Onko se pettäminen niin paha synti? Jos menee yhteen 25-vuotiaana, niin aika latistava ajatus että ei voisi koskaan enää harrastaa seksiä...
...Kenenkään muun kanssa koko loppuelämän aikana.
Onko pettäminen mielestäsi tosi paha juttu?
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti. Väkivalta ja hyväksikäyttö ovat aivan eri luokan asioita, ja omituista edes tuoda niitä esiin tällaisessa yhteydessä!
On nekin pettämistä, toisen luottamuksen rajua pettämistä. Pettämisestähän tässä puhutaan. Seksi toisen kanssa on perustavanlaatuista toisen luottamuksen pettämistä.
No luottamuksen pettämistä on myös esim se, että toinen sanoo tulevansa töistä aikaisin ja sitten tuleekin jotain jonka haluaa hoitaa loppuun eikä ehdikään. En minä ainakaan sellaisesta jaksa suuttua. Näitä luottamuksen pettämisiä on eri tasoisia, ja ihmisillä on erilaiset rajat siinä, minkä kokee vakavaksi.
Pettämisen seurauksena voi syntyä lapsi. Siinä mielessä aika kovan luokan erhe.
Vierailija kirjoitti:
Se joka vastasi minulle, että hänestä olisi hirveää olla ilman seksiä elämän lopulla, ja ettei 54v elä vielä elämän loppupuolta, niin saathan sinä ihan vapaasti nussia luonnottomassa iässä itse jos siltä tuntuu, mutta kyllä 50+ elää silti jo elämän viimeistä lukua ja siihen ei luonto ole mitään seksiä tarkottanut kuuluvaksi, sen tilalle on tullut esim lapsenlapset, tai lapsettomilla joku intohimoinen harrastus. Sääliksi käy ihminen joka ei osaa luopua seksistä luonnollisessa iässä, vaan uskoo kaiken mitä mediassa tuputetaan ja pillereillä ja voiteilla hässii natisevalla rusahtelevalla pierevällä zombie-kehollaan hautaan asti. Iljettää pelkkänä ajatuksenakin jo itseäni, saati että joutuisin omalla ruumiillani taipumaan vielä niihin puuhiin, hyi olkoon.
T. Se 54v
Mahdatko olla eksynyt väärään ketjuun?
No, olen kuitenkin pahoillani, että sinä koet kehosi noin vastenmieliseksi jo tuossa iässä. En usko, että sinun tarvitsee ketään sääliä, mutta varmaan itseäsi kohtaan olisi hyvä tuntea myötätuntoa. Todennäköisesti elät kuitenkin itsesi kanssa vielä kymmeniä vuosia. Kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
"Ja tosielämässä harva pettäjä tunnustaa rehdisti puolisolleen, vaikka tällä olisi todisteet. Sittenkin vaan pettäjä jatkaa valehtelua."
Voi kuule, on myös hyviä suhteita olemassa. Ehkäpä se seksi juuri siksi ei näissä joissain olekaan niin keskiössä, kun on parempi keskusteluyhteys, eikä tarvetta piilotella asioita.
Sä yrität nyt väkisin tunkea pettämistä normiksi hyvään parisuhteeseen kuin käärmettä putkeen. Ei onnistu, edes väkisin työntämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jo tuo sana pettäminen kerro että useimmille meistä se on vakava asia. Siinä petetään yhteinen lupaus ja luottamus. Kyllä, se on paha juttu.
Ööö, missä se on luvattu ja miten, että seksiä on vain puolison kanssa?
Useimmissa parisuhteissa. PARIsuhde, ei kolmi-tai sata-tuntematonta-sivussa-suhde.
Jos kumppanisi kertoisi vasta jälkikäteen, että on pannut jotain toista, niin kuinka monta kertaa sen täytyisi panna, että se olisi susta niin kamalaa,että se rikkois teidän suhteen, jos kertapano ei vielä ois? Ja niinkuin sanot, se luottamus on just se joka rikkoontuu, niinkuin täälläkin on moneen kertaan todettu.
Niinpä. Jos tunnustaisi aina, että nyt menee panemaan, kuinka monennen kerran kohdalla sanoisit et "älä mene"?
Vierailija kirjoitti:
"Ja tosielämässä harva pettäjä tunnustaa rehdisti puolisolleen, vaikka tällä olisi todisteet. Sittenkin vaan pettäjä jatkaa valehtelua."
Voi kuule, on myös hyviä suhteita olemassa. Ehkäpä se seksi juuri siksi ei näissä joissain olekaan niin keskiössä, kun on parempi keskusteluyhteys, eikä tarvetta piilotella asioita.
Mä voinkin kuvitella teidän hyvän parisuhteen, jossa pettäminen on arkea. Pääasia että on parempi keskusteluyhteys, eli jotenkin näin kuvittelen, että teille menee:
- kuule kultsi mä tänään vahingossa tungin mun vehkeen yhden toisen naisen toosaan.
- voi voi, rakkaani, ei se mitään, sattuuhan sitä vahinkoja.
- tai siis sori, mä oikeastaan valehtelin, niitä naisia olikin kaksi.
- voi voi rakkaani, ei se mitään, hyvä että sait oikein kunnon kyytiä.
- tai no siis oikeastaan mä valehtelin pikkasen lisää, se toinen oli mies.
- voi voi rakkaani, ei se mitään, nythän on niin modernia olla bi.
- kuule kultsi, oikeastaan mä olen narranut sua hitusen enemmän, ne oli kummatkin miehiä.
- voi voi rakkaani, ei se mitään, mäkin olen umpilesbo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voinkin kuvitella teidän hyvän parisuhteen, jossa pettäminen on arkea. Pääasia että on parempi keskusteluyhteys, eli jotenkin näin kuvittelen, että teille menee:
- kuule kultsi mä tänään vahingossa tungin mun vehkeen yhden toisen naisen toosaan.
- tai no siis oi
Hyviä ja osuvia havaintoja pettämissuhteista!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä yrität nyt väkisin tunkea pettämistä normiksi hyvään parisuhteeseen kuin käärmettä putkeen. Ei onnistu, edes väkisin työntämällä.
En yritä millään tavalla.
Kukainenkin suhtautukoon suhteen ulkopuoliseen seksiin miten parhaaksi kokee, ei siinä suhteen ulkopuolisilla ole minkäänlaisia sananvaltaa, eikä sitä normiksi mitenkään voi siis tunkea. Ei ole ulkopuolisten asia määritellä miten tässä asiassa pitää toimia.
Hyvä keskusteluyhteys kuitenkin on se parisuhteen tärkein yksittäinen asia, ilman sitä suhteen on mahdotonta olla hyvä. Se keskusteluyhteys antaa valmiudet hoitaa suhdetta ja sen haasteita sille parille sopivaan, positiiviseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tai no siis oikeastaan mä valehtelin pikkasen lisää, se toinen oli mies.
- voi voi rakkaani, ei se mitään, nythän on niin modernia olla bi.
- kuule kultsi, oikeastaan mä olen narranut sua hitusen enemmän, ne oli kummatkin miehiä.
- voi voi rakkaani, ei se mitään, mäkin olen umpilesbo.
Oletko jo täyttänyt 15v?
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vieraissa käymisen voi hoitaa muutenkin kuin pettämällä.
Et ole kuullut avoimesta suhteesta? Siinä on tietysti se hankaluus, että pitää sopia kumppanin kanssa pelisäännöistä.
Toinen vaihtoehto on erota, jolloin on vapaa harrastamaan tilapäisiä alapääromansseja.
Ap:n kaltaiset ihmiset kokevat todennäköisesti ongelmana kumppanivalikoiman merkittävän supistumisen, jos alkaa ehdottelemaan tällaista.
Niin, miksiköhän se eroaminen pelottaa pettäjää niin kovasti? Olisi aivan vapaa toteuttamaan itseään.
Katsos kun ne pettäjät ovat sitä ihmistyyppiä, joka haluaa sekä syödä kakun että säästää sen.
Vierailija kirjoitti:
"Jos seksin merkitys sinulla iän myötä vähenee, hyvä niin. Silloinhan sinun on aina vain helpompaa olla pettämättä, kun ei tule kiusauksiakaan."
Seksin merkitys itsessään ei ole vähentynyt, vaan seksin merkitys rakkauden osoituksena ei ole yhtä tärkeää. Muut tavat osoittaa rakkautta ovat paljon tärkeämpiä, ja menneet elämänkokemuksen myötä kauas sen seksin ohi.
Se, kun toinen jaksaa vaikeidenkin aikojen ajan olla tukena ja pitää huolen on minulle tuhansia kertoja hienompi rakkaudenosoitus kuin seksi. Se, että nauretaan yhdessä vaikka kyyneleet valuu. Nuorena oli toisin, mutta kun paljon on ehtinyt nähdä niin prioriteetit ovat muuttuneet.
Nauratteko yhdessä vedet silmissä sinun sinisilmäisyydellesi, kun miehesi pettää? Olet ilmeisesti hyväksynyt, että teidän suhteenne on tuollainen. Vai oletteko yhdessä sopineet, että vieraissa saa käydä? Se ei sitten ole pettämistä.
En haluaisi tuollaista suhdetta itselleni, mutta ei minulla ole siihen paljon sanottavaa, jos sinä haluat. Minulle tuollaiset arvot ovat vastenmielisiä ja vieraita. Turha niitä on yrittää tyrkyttää ja verhota johonkin vanhuuden viisauden valeasuun.
Olen myös hyvin epäilevä sen suhteen, että pettäjä on kovin huolehtiva.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikkien naisten pitäisi tämä tietää jo nuorena, että miehillä oma nautinto menee AINA kaiken muun edelle, siinä jää lapsetkin kauas taakse saati nainen. Ei tule sitten niin suurena järkytyksenä kun kaikki työt kaatuu naisen niskaan ja mies vain nauttii päivittäin omista jutuistaan pelituolissa, panemassa vieraita tai hiihtoladulla, missä minkäkinlaiset miehet sitten viihtyykin. Kannattaa naisen muistaa kun lapsia tekee, että jokainen äiti on periaatteessa yksinhuoltaja. "
Kurjaa, että olet törmännyt huonoihin miehiin. Minun mieheni ei ole yhtään tuollainen, vaan todella huomioiva ja avulias, laittaa perheen tarpeet omiensa edelle.
Höpöhöpö, omat tarpeensa laittaa edelle, tiedät sen varsin hyvin. Jokainen itseään kunnioittava nainen tietää millaisia miehet ovat, ne hyvätkin miehet. Ei tarvitse esittää että miehesi ei olisi mies, kuten muutkin miehet. Kaikilla niillä on oma napa lähin napa, se on niiden luonto. Myös muissa elöinlajeissa urokset ovat itserakkaita ja oma nautinto menee kaiken muun edelle.
Ihan maailmaa ja lähipiiriä tarkkailemalla tämä asia miehistä helposti selviää, ei siihen omaakaan tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos seksin merkitys sinulla iän myötä vähenee, hyvä niin. Silloinhan sinun on aina vain helpompaa olla pettämättä, kun ei tule kiusauksiakaan."
Seksin merkitys itsessään ei ole vähentynyt, vaan seksin merkitys rakkauden osoituksena ei ole yhtä tärkeää. Muut tavat osoittaa rakkautta ovat paljon tärkeämpiä, ja menneet elämänkokemuksen myötä kauas sen seksin ohi.
Se, kun toinen jaksaa vaikeidenkin aikojen ajan olla tukena ja pitää huolen on minulle tuhansia kertoja hienompi rakkaudenosoitus kuin seksi. Se, että nauretaan yhdessä vaikka kyyneleet valuu. Nuorena oli toisin, mutta kun paljon on ehtinyt nähdä niin prioriteetit ovat muuttuneet.
Nauratteko yhdessä vedet silmissä sinun sinisilmäisyydellesi, kun miehesi pettää? Olet ilmeisesti hyväksynyt, että teidän suhteenne on tuollainen. Vai oletteko yhdessä sopineet, että vieraissa saa kä
Missä olen tyrkyttänyt? Päin vastoin, yritän selittää, että jokainen pari toimikoon heille sopivalla tavalla. Ei kannata tuomita toisia vaikka joku tyyli ei itselle sopisikaan, sille toiselle parille se saattaa kuitenkin sopia hyvin.
Muuhun moskaan tuossa kirjoituksessasi en vaivaudu vastaamaan, aika ala-arvoista juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi kumppanin arvomaailma on syytä opiskella huolella tiheällä täikammalla ennen kuin sitoutuu taloudellisesti yhteen tai lisääntyy.
Tämä. Mutta kamalaa on se että nämä myöhemmin pettäjiksi paljastuvat VALEHTELEVAT arvoistaan. joo uskollisuus ja luottamus on mulle kaikkein tärkeintä! Ja heti tilaisuuden tullen kuitenkin pettävät. Sitten puolustelevat itseään täällä tai kiinni jäädessään että kuinka heitä pitää ymmärtää? Olisi hieman helpompaa jos olisit tapailun alussa ilmaissut että sinua ei niin kiinnosta ehkä tämä perinteisimmäksi muodostunut monogaminen parisuhde vaan joku muu muoto, mutta ei, pakko valehdella ja olla kusipää
Juuri näin. Yleensä se pettäjä TIETÄÄ valehtelevansa jo lausuessaan avioliittovalaa tai avoliitossa sopiessaan monogamiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yritä millään tavalla.
Kukainenkin suhtautukoon suhteen ulkopuoliseen seksiin miten parhaaksi kokee, ei siinä suhteen ulkopuolisilla ole minkäänlaisia sananvaltaa, eikä sitä normiksi mitenkään voi siis tunkea. Ei ole ulkopuolisten asia määritellä miten tässä a
No kun teillä on se loistava keskustelusuhde, niin miksi on sen lisäksi myös pettämistä? Eikö tuollainen toisen huijaaminen pitäisi voida keskustella heti pois, vaikka ensimmäisen kymmenen avioliittovuoden aikana?
😂😂😂 Pettäjät ja selitykset kulkevat käsi kädessä.
Kyllä se pettäminen on paha. Se on luottamuksen rikkomista. Pariskunta voi sopia, että saa olla toistenkin kanssa, mutta pettäminen on väärin, ja sehän tapahtuu aina toisen tietämättä.
Minun nuoruuden pitkä suhteeni päättyi juuri tuosta syystä. Olin 17, kun tavattiin, ja mies 18 v. Neljä vuotta oltiin yhdessä, joista 2 asuttiin yhdessä. Hänelle tuli juuri tuo, että ei hakua sitoutua olemaan vain minun kanssa seksuaalisesti. Asiasta keskusteltiin, ja minä sanoin, että minulle se ei ole ok, jos hänellä on muita vakituisia suhteita, mutta voin suostua siihen, jos hän harrastaa joskus satunnaista seksiä jonkun toisen kanssa. Hän sanoi itse, että ei se ole hänelle ongelma ja nuo säännöt sopii.
Kuitenkin hän jäi kiinni siitä, että hänellä olikin ollut suhde, toisella paikkakunnalla. Hän kävi harrastuksensa takia usein viikonlopun tai pari kuukaudessa toisella paikkakunnalla, jossa yöpyi ystävänsä luona. Kerran hän sanoi perjantaina, opiskelupäivän jälkeen meidän yhteisessä kodissa, että hän ei välttämättä halua enää jatkaa minun kanssani, kun hänestä tuntuu, että hän haluaa olla vapaa harrastamaan seksiä myös muiden kanssa. Käytännössä me silloin perjantaina klo 17 erosimme. Hän lähti vielä silloin iltamyöhällä taas sinne harrastusreissulle.
Se mitä sitten tapahtui, oli jotain järkyttävää. Hän tuli sunnuntaina illalla hakemaan tavaroitaan, sanoi menevänsä yöksi opiskelukaverinsa luo, joka asui meidän lähellä. Katsoin sattumalta ikkunasta, ja hänellä istui auton etupenkillä nuori nainen. Aloin tietysti huutaa, että kuka v*ttu tuo on? Avopuolisoni väitti tavanneensa tämän ihanan naisen viikonloppuna. Myöhemmin sain tietää, että ei, he eivät tavanneet silloin viikonloppuna. He olivat tunteneet jo kuukausia. Sen takia hänen ystävänsä oli heittänyt hänet ulos siellä harrastuspaikkakunnalla asunnostaan, koska tämä avokkini oli tuonut sen nuoren ihanan naisen sinne yöksi, harrastanut kovaäänistä seksiä. Ystävänsä oli heittänyt ne aamulla ulos asunnosta ja sanonut, että hän ei halua olla missään tekemisissä pettämisen kanssa eikä häntä käytetä hyväksi siinä, että hänen kotiinsa tuodaan jotain salarakasta. Ja oli ollut muutakin, siis yhteydenpitoa, ja todennäköisesti exäni oli jatkossa yöpynyt siellä harrastusmatkoillaan tämän naisen luona, koska missä ne muuten olisivat olleet. Se oli todellakin kaukana jostain satunnaisesta seksisuhteesta, ihan kunnon salasuhde niillä oli minun selän takana. Kaiken lisäksi tämä exäni oli kuulemani mukaan kertonut salarakkaalle meidän eronneen paljon aiemmin. Me erosimme pe noin klo 17, uusi nainen istui autossa meidän pihalla sunnuntaina. Ja tämä nainen oli kai luullut, että me oltiin erottu paljon aiemmin. Meillä exöni kanssa on yhteinen ystäväpariskunta, jolta kuulin meidän eronneen paljon aiemmin kuin todellisuudessa tapahtui. He olivat hyvin vaivaantuneita. Kysyivät, ettekö te sitten olleet eronneet vielä maaliskuussa. Sanoin, että ei tietenkään. Ilmeistä näin, että exäni oli valehdellut niillekin, ja he sanoivat, että heillä oli eri käsitys. On mahdollista, että kaikkia on vedätetty ja valehdeltu suuntaan jos toiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vieraissa käymisen voi hoitaa muutenkin kuin pettämällä.
Et ole kuullut avoimesta suhteesta? Siinä on tietysti se hankaluus, että pitää sopia kumppanin kanssa pelisäännöistä.
Toinen vaihtoehto on erota, jolloin on vapaa harrastamaan tilapäisiä alapääromansseja.
Ap:n kaltaiset ihmiset kokevat todennäköisesti ongelmana kumppanivalikoiman merkittävän supistumisen, jos alkaa ehdottelemaan tällaista.
Niin, miksiköhän se eroaminen pelottaa pettäjää niin kovasti? Olisi aivan vapaa toteuttamaan itseään.
Katsos kun ne pettäjät ovat sitä ihmistyyppiä, joka haluaa sekä syödä kakun että säästää sen.
Tämä!!!
No, jos väen vängällä haluaa loukata sitä ihmistä jota väittää rakastavansa niin siitä vaan. Ei itselläni kävisi mielessäkään että joku irtoseksi olisi sen arvoista että petän rakkaani luottamuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pettäminen on paha. Se on luottamuksen rikkomista. Pariskunta voi sopia, että saa olla toistenkin kanssa, mutta pettäminen on väärin, ja sehän tapahtuu aina toisen tietämättä.
Minun nuoruuden pitkä suhteeni päättyi juuri tuosta syystä. Olin 17, kun tavattiin, ja mies 18 v. Neljä vuotta oltiin yhdessä, joista 2 asuttiin yhdessä. Hänelle tuli juuri tuo, että ei hakua sitoutua olemaan vain minun kanssa seksuaalisesti. Asiasta keskusteltiin, ja minä sanoin, että minulle se ei ole ok, jos hänellä on muita vakituisia suhteita, mutta voin suostua siihen, jos hän harrastaa joskus satunnaista seksiä jonkun toisen kanssa. Hän sanoi itse, että ei se ole hänelle ongelma ja nuo säännöt sopii.
Kuitenkin hän jäi kiinni siitä, että hänellä olikin ollut suhde, toisella paikkakunnalla. Hän kävi harrastuksensa takia usein viikonlopun tai pari kuukaudessa toisella paikkakunnalla, jossa yöpyi ystävänsä luona. Kerran hän sa
Juuri tälläistä sotkua se pettäjän elämä on. Ja tietysti myös petetynkin, kun nämä jutut tulevat aina tavalla tai toisella vastaan.
Koko aloitus on nykyajan itsekeskeinen lumihiutalekulttuuri pähkinänkuoressa.