ilmoittaa toiselle että "menen illalla salille ja sieltä Mirkulle". Ei ole mitään tarvetta salailla, valehdel

Sivusuhde on eri asia kuin pelkkä pettäminen. Valehtelukin on eri asia kuin pelkkä pettäminen. 

Ehkä tässä olisi tarpeen jutella, että mitä se pettäminen itse kullekin tarkoittaa. Se varmaan avaisi keskustelua paljon pidemmälle ja selventäisi. 

Vierailija
394/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa suhteessa on tehty. Suurimmassa osassa, varmasti. Sinun suhteissasi on varmaan sitten tehty ihan eri sopimukset, tai seilaat tuurilla ja odotat milloin jäät kiinni.

Vierailija
395/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aiempaan työhöni kuului paljon matkustamista. Kierreltiin messuja ja tapahtumia, pidettiin luentoja, kotimaassa ja ulkomaillakin. Pahalta tuntui ja näytti, kun kollega oli aina haku päällä. 
Esimerkiksi yksillä messuilla: hän iski silmänsä potentiaalisiin ehdokkaisiin jo messupöydässä ja järjesti tapaamisen messujen jälkeen baariin. Olin mukana, koska hän vaati, että pitää luoda suhteita. Ei siinä mistään työasioita enää baarissa puhuttu. Se oli puoli tuntia ja hän oli jo toisen näistä iskenyt, kovaa vauhtia matkalla hotellihuoneeseen. 
Toisella kertaa oltiin laivalla seminaarissa. Menomatkalla jo yhteisen ohjelman lomassa alkoi sopia, että lähtee drinkeille sen jälkeen, kutsui mukaan porukkaa. Meillä oli silloin yhteinen hytti. Pääsin hyttiin vasta aamuyön tunteina, koska hän oli siellä peuhaamassa. Seuraavana päivänä oli taas yhteinen seminaariohjelma, ja kun se päättyi, näin hänet laivan baaritiskillä iskemässä

Reps🤣🤣

Vierailija
396/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: No ei sinun tarvitse kenenkään kanssa mennä yhteen, jos haluat panna muita ihmisiä. Tai aloita heti samalla POLY-suhde? Ei se noin vaikeaa ole. Sitten ei tarvitse pettää, kun kummatkin voivat POLY-suhteessa käydä panemassa ja deittailemassa myös muita.

Entä jos se elämän rakkaus on sellainen joka ei ole POLY?

No ei taida olla kovin suurta rakkautta, jos pitää pettää... Pelkkiä sanoja ilman tekoja.

Vierailija
397/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen kaikenkainen pettäminen elämässä on mielestäni aina paha asia. Seksin harrastamisesta sovitaan erilaisissa parisuhteissa eri tavalla, ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
398/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin neitsyt kuin panomies. Panomies on jo todistanut että ei naista pysty lähellään pitämään. 

Miten niin ei pysty?  Se neitsyt ei ole edes lähelle päässyt. 

Vierailija
399/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusuhde on eri asia kuin pelkkä pettäminen. Valehtelukin on eri asia kuin pelkkä pettäminen. 

Ehkä tässä olisi tarpeen jutella, että mitä se pettäminen itse kullekin tarkoittaa. Se varmaan avaisi keskustelua paljon pidemmälle ja selventäisi. 

Voin aloittaa:

Pettäminen: seksi toisen kanssa 

Emotionaalinen pettäminen: syvä ihastuminen tai jopa rakastuminen toiseen, myös seksi jonkun läheisen tai muuten elämässä olevan ihmisen kanssa 

Valehtelu pettämisestä: pettäminen itsessään ei ole valehtelua, mutta pettämisen tai minkään muunkaan parisuhteeseen olellisesti liittyvän asian pimittäminen on valehtelua. 

Pelkkä seksi menisi minulle varmaankin aikalailla olankohautuksella. 

Emotionaalinen pettäminen olisi paljon pahempaa. 

Valehtelu pettämisestä olisi kaikkein pahinta. 

Vierailija
400/421 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Jos molemmille on ok juosta vieraissa, sivusuhteet eivät ole pettämistä eivätkä edes kuulu tähän keskusteluun. Silloin niistä voi vaikka ilmoittaa toiselle että "menen illalla salille ja sieltä Mirkulle". Ei ole mitään tarvetta salailla, valehdel

Kyllä luvan kanssa ulkopuolisen nusasukin on pettämistä, jos liitossa ollaan. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä suustaan päästää. Alapäällä se pettäminen tehdään. Avioliotossa otetaan puolison kehonosat itselle vain omaan käyttöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän