Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylkeminen lenkillä

Vierailija
17.01.2026 |

Miksi vastaantulevan pitää sylkeä juuri sillä hetkellä kun kohdalla on ihminen? Eikö sylkeä pysty pidättämään sen aikaa että muita ei olisi juuri kohdalla? 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan limaneritys mitenkään lisäänny liikkuessa. Varmaan limakalvot ärsyytyneet jostain, jos noin käy. Hoitakaa ne kuntoon, niin ei tartte limastaa lenkkipolkuk.

Vierailija
22/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut et hiihtäjät ja juoksijat, oli mies tai nainen niin räkii koko ajan. Miksi?

Käy kokeilemassa hiihtoa tai juoksemista, niin saat selville miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan limaneritys mitenkään lisäänny liikkuessa. Varmaan limakalvot ärsyytyneet jostain, jos noin käy. Hoitakaa ne kuntoon, niin ei tartte limastaa lenkkipolkuk.

Höpöhöpö. Sinussa on jotain vikaa, jos limaneritys ei vilkastu liikunnassa. Erityisesti siis aerobinen liikunta tekee tuota. Jos heität tikkaa, niin ei varmaan tuota ilmiötä tapahdu. Et ole koskaan katsonut esim. hiihtoa.

Vierailija
24/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut et hiihtäjät ja juoksijat, oli mies tai nainen niin räkii koko ajan. Miksi?

Limaa erittyy urheilusuoritukssa välillä paljon. Kaikkea räkää ei voi koko ajan niellä ilman, että se vaikuttaa hengittämiseen. Siksi urheiljoiden nähdään sylkevän.

Näinhän se on. Itsellänikin varsinkin talvella liikkuessa limaa erittyy koko ajan. En kylläkään pyri ihmisten päälle räkimään. Päinvastoin. Mutta liman eritykselle ei voi mitään. Liikkukaa muutkin älkääkä marisko

Sehän on selvä että limaa erittyy. Tässä nyt vaan maristaan siitä ajoituksesta, milloin se sylkäisy tapahtuu. Mielestäni ihan validi marisemisen aihe. Kyllähän käytöstavat kuuluvat myös lenkkipoluille. Se vaan tuntuu unohtuv

Okey, olet oikeassa. Toisten päälle sylkeminen on törkeää. Ja laturaivo lapsellista

Vierailija
25/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi kenties sylkeä mielenosoituksellisesti ja halveksunnan osoituksena. Itse en vaan jaksa odotella kun lima lähtee liikeelle. Kokoajan teistä joku on tulossa vastaan.

Vierailija
26/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on fyysinen ominaisuus. Sitä ei hoideta kuntoon sen enempää kuin isoa nenää tai pituuskasvua.

Vierailija
27/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mikäköhän siinäkin on.

Voi olla vain aritmetiikkaa. Jos sylkytapahtumia on x määrä ja syljeskelijöitä on y määrä, todennäköisyydellä z sylkäisy tapahtuu juuri ihmisen kohdalla.

Ei siis välttämättä sosiaalista ollenkaan.

Vierailija
28/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää sylkeä ollenkaan? En ymmärrä.

No niinpä. Minä ainakin vain niistän. Tai jotenkin se limaneritys tapahtuu nenän kautta eikä ikinä ole tarvetta sylkeä. Liekö sitten yksilöllistä tuo tarve sylkäistä. Mutta joo kun ei kuulu omiin rutiineihin niin vaikea on kanssa ymmärtää, miksi ylipäätään pitää sylkeä.

Vierailija
29/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän osoittaa sinua kohtaan avointa halveksuntaa. Potkaise munille.

Räkijä äijillä on niin pienet pipulit ettei niitä käy potkiminen. Vajaaälyisiä ja pienipilisiä. 

Vierailija
30/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sylkee ihmisestä poispäin sinne ojanpenkkaan, niin mitä sen ketään luulisi silloin haittaavan?

Vierailija
31/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, mitkä sylkipelkoisten kokoontumisajot tässä ketjussa nyt on. Ei nyt tietenkään ketään ihmistä kohden pidä sylkeä tai kenenkään päälle. Mutta jos sylkee toisesta poispäin, niin mitä se ketään haittaa? Mitä ne sylkyklimpit missään lumipenkassa ja ojanpohjalla haittaa? Ei semmoisiin ole kenenkään mikään pakko mennä rymyämään. Sitäpaitsi eiköhän siinä lumipenkassa ole myös kissojen ja koirien pissaa ja kakkaa vähintään yhtä lailla kuin mitä ihmisten sylkeä. Ihme, jos koiranpaskat, kissankuset ja autojen pakokaasut ei haittaa, mutta ihmisten syljet haittaa. Vai ennemminkö pitäisi omat räät syödä tai niellä, kuin sylkeä ne vaarattomaan paikkaan? No, syökää tai nielkää te, jotka ette edes sellaisessa tilanteessa kehtaa sylkeä.

Vierailija
32/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sylkee ihmisestä poispäin sinne ojanpenkkaan, niin mitä sen ketään luulisi silloin haittaavan?

Niih. Musta vaan jännä että just siinä kohdalla. Kyl se vaan jotenkin haittaa. Tai ei haittaa mut se et miten just siinä kohalla. Ku on aikaa tehä se muulloinkin. 

Vierailija
33/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niellä tai syödäkö räät sitten pitäisi? Samalla voidaan kysyä myös, että miksi pitää käydä kusella tai paskalla ollenkaan.

Vierailija
34/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, mitkä sylkipelkoisten kokoontumisajot tässä ketjussa nyt on. Ei nyt tietenkään ketään ihmistä kohden pidä sylkeä tai kenenkään päälle. Mutta jos sylkee toisesta poispäin, niin mitä se ketään haittaa? Mitä ne sylkyklimpit missään lumipenkassa ja ojanpohjalla haittaa? Ei semmoisiin ole kenenkään mikään pakko mennä rymyämään. Sitäpaitsi eiköhän siinä lumipenkassa ole myös kissojen ja koirien pissaa ja kakkaa vähintään yhtä lailla kuin mitä ihmisten sylkeä. Ihme, jos koiranpaskat, kissankuset ja autojen pakokaasut ei haittaa, mutta ihmisten syljet haittaa. Vai ennemminkö pitäisi omat räät syödä tai niellä, kuin sylkeä ne vaarattomaan paikkaan? No, syökää tai nielkää te, jotka ette edes sellaisessa tilanteessa kehtaa sylkeä.

En ole kaikesta täällä samaa mieltä, mutta ehkä tässä haettiin sitä, että jos asialle on jokin syy, niin olisi mielenkiintoista tietää. Että miksi just siinä kohdalla. Mutta ei sitä varmastikaan ajattele siinä yhtään, että sylkäisee vaan kun sellainen olo on. 

Vierailija
35/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niellä tai syödäkö räät sitten pitäisi? Samalla voidaan kysyä myös, että miksi pitää käydä kusella tai paskalla ollenkaan.

Outoa on jos ei ole ikinä niellyt limaa. Itellä ihan perus juttu. Sehän on vissiin myös terveellistä, tai joskus oon jotain kuullu. 

Vierailija
36/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa on jos ei ole ikinä niellyt limaa. Itellä ihan perus juttu. Sehän on vissiin myös terveellistä, tai joskus oon jotain kuullu. 

Oletko miettinyt, miksi elimistö yrittää työntää sitä limaa ulos? Ja sinä olet sitä mieltä, että ulostulevaksi tarkoitettu aines pitää työntää elimistöön takaisin sisään.

Vierailija
37/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut tällaisen ilmiön. Tai on tapahtunut kohdallani useasti. Ihme homma. Kun suurin osa ajasta lenkillä ei ole ihmistä kohdalla. Niin miksi juuri silloin kun ihminen on parin metrin päässä. Miksei voi odottaa muutamaa sekuntia. Mielestäni tämä on epäkunnioittavaa. Tiedän, että limaa erittyy etenkin talvella urheillessa, mutta kun itse niistän tien viereen, varmistan hyvin monta kertaa että kukaan ei ole näkemässä.

Siis niistät sormiisi räät? Hyi helvetti, tapa se tuokin

Vierailija
38/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limaa erittyy urheilusuoritukssa välillä paljon. Kaikkea räkää ei voi koko ajan niellä ilman, että se vaikuttaa hengittämiseen. Siksi urheiljoiden nähdään sylkevän.

Näinhän se on. Itsellänikin varsinkin talvella liikkuessa limaa erittyy koko ajan. En kylläkään pyri ihmisten päälle räkimään. Päinvastoin. Mutta liman eritykselle ei voi mitään. Liikkukaa muutkin älkääkä marisko

Me sohvaperunathan täällä asiaa kysytään, duh.

Vierailija
39/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsiiko alkaa myös syömään omaa ulostettaan ja juomaan omaa virtsaansa?

Vierailija
40/45 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joillakin pienet murheet 😆 enpä ole koskaan pistänyt merkille. Olisin onnellinen jos minun ongelmat olisi noin vähäpätöisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan