Onko se pettäminen niin paha synti? Jos menee yhteen 25-vuotiaana, niin aika latistava ajatus että ei voisi koskaan enää harrastaa seksiä...
...Kenenkään muun kanssa koko loppuelämän aikana.
Onko pettäminen mielestäsi tosi paha juttu?
Kommentit (331)
Monigaaminen ei tosiaan tarvitse olla, jos ei halua, mutta on pelattava avoimin kortein, jotta jokainen voi tehdä omat ratkaisunsa.
*Monogaaminen... 🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pettäminen on täysin tietoinen valinta, ei mikään saatanan virhe.
Valinta voi olla virhe, ja ihmiset tekevät virhevalintoja.
Sinä olet nyt niin pahalla päällä, että toivotan sinulle mukavampaa loppupäivää. En itse kuitenkaan tuollaista kiroilua tähän hetkeen kaipaa, vaan voin käyttää aikani mukavamminkin.
Tsau! 😊
Totuus satuttaa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri että ihmiset odottavat kumppanilta lojaalisuutta, ellei toisin sovita. joten teet tahallisen virheen ja seuraukset ovat sen mukaiset.
Sä kyllä vaikutat tosi lapselliselta ja myös ilkeältä. Ehkä olet vielä nuori? Vanhempana sitten toivottavasti ymmärrät että kaikki maailmassa ei ole joko/tai, ja että eri ihmiset tarkastelevat maailmaa eri tavoin. Asettavat myös eri verran painoarvoa asioille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet nyt niin pahalla päällä, että toivotan sinulle mukavampaa loppupäivää. En itse kuitenkaan tuollaista kiroilua tähän hetkeen kaipaa, vaan voin käyttää aikani mukavamminkin.
Tsau! 😊
Totuus satuttaa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri että ihmiset odottavat kumppanilta lojaalisuutta, ellei toisin sovita. joten teet tahallisen virheen ja seuraukset ovat sen mukaiset.
Onko lääkärissä tai hammaslääkärissä käyntikin pettämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuule se voi tulla ihan puskista kännissä baari-iltana, virhe se on ei suunniteltu teko. Ei kaikki katsos ole jossain tindetissä tietoisesti pettämässä ja seksiä hakemassa. Jotkut elää vielä apsimaailman ulkopuolella oikeassa todellisuudessa ja vetävät joskus kännit baarissa.
Tuollaisella itsekurilla varustetun ei ehkä sitten kannattaisi kännejä vetää.
"Seksi on kuitenkin vain seksiä."
Itse olen eri koulukuntaa. Jos seksi on vain seksiä eli ei merkitse mitään, silloinhan minä ja meidän suhteemme on merkinnyt vielä vähemmän kuin se merkityksetön seksi.
Jos puolisoni rakastuisi toiseen, se olisi jotenkin helpompi hyväksyä. Suhde tietenkin päättyisi molemmissa tapauksissa, mutta suhteen päättyminen merkityksettömään seksiin satuttaisi enemmän.
Voisitteko pettäjät ja "voi ei, en voi panna toisia" mennä keskenänne polysuhteeseen? Antakaa normaalien olla parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuota, jos ajattelet, että miehen puolelta seksiin ei tarvita mitään muuta kuin patukka ja senkään kanssa ei tarvitse yhtään miettiä, miten sitä käyttelee, että nainen tykkäisi, niin voin kertoa, että nainen kyllä löytää parempaa seksiä aika moneltakin muulta mieheltä kuin sinulta.
Miksi hyökkäät passiivissa olevaan viestiin henkilökohtaisesti?
Liittyyköhän jotenkin vaginasi lihaskuntoon. ;D
Miksi itse koit tarvetta reagoida tuohon viestiin? Liittyyköhän jotenkin seksitaitoihisi?
Koska tilasit henkilökohtaisesti henkilökohtaisuuksia taukki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsau! 😊
Sä kyllä vaikutat tosi lapselliselta ja myös ilkeältä. Ehkä olet vielä nuori? Vanhempana sitten toivottavasti ymmärrät että kaikki maailmassa ei ole joko/tai, ja että eri ihmiset tarkastelev
Olen onnistunut elämään pitkän elämän, eikä ole tarvinnut pettää kumppanin luottamusta. ei se tarkoita etteikö minulla olisi mielitekoja, mutta olen valinnut kumppanini kunnioituksen.
Vierailija kirjoitti:
No se on perusbiologiaa, meitä ei ole luotu yksiavioisiksi ja himo kuuluu ihmisyyteen. Siksi pidän täyttä nollatoleranssia turhan rankkana. Jos seksin harrastaminen muun kuin puolison kanssa olisi täysin luonnonvastaista toimintaa, niin siinä tapauksessa ymmärtäisin syvän paheksunnan, mutta meidät on luotu yhdellä tavalla ja ihmiset ovat keksineet sääntöjä, jotka ovat luonnollista käyttäytymistä vastaan.
Miksi kautta vuosisatojen, äärimmäisissä moraaliyhteisöissä ja parhaimmissakin parisuhteissa on petetty? Koska seksuaalinen himo ja sen toteuttaminen kuuluu vahvasti ihmisyyteen. Olisiko ja aika suhtautua hieman pehmeämmin asiaan, kun ei tähän mennessäkään olla luontoa voitettu?
Sinä saat suhtautua asiaan valitsemallasi tavalla, varsinkin jos olette siitä mahdollisen puolisosi kanssa samaa mieltä. Eihän se muille kuulu. Eikä muiden tarvitse suhtautua siihen samalla tavalla kuin sinä.
Mutta tuo luonnollisuus -argumentti on tosi väsynyt. Aina on ollut uskollisia ihmisiä, joita yleisesti ottaen arvostetaan. On myös ollut epärehellisiä ihmisiä, joita ei yleisesti ottaen arvosteta. Rehelliset ihmiset tuskin ajattelevat "voittaneensa luonnon" ollessaan rehellisiä. Rehellisyys ja toisen ihmisen kunnioitus ON heidän luontonsa ja heille täysin luontevaa. Ihan samoin kuin joillekin rehellisyys ja kunnioitus voi olla vaikeaa. He sitten rimpuilevat ihmisinä ja keksivät selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuota, jos ajattelet, että miehen puolelta seksiin ei tarvita mitään muuta kuin patukka ja senkään kanssa ei tarvitse yhtään miettiä, miten sitä käyttelee, että nainen tykkäisi, niin voin kertoa, että nainen kyllä löytää parempaa seksiä aika moneltakin muulta mieheltä kuin sinulta.
Miksi hyökkäät passiivissa olevaan viestiin henkilökohtaisesti?
Liittyyköhän jotenkin vaginasi lihaskuntoon. ;D
Miksi itse koit tarvetta reagoida tuohon viestiin? Liittyyköhän jotenkin seksitaitoihisi?
Koska tilasit henkilökohtaisesti henkilökohtaisuuksia taukki!
En ollut se, jolle vastasit. Vain sivustakatsoja jota nauratti kun et tajunnut että itse toimit aivan samalla tavalla kuin se, jolle vastasit. 😄
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen kanssakäyminen on vain osa parisuhdetta, ei sen koko sisältö. Keskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että jotkut ovat hakeutuneet parisuhteeseen ainoastaan seksuaalisen kanssakäymisen perusteella.
Kyllä. Parisuhde eroaa kaikista muista ihmissuhteistä siinä, että harrastetaan seksiä, se on rakkauden fyysistä osoittamista. Siksi sitä yleensä tehdään vain sen puolison kanssa, koska ei rakasteta toisia kuin sitä omaa puolisoa johon ollaan sitouduttu, rakkaus on molemminpuolista ja siksi päätetty solmia parisuhde ja yleensä myös yhteinen talous. Jos pettää kaikista intiimeimmän osan parisuhteesta, miksi ei pettäisi kaikkia muitakin alueita? Tässähän ei kysytä onko ok rakastella muitakin kuin omaa puolisoa, tässä kysytään onko pettäminen väärin. Jos on sovittu, että meidän parisuhteessa seksi ei kuulu vain meille kahdelle, seksi muiden kanssa ei ole pettämistä. Petos on ihan rikosoikeudellinen termi, ja useimmiten ihan rangaistava teko. Mun mielestä se pitäisi vähintäänkin avioliitossa olla myös lakiin perustuva rikos jos pettää. Rakkaus on kuitenkin paljon tärkeämpää kuin raha. Muista petoksista selviää rahalla ja pienellä mielipahalla, rakkauden pettäminen särkee sydämen.
Mulle olisi, mutta on erilaisia suhteita ja ajattelutapoja joten riippuu henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuule se voi tulla ihan puskista kännissä baari-iltana, virhe se on ei suunniteltu teko. Ei kaikki katsos ole jossain tindetissä tietoisesti pettämässä ja seksiä hakemassa. Jotkut elää vielä apsimaailman ulkopuolella oikeassa todellisuudessa ja vetävät joskus kännit baarissa.
Jotkut tosiaan jäävät infantiilitasolle. Se heille anteeksi annettakoon. Parisuhdetta en tuollaisen ihmisen kanssa kuitenkaan haluaisi.
En minäkään kommenttisi ylimielisen sävyn perusteella haluaisi kanssasi minkäänlaiseen suhteeseen. Win-win, kuten finglishit sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen kanssakäyminen on vain osa parisuhdetta, ei sen koko sisältö. Keskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että jotkut ovat hakeutuneet parisuhteeseen ainoastaan seksuaalisen kanssakäymisen perusteella.
Kyllä. Parisuhde eroaa kaikista muista ihmissuhteistä siinä, että harrastetaan seksiä, se on rakkauden fyysistä osoittamista. Siksi sitä yleensä tehdään vain sen puolison kanssa, koska ei rakasteta toisia kuin sitä omaa puolisoa johon ollaan sitouduttu, rakkaus on molemminpuolista ja siksi päätetty solmia parisuhde ja yleensä myös yhteinen talous. Jos pettää kaikista intiimeimmän osan parisuhteesta, miksi ei pettäisi kaikkia muitakin alueita? Tässähän ei kysytä onko ok rakastella muitakin kuin omaa puolisoa, tässä kysytään onko pettäminen väärin. Jos on sovittu, että meidän parisuhteessa seksi ei kuulu vain meille kahdelle, seksi muiden
Kaikissa suhteissa seksi ei ole se kaikkein intiimein osa-alue, niinkuin täällä on nähty. Ei kannata olettaa, että kaikki parisuhteet ovat samanlaisia kuin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko pettäjät ja "voi ei, en voi panna toisia" mennä keskenänne polysuhteeseen? Antakaa normaalien olla parisuhteessa.
Mistä helvetin polysuhteista jankutat täällä. Kukaan normaali ihminen ei halua elää monessa parisuhteessa kerrallaan, hyvä jos yhdessä. Mene itse ja lopeta jankuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vastaajista näköjään omistushaluisia tai läheisriippuvaisia. Luulisi olevan vaan hyvä juttu, että puoliso/kumppani kelpaa muillekin. Meille se on ollut ihan luonnollinen asia jo 27 vuotta.
Niinpä, pettäminen on sitten toinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnistunut elämään pitkän elämän, eikä ole tarvinnut pettää kumppanin luottamusta. ei se tarkoita etteikö minulla olisi mielitekoja, mutta olen valinnut kumppanini kunnioituksen.
Näköjään myös ilkeyden, mustavalkoisuuden ja ylemmyydentunteen. Mutta kiva jos sulle toimii. Meitä on monenlaisia.
Toisen ihmisen pettäminen on kaikista teosta kaikista alhaisin. Pettäjille on ihan oma paikka yhteiskunnan pohjakastissa.
Taasko se facesta poispotkittu sarjapettäjä on trollaulemassa ja tarinoimassa täällä mammapalstalla?
Minkin hajua havaittu tässä ketjussa.
Hanki kotiisi puhelinpylväs ja pöki sitä, homo!