Onko se pettäminen niin paha synti? Jos menee yhteen 25-vuotiaana, niin aika latistava ajatus että ei voisi koskaan enää harrastaa seksiä...
...Kenenkään muun kanssa koko loppuelämän aikana.
Onko pettäminen mielestäsi tosi paha juttu?
Kommentit (351)
Missä semoinen sopimus on tehty koskaan, että vartaloa ei saa käyttää seksiin kuin vaimon/aviomiehen kanssa? Kertokaa.
Mitä Jumala sanoikaan pettämisestä ja avioerosta? Miestä ja naista ei saa erottaa, aviovuodetta ei saa saastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti. Väkivalta ja hyväksikäyttö ovat aivan eri luokan asioita, ja omituista edes tuoda niitä esiin tällaisessa yhteydessä!
On nekin pettämistä, toisen luottamuksen rajua pettämistä. Pettämisestähän tässä puhutaan. Seksi toisen kanssa on perustavanlaatuista toisen luottamuksen pettämistä.
No luottamuksen pettämistä on myös esim se, että toinen sanoo tulevansa töistä aikaisin ja sitten tuleekin jotain jonka haluaa hoitaa loppuun eikä ehdikään. En minä ainakaan sellaisesta jaksa suuttua. Näitä luottamuksen pettämisiä on eri tasoisia, ja ihmisillä on erilaiset rajat siinä, minkä kokee vakavaksi.
Pettämisen seurauksena voi syntyä lapsi. Siinä mielessä aika kovan luokan erhe.
Miten lapsi olisi ikinä "erhe", jos raskauden vie loppuun asti.
Kun se lapsi on 20v, voisitko kuvitella muka elämäsi ilman sitä "erhettä"?! En minä voisi ainakaan, lapsi menee ilmanmuuta yhdenkään miehen edelle.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mitä Jumala sanoikaan pettämisestä ja avioerosta? Miestä ja naista ei saa erottaa, aviovuodetta ei saa saastuttaa.
Tyskin oli Ukko joka noin sanoi, eikä Louhikaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä merkillistä miten jotkut ovat niin omistushaluisia
Omistushaluista on pikemminkin mennä yhteen sellaisen ihmisen kanssa johon ei ole kuitenkaan valmis sitoutumaan. Jos et halua sitoutua niin pysy sinkkuna ja harrasta irtoseksiä mielin määrin.
Mä olen tarkka rajoista. Pettämistä en siedä. Isäni oli pettäjä. Hän oli pettänyt äitiäni lukuisten eri naisten kanssa, ja se oli jo lähes sairaus. Siihen aikaan oli lankapuhelimet, ja sieltä keskellä yötäkin saattoi joku Maikki tai Pirre soitella. Vanhempani erosivat sen seurauksena. Virallinen ero astui voimaan, kun olin 5v.
Isällä oli muutama vuosi sinkkuelämää, mutta sitten hän muutti ihan yhtäkkiä avoliittoon erään naisen kanssa, jolla oli 3 lasta. Olin noin 9-vuotias. Koska isä muutti sinne uuden avovaimon kotiin, en enää käynyt siellä viikonloppuisin. Niillä oli pieni asunto, oli makuuhuone, tyttöjen makuuhuone ja sen naisen pojalle oli eristetty olohuoneesta osa kirjahyllyillä ns. omaksi huoneeksi. Minulle ei ollut tilaa. Kävin kuitenkin päiväreissuja. Minusta se nainen oli viinaan menevä. Aina jokin olutpullo viikonloppuna käden ulottuvilla. Isäni oli selvin päin, kun kävin, mutta kyllä se näkyi, että hän varmaan korkkaa myös kun saa heitettyä minut takaisin kotiin.
Tämä idylli heillä särkyi, kun syntyi eräs poikalapsi. Isä sanoi puhelimessa, että hänellä on sellainen asia, että muuttaa uuden naisen luo. Kysyin, että miksi, ja hän vastasi rehellisesti, että minusta on tullut isosisko. Olin 13 v., täyttämässä juuri 14, ja minulle syntyi pikkuveli. Se isäni suhde ei kestänyt. Näin pikkuveljeä ehkä 3-4 kertaa, kun hän oli vauva. He oli at eronneet. Isäni muutti jonkun naisystävän luo, jota en koskaan tavannut, oli kuulemma vanhempi nainen ja aikuiset lapset ja kesämökki. Se oli olennainen tieto, että on kesämökki. Eikä me enää juuri nähty. Isäni oli kukasta kukkaan lentäjä ja ne naiset meni aina kaiken edelle. Kun hän oli minun yo-juhlissa, oli kiire sinne uuden naisen kesämökille. Silloin ajattelin, että antaa olla. Yhteydenpito väheni, oli lähinnä puhelimitse soittoja pari kertaa vuodessa. Isäni kuoli, kun olin vasta 27-vuotias. Vähävaraisena kuoli, minä järjestin hautajaiset. Tämä kesänökin omistava nainen ei tullut hautajaisiin, koska heilläkin oli ollut jo huonot välit, isäni oli katsellut vähän liikaa toisiin naisiin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistushaluista on pikemminkin mennä yhteen sellaisen ihmisen kanssa johon ei ole kuitenkaan valmis sitoutumaan. Jos et halua sitoutua niin pysy sinkkuna ja harrasta irtoseksiä mielin määrin.
Neljättä kertaa avioliitossa olevan läheisriippuvaisen sarjapettäjän tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaako sitoutuminen että sidotaan genitaalit yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ihan samat lantionpohjan lihakset ja niiden käyttäminen vaikuttaa paitsi miehen omaan, myös naisen mielihyvään. Paljon.
Patukoita on moneen lähtöön, kuten myös sormia ja kieliä.
Mutta kovin surullista jos mies ei ole tietoinen siitä että patukkaa voi käyttä muutenkin kuin mekaaniseem puukkosahaliikkeeseen. Ei osaa omaa lantionpohjaansa käyttää.
LOL
Kyllähän siihen seksiin vaikuttaa kaikkein eniten se vaginan lihaksiston kunto, mutta kun se äitijuttu opetti, ettei niitä saa edes ajatella.
Lihaan porattu reikä ei ole nautinnollinen kummallekkaan ja jo tieto siitä latistaa seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja tosielämässä harva pettäjä tunnustaa rehdisti puolisolleen, vaikka tällä olisi todisteet. Sittenkin vaan pettäjä jatkaa valehtelua."
Voi kuule, on myös hyviä suhteita olemassa. Ehkäpä se seksi juuri siksi ei näissä joissain olekaan niin keskiössä, kun on parempi keskusteluyhteys, eikä tarvetta piilotella asioita.
Sä yrität nyt väkisin tunkea pettämistä normiksi hyvään parisuhteeseen kuin käärmettä putkeen. Ei onnistu, edes väkisin työntämällä.
En yritä millään tavalla.
Kukainenkin suhtautukoon suhteen ulkopuoliseen seksiin miten parhaaksi kokee, ei siinä suhteen ulkopuolisilla ole minkäänlaisia sananvaltaa, eikä sitä normiksi mitenkään voi siis tunkea. Ei ole ulkopuolisten asia määritellä miten tässä a
Uskotko edes itsekään enää mitä sönkötät?
Ihmiset ovat ihan pihalla näköjään. Joku yllä kertoi "antaneensa luvan pettämiseen". En ymmärrä. Miten voi antaa luvan siihen, että toinen saa pettää itseään? Onko se pettämistä, jos annat luvan?
Porukka ei ymmärrä enää suomen kieltä.
Mun ihannetilanne olisi että mua panisi vain yksi mies koko loppuelämän ajan. Opeteltaisiin sen kanssa kaikki niksit. Nyt petikumppaneita 0 eli edelleen mahdollista. N33
Heh. Pettää itseään? Ei ymmärrä suomen kieltä. Pettää itseään tarkoittaa kylläkin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja tosielämässä harva pettäjä tunnustaa rehdisti puolisolleen, vaikka tällä olisi todisteet. Sittenkin vaan pettäjä jatkaa valehtelua."
Voi kuule, on myös hyviä suhteita olemassa. Ehkäpä se seksi juuri siksi ei näissä joissain olekaan niin keskiössä, kun on parempi keskusteluyhteys, eikä tarvetta piilotella asioita.
Sä yrität nyt väkisin tunkea pettämistä normiksi hyvään parisuhteeseen kuin käärmettä putkeen. Ei onnistu, edes väkisin työntämällä.
En yritä millään tavalla.
Kukainenkin suhtautukoon suhteen ulkopuoliseen seksiin miten parhaaksi kokee, ei siinä suhteen ulkopuolisilla ole minkäänlaisia sananvaltaa, eikä sitä normiksi mitenkään voi siis tunkea. Ei ole ulkopuolisten asia määritellä miten tässä a
Pettämisessä on se harmillinen juttu, että siinä juuri ne suhteen ulkopuoliset saavat sananvaltaa, vaikka tämä pettäjä kuvittelee toimivansa vain oman elimensä ympärillä.
Esimerkiksi eräskin mies, jolla oli suhde kahden naimisissa olevan työkaverin kanssa. Näistä toisen puoliso sitten järkyttyneenä käräytti miehen. Kuviossa oli sitten myös yhteensä kuusi lasta, joiden elämät sekoitettiin. Lisäksi nämä sivusuhteet melkoisella varmuudella kertoivat suhteistaan ystävilleen ja työkavereille. Ja petetty omille ystävilleen, pettäjä myös ainakin yhdelle. Loppujen lopuksi koko asiasta tiesi useampi kymmenen ihmistä, varmaan ainakin sata. Ja tuohan on sellaista herkullista juorumateriaalia, joten on saattanut levitä hyvinkin laajasti. Yleensä kaikki työyhteisön sivusuhteet kyllä tiedetään.
Ja tämä kaikki voi tapahtua ENNEN kuin petetty tietää asiasta yhtään mitään.
Mutta on se hienoa, että joillakin on erinomainen keskustelusuhde.😉
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi hotellissa. 😊
Pelkkä pettäminen varmasti olisi annettavissa anteeksi, toinen suhde ei.
Kahden ihmisen välisessä rakkaus-suhteessa muodostuu intiimi tunneside näiden ihmisten välille. Nämä perustavat perheen, yhteisen talouden ja mahdollisesti saavat lapsia. Siinä on isot panostukset "pelissä" molemmalla osapuolella. Nyt jos toinen rupeaa pettämään niin saattaa se loukata syvästi sitä peitettyä.
Miksi? Seksi kahden välillä on erityinen, intiimi asia, jonka tarjoamalla ainoastaan sille tietylle rakkaalle joka on rinnalla hoitamassa yhteisiä lapsia, yhteistä taloutta, puolisona.
Nyt jos toinen pettää, vaikka nainen pettää miestä, niin se paitsi loukkaa ja haavoittaa miehen miehuutta, hänestä voi tuntua että vaikka hän osoittaa suurin uhrauksin rakkautta tuota naistaan kohtaan suhteessaan (yhteinen talous, lastenhoito jne) menee tuo toinen silti pettämään jakamalla ulkopuoliselle sitä erityistä intiimiä asiaa, seksiä ilmaiseksi tai halpaan hintaan, taholle joka ei ole nähnyt mitään vaivaa sen perheen eteen vaikka vain sen puolisomiehen kuuluisi saada nauttia siitä seksistä siltä naiselta, ei muiden.
Seksi niin muodoin ei ole harmiton hupi ja nautinto, pelkkä biologinen teko jolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään, kuten joskus luullaan, vaan sillä on paljon syvempiä merkityksiä ja ulottuvuuksia, kuten että pettäminen rikkoo sitä kahden välille muodostunutta tunnesidettä, kylvää epäluottamusta, katkeruutta. Jos seksi olisi vain harmiton hupi niin miksi sitten niin monet kokevat kärsimystä pettämisestä? Miksi se loukkaa? Miksi tapahtuu jopa intohimomurhia? jne.
Ketään ei voi omistaa on pettäjien tunnuslause.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Pettää itseään? Ei ymmärrä suomen kieltä. Pettää itseään tarkoittaa kylläkin eri asiaa.
Sitä juuri tarkoitin. Jos nainen antaa luvan että mies saa pettää häntä, silloinhan nainen pettää itseään.