Minkä verran te normaalipainoiset syötte ja liikutte? Auttakaa läskiä!
Kuinka vähän te normaalipainoiset syötte? Ja kuinka paljon liikutte?
Itse syön yleensä yhden lämpimän aterian päivässä, lisäksi illalla esimerkiksi leipää, hedelmiä yms. Noin kerran viikossa syön jotain herkkua, yleensä jäätelöä. Sipsejä en syö ikinä ja roskaruokaa siis esim. pizzaa ehkä kolmen kk välein. Juon janojuomana pelkkää vettä, en juo koskaan limsoja tai mehua. Sokeritonta energiajuomaa juon 3-5 tölkkiä viikossa. Teetä juon pari kuppia päivässä ja sinne kyllä laitan teelusikallisen sokeria.
Kävelen noin 7000-10000 askelta päivässä ja käyn kahdesti viikossa vesijuoksemassa ja vesijumpassa.
Minulla on opiaattilääkitys sekä useita mielialalääkkeitä ja neuroleptejä.
Olen läski. Paino ei tipu millään. Mielestäni en syö mitenkään erityisen paljon, vai syönkö? Olen ihan hukassa että mikä on sitten liikaa. Tuntuu että normaalipainoiset tuttavat "saavat" syödä paljon enemmän eivätkä silti liho. Kysyin hoitajalta että miten pääsisi ravitsemusterapeutille, mutta sinne on kuulemma tosi kovat kriteerit päästä, pitäisi olla esim. keliakia tai lihavuusleikkaus käytynä. Harkitsen jo jotain Ozenpiciä mutta läheiselläni on se ja hänellä kyllä on paino tippunut mutta lääkkeen sivuvaikutukset ovat kovat.
Ikää minulla on 38v.
Mullakin alkaa nysä 18 senttiä ja käyrä.. 😊