Paljonko maksaisit jos terottaisin veitsesi?
Kommentit (65)
En senttiäkään, minulla on oma veitsenteroitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjälle jää käteen noin 15€ tuosta 25€:sta.
Ei jää edes vitosta.
Mihin laskelmasi perustuu?
Vuosien yrittämiseen. Liikevaihdosta jää viidennes itselle, kun kyseessä on työsuorite. Yrittäjän euro on 20 senttiä. Todellisuudessa tuollainen veitsenteroituspalvelu ei saa liikevaihtoa edes pakollisiin vakuutusmaksuihinsa.
Tiedän muutaman suutarin, joilla käytän toisinaan hyvät veitseni teroitettavana. Ei ole kyseisten suutareiden pääbisnes, mutta teroittavat pyydettäessä. Tulee veitset tulee kuntoon kohtuuhinnalla. Joo, kyllä sen voisi ehkä itsekin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
5e maksimi. Veitsen teroitus kestää korkeintaan muutaman minuutin.
Siinä ei kestä kauaa, mutta vain harva osaa teroittaa veitsen oikein. Siksi hyvin monella veitset ovat aina tylsän tuntuisia vaikka he olisivat juuri teroittaneet (tai siis "teroittaneet") ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsän keittiöveitsen teroitus käsin saattaa viedä vähän kauemminkin. Ja puukon vieläkin pidempään.
totta, jos terä kunnolla kierteellä niin millään fiskarsin rulla "teroittimella" ei onnistu. Mulla jenkkiläinen sähköteroitin millä saa aika teräväksi ja 1000/3000 hiomakivellä viimeistely. Mikään ei ärsytä kokatessa niin paljoa kuin tylsä veitsi. Kannattaa satsaa myös muutamaan laadukkaaseen veitseen, Fiskarsilta lasken Norden sarjan ok veitsiin. Käytetyin on meillä japanilainen santoku, hyvän saa reilulla satasella jo. Ikuinen veitsi oikein hoidettuna.
Fiskarssiin päin ei kannaa edes virtsata.
samaa mieltä paitsi tosta Norden sarjasta, mulla on pieni kokkiveisti ja on ihan eri planeetalta kuin ne 30€ paskat mitä marketeissa myydään ja pysyy hyvin terässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei kestä kauaa, mutta vain harva osaa teroittaa veitsen oikein. Siksi hyvin monella veitset ovat aina tylsän tuntuisia vaikka he olisivat juuri teroittaneet (tai siis "teroittaneet") ne.
Yhdeksää kymmenestä ei kiinnosta veitsien terävyys mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää edes vitosta.
Vuosien yrittämiseen. Liikevaihdosta jää viidennes itselle, kun kyseessä on työsuorite. Yrittäjän euro on 20 senttiä. Todellisuudessa tuollainen veitsenteroituspalvelu ei saa liikevaihtoa edes pakollisiin vakuutusmaksuihinsa.
Tiedän muutaman suutarin, joilla käytän toisinaan hyvät veitseni teroitettavana. Ei ole kyseisten suutareiden pääbisnes, mutta teroittavat pyydettäessä. Tulee veitset tulee kuntoon kohtuuhinnalla. Joo, kyllä sen voisi ehkä itsekin tehdä.
Joo, kyllähän ne suutarit veitsiä "teroittavat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää edes vitosta.
Joo, kyllähän ne suutarit
On suutareita ja "suutareita".
Vierailija kirjoitti:
Arvelen, että ne jotka keittiössä osaavat jotain, terottavat veitsensä itse. Ne, joilla ruoanlaitto ei ole kiinnostuksen kohteena, eivät paljoa välitä veitsien kunnostaan eivätkä siis siitä ole valmiita maksamaankaan.
Tämä. Keittiöihmiset terottavat omansa ja muita ei kiinnosta.
Suutarilla saa kyllä äkkiä pilattua veitsensä. Ei ihme etteivät ihmiset suostu veitsiään teroitettavaksi viemään kun lopputuloksen näkee.
En uskaltaisi antaa veitsiäni tuntemattoman ronkittavaksi. Mieluummin terotan itse kuin riskeeraan että joku tumpelo pilaa.
5 euroa per veitsi on maksimi hinta.
En antaisi omia laatuveitsiäni kenen tahansa teroitettavaksi. Kannattaa opetella teroitus itse niin pääsee helpoimmalla.
2€ kappale voisin maksaa. Eli 5 veitseä tekisi 10€
Vierailija kirjoitti:
2€ kappale voisin maksaa. Eli 5 veitseä tekisi 10€
Teroitteleppa itse sitten. Ei ole minulta pois.
Kolme kympillä voisin maksaa, jos olisi kiertävä teroittaja kuten ennen vanhaan on ollut. Ajalla ennen kansaneläkettä ja sosiaaliturvaa. Luultavasti saituus iskisi ja siirtäisin homman ensi kertaan.
Laatuveitsiä ei vieraan pilattavaksi anneta.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kympillä voisin maksaa, jos olisi kiertävä teroittaja kuten ennen vanhaan on ollut. Ajalla ennen kansaneläkettä ja sosiaaliturvaa. Luultavasti saituus iskisi ja siirtäisin homman ensi kertaan.
Jännä juttu miksiköhän niitä kiertäviä teroittajia ei enää ole. Tuleeko mitään syytä mieleen?
Mä vien rautakauppaan tai puutarhakauppaan terotettavaksi joitakin veitsiä ja saksia. Ei maksa kuin muutaman euron. Ulkosuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Laatuveitsiä ei vieraan pilattavaksi anneta.
Jos on laadukas veitsi ei sitä saa lopullisesti pilalle huonolla teroituksella. Jos menee teroitus pieleen, sen voi uusia onnistuneesti sen jälkeen. Ei se siitä pilalle mene, pahin mitä käy, niin veitsi ei teroitu tai menee entistä tylsemmäksi.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/aendlig-veitsisetti-3-osaa-vaaleanharmaa-v…
Ikeasta saa kympillä kolmen keittiöveitsen sarjan. Varmasti valmiiksi teräviä.
Jossei ihmistä kiinnosta huoltaa omia veitsiään niin aika paha sun on kilpailla tämmöisen kanssa.