Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se pettäminen niin paha synti? Jos menee yhteen 25-vuotiaana, niin aika latistava ajatus että ei voisi koskaan enää harrastaa seksiä...

Vierailija
18.01.2026 |

...Kenenkään muun kanssa koko loppuelämän aikana.
Onko pettäminen mielestäsi tosi paha juttu?

Onko pettäminen todella paha ja anteeksiantamaton juttu?

Vaihtoehdot

Kommentit (351)

Vierailija
201/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: No ei sinun tarvitse kenenkään kanssa mennä yhteen, jos haluat panna muita ihmisiä. Tai aloita heti samalla POLY-suhde? Ei se noin vaikeaa ole. Sitten ei tarvitse pettää, kun kummatkin voivat POLY-suhteessa käydä panemassa ja deittailemassa myös muita.

Entä jos se elämän rakkaus on sellainen joka ei ole POLY?

Et sinä elämäsi rakkautta halua pettää.

Pettäminen voi tarkottaa paljon pahempaa kuin seksi. Seksi on kuin hammaslääkärikäynti. Pettäminen taas selkäänpuukotusta jossain tärkeässä asiassa. 

Tämä. Valehteleminen olisi paljon pahempaa kuin seksi. 

Vierailija
202/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan en ole mustavalkoinen. Se, onko pettäminen väkivaltaa vaiko ei, riippuu parisuhteesta. Meillä se sitä ei olisi. Mustavalkoista on väittää, että se aina olisi väkivaltaa. 

Nimenomaan pettäminen on, luvan kanssa ei ole pettämistä.

Taannoin oli lehtijuttu josta kävi ilmi että vanhempien avoimen suhteilun katsottiin oikeudessa olleen vaarallista lapsille. Ja tuli tuomio.

Mutta tällaistahan avoimen suhteilun kannattajat ovat. Marginaalista pohjasakkaa,

Nämä olivat harrastaneet seksiä lasten edessä. Ei suhteen avoimuudella varsinaisesti ollut mitään tekemistä asian kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: No ei sinun tarvitse kenenkään kanssa mennä yhteen, jos haluat panna muita ihmisiä. Tai aloita heti samalla POLY-suhde? Ei se noin vaikeaa ole. Sitten ei tarvitse pettää, kun kummatkin voivat POLY-suhteessa käydä panemassa ja deittailemassa myös muita.

Pettäminen voi tarkottaa paljon pahempaa kuin seksi. Seksi on kuin hammaslääkärikäynti. Pettäminen taas selkäänpuukotusta jossain tärkeässä asiassa. 

Hammaslääkärikäynti? Ikävä kuulla, että et nauti seksistä. Sittenhän se on varmasti sinulle ihan sama, kenelle jaatte vai ettekö kenellekään.

Yleensä asia on ihan toisin. Siksi sitä ei jaella.

Vierailija
204/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seksi miljoonan eri ihmisen kanssa olisi automaattisesti parempi asia kuin sen yhden ihmisen jota rakastaa? En minä ainakaan kaipaa mitään yhden illan juttuja, paskinta seksiä on just tuo. Oman rakkaan kanssa se on parasta, kun tietää mistä toinen tykkää ja aina voi vähän tuoda jotain uutta sinne petihommiin.

M57

Vierailija
205/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seksi on kuitenkin vain seksiä."

Itse olen eri koulukuntaa. Jos seksi on vain seksiä eli ei merkitse mitään, silloinhan minä ja meidän suhteemme on merkinnyt vielä vähemmän kuin se merkityksetön seksi. 

Jos puolisoni rakastuisi toiseen, se olisi jotenkin helpompi hyväksyä. Suhde tietenkin päättyisi molemmissa tapauksissa, mutta suhteen päättyminen merkityksettömään seksiin satuttaisi enemmän. 

Jos luit, mitä kirjoitin, niin ongelma ei ole se, että kettu käy kolossa vaan se, että luottamukseni on petetty, meidän yhteinen sopimus rikottu. Sitähän se just tarkoittaa, että minä en, tai meidän suhde ei ole, ollut merkittävä. Ja luottamuksen voi rikkoa monella tapaa, joista seksi ei ole mitenkään erityisen merkittävä.

Vierailija
206/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se latistava ajatus, että ei voi harrastaa seksiä muiden kanssa? Miksi sitten mennä naimisiin, kun sinkkunakin pärjää?

Lapsien hankinta, taloudelliset syyt, rakkaus, kumppanuuden hakeminen nyt esimerkiksi

Eli et aidosti rakasta toista henkilöä, rakastat vaan pelkästään sitä hyötyä mitä häneltä saat.

Eiköhän jokainen koe rakkauden juuri omalla oikealla tavallaan, sinun neuvoja ei asiaan kaivata. 

Vierailija
207/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan en ole mustavalkoinen. Se, onko pettäminen väkivaltaa vaiko ei, riippuu parisuhteesta. Meillä se sitä ei olisi. Mustavalkoista on väittää, että se aina olisi väkivaltaa. 

Taannoin oli lehtijuttu josta kävi ilmi että vanhempien avoimen suhteilun katsottiin oikeudessa olleen vaarallista lapsille. Ja tuli tuomio.

Mutta tällaistahan avoimen suhteilun kannattajat ovat. Marginaalista pohjasakkaa,

Nämä olivat harrastaneet seksiä lasten edessä. Ei suhteen avoimuudella varsinaisesti ollut mitään tekemistä asian kanssa. 

Se oli juurisyy koko asiaan. Avoimet suhteilijat ovat rajattomia usein mt-ongelmaisia tapauksia joita kaikkien tulisi karttaa.

Vierailija
208/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se oli juurisyy koko asiaan. Avoimet suhteilijat ovat rajattomia usein mt-ongelmaisia tapauksia joita kaikkien tulisi karttaa. "

Höpön löpön. 

Vierailija
209/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikeaa kuvitella että hyvän itsetunnon omaava ihminen pitäisi jotain yhden illan juttua kovin vakavana asiana... Eli ei olisi anteeksiantamatonta, kunhan ei jatkuvaa. 

Minun on taas vaikeaa kuvitella että hyvän itsetunnon omaava ihminen rikkoisi omat lupauksensa ja valehtelisi puolisolleen - ja vielä pitäisi sitä tekoa vähäpätöisenä.

Kuulostaa niin teinidraamailulta nämä sekoilut ja pettämiset. Sellaista Tempparia.

Vierailija
210/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli juurisyy koko asiaan. Avoimet suhteilijat ovat rajattomia usein mt-ongelmaisia tapauksia joita kaikkien tulisi karttaa. 

Sun kaltaiset umpimieliset tuomitsijat ovat niitä, joita kaikkien tulisi karttaa. 

Vierailija
211/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se oli juurisyy koko asiaan. Avoimet suhteilijat ovat rajattomia usein mt-ongelmaisia tapauksia joita kaikkien tulisi karttaa. "

Höpön löpön. 

Älä ammu viestintuojaa.

Vierailija
212/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikeaa kuvitella että hyvän itsetunnon omaava ihminen pitäisi jotain yhden illan juttua kovin vakavana asiana... Eli ei olisi anteeksiantamatonta, kunhan ei jatkuvaa. 

Minun on vaikeaa kuvitella, että hyvän itsetunnon omaava ihminen lähtisi mihinkään yhden illan juttuun. Hyvä itsetunto tarkoittaa minulle sitä, että ihminen kunnioittaa ennen kaikkea itseään, mutta myös muita.

Vierailija
213/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Valehteleminen olisi paljon pahempaa kuin seksi. 

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Jos on sovittu että ollaan yhdessä, eikä ole muita suhteita, silloinhan se seksin harrastaminen vieraan kanssa salaa kumppanilta on osa valehtelemista.

Vierailija
214/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on taas vaikeaa kuvitella että hyvän itsetunnon omaava ihminen rikkoisi omat lupauksensa ja valehtelisi puolisolleen - ja vielä pitäisi sitä tekoa vähäpätöisenä.

Kuulostaa niin teinidraamailulta nämä sekoilut ja pettämiset. Sellaista Tempparia.

Miksi kuvittelet, että hommaan liittyisi jotain valehtelua? Ettekö teidän suhteessanne uskalla kertoa totuutta? 

Vierailija
215/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikeaa kuvitella, että hyvän itsetunnon omaava ihminen lähtisi mihinkään yhden illan juttuun. Hyvä itsetunto tarkoittaa minulle sitä, että ihminen kunnioittaa ennen kaikkea itseään, mutta myös muita.

Niin, ehkä hänellä ei olisikaan hyvä itsetunto. Kyse olikin siitä anteeksiantajasta. Jos itseluottamus on kohdillaan, niin silloin jonkun hairahduksen kyllä kestää kunhan ei ole jatkuvaa. 

Vierailija
216/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vieraissa käymisen voi hoitaa muutenkin kuin pettämällä.

Et ole kuullut avoimesta suhteesta? Siinä on tietysti se hankaluus, että pitää sopia kumppanin kanssa pelisäännöistä.

Toinen vaihtoehto on erota, jolloin on vapaa harrastamaan tilapäisiä alapääromansseja.

Vierailija
217/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija

211/217|

18.01.2026 | 11:55

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset umpimieliset tuomitsijat ovat niitä, joita kaikkien tulisi karttaa.

Miten te avionrikkojat ette koskaan kestä kritiikkiä? 😆

Vierailija
218/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän rakkaus. Just juu.   Vuosien saatossa siitä taitaa tulla joko kyökkipiika tai korjausmies. Mukavan olotilan mahdollistaja. 

Vierailija
219/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pidetty kiinni siitä, että toista ei tarkoituksella loukata. Pettäminen kuuluu automaattisesti tämän piiriin. Parisuhteessa on molemmilla parempi olla, kun sovituista asioista pidetään kiinni. En koe myöskään menettäneeni mitään, koska seksi on parempaa, mitä se voisi koskaan olla pinnallisen tuttavuuden kanssa. Fantasiat ja fiktiot ovat mielikuvituksen tuotetta, syvällinen parisuhde aitoa ellei tehdä asioita selän takana.

Vierailija
220/351 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hankkinut lapsia, silloin on parempi jos on yhdessä koko elämän, koska se on hyvä lapsille jos niillä on isä ja äiti. Muuten lapsista voi tulla sekopäitä. 

Joskus meistä tulee sekopäitä, koska vanhemmat pysyi yhdessä. Joutui näkemään väkivaltaa ja pelkäämään äitin hengen puolesta joka viikonloppu, juosta hankeen sukkasillaan ja naapuriin turvaan. Mitä seikkailuja sitä saikaan kokea. 

Hapsunhauska spinnaus pois itse aiheesta joka selvästikin osuu sinua ihon alle. 😉

Vastasin vain johonkin kommenttiin, koska olin eri mieltä "kokemusasiantuntijana". 

Aika outoa että väkivaltainen lapsuus jotain noin jaksaa huvittaa. Et taida olla kovin terve sinäkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän