Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit jos terottaisin veitsesi?

Vierailija
17.01.2026 |

Olisiko 25€ sopiva hinta keittiöveitsestä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien keittiöveitsieni läpikäynnistä niin, että asioita tunteva kertoisi mitkä kannattaa teroittaa, ja mitkä ovat hävitettävää roskaa, ja seitten vielä teroittaisi ne laadukkaat, voisin maksaa viisi kymppiä. 

Kai sitä itse tietää mitkä onista veitsistä on hyviä? Leikkaako ne hyvin ja pysyvätkö pitkään terässä? Ihan sama se on mitä joku asioita tunteva sanoisi mulle mun veitsistä. En varmana heittäisi mun lemppariveistä pois vaikkei ole mikään ammattilaisvehje tai toisaalta ostaisi mitään älyttömän kallista veistä, mikä ei istu mun käteen ja on turhankin hieno mun kokkailutarpeisiin.

Vierailija
22/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että viiksesi ja mietin että siinäpä todella erikoistunut palvelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan edes 0,5€ normaalista terottamisesta.

Mulla on terotuspuikko ja rutiiniini kuuluu veitseäni siihen aina pari kertaa pyyhkäistä ennen jokaista käyttöä. Aina on terävä. 

Vesikivihionnasta ehkä voisin maksaa jollekin japanilaiselle osaajalle, se kun sotkee ja on pikkutarkkaa työtä. Osaan kyllä senkin itse mutta olen hieman laiska siinä. 

Vierailija
24/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden veitsen teroituksesta huipputerävään kuntoon maksaisin 5e.

itsellä siihen menee kuitenkin puolisen tuntia.

Vierailija
25/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoja veitsiä ei edes kannata teroittaa. Ne on tylsiä jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen.

Viidelläkympillä saa jo kohtuu hyvän Veitsen.

Huonoja veitsiähän nimenomaan kannattaa teroittaa, kun pysyvät terässä niin vähän aikaa. 

25e kerta ?

Tulee vuodessa Veitselle hintaa.

Monet ei teroita veitsiään koskaan, niin 5v välein teroitus ei kovin kalliiksi tule.

Vierailija
26/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että ne jotka keittiössä osaavat jotain, terottavat veitsensä itse. Ne, joilla ruoanlaitto ei ole kiinnostuksen kohteena, eivät paljoa välitä veitsien kunnostaan eivätkä siis siitä ole valmiita maksamaankaan. 

Vierailija
27/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjälle jää käteen noin 15€ tuosta 25€:sta.

Ei jää edes vitosta.

Vierailija
28/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden veitsen hinnalla hankkii jo  tämän hetken alesta Horlin, jolla maallikkokin saa pomminvarmasti kuntoon veitsen kuin veitsen. 

Ei 25 €/ veitsi ole realismia. 

Vierailija
29/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää edes vitosta.

Mihin laskelmasi perustuu?

Vierailija
30/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammartti ihmisen tuntipalkaa voisi olla 60€. Yhden veitsen teroittaminen kestää miuutin jotan maksan euron. Jos teet pimeetä työtä maksan 50 c.

Vierailija
31/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5e maksimi. Veitsen teroitus kestää korkeintaan muutaman minuutin.

Tylsän keittiöveitsen teroitus käsin saattaa viedä vähän kauemminkin. Ja puukon vieläkin pidempään.

Ne ei tylsy kun usein puikolla teroittaa. On sulla kovat luulot ja typerä bisnesidea.

Vierailija
32/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden veitsen hinnalla hankkii jo  tämän hetken alesta Horlin, jolla maallikkokin saa pomminvarmasti kuntoon veitsen kuin veitsen. 

Ei 25 €/ veitsi ole realismia. 

Onnea yritykseen kertoa jonkin horlin ilosanomasta 75 vuotiaalle äidilleni.

Vierailija
33/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tylsy kun usein puikolla teroittaa. On sulla kovat luulot ja typerä bisnesidea.

Puikolla ei teroiteta

Vierailija
34/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoja veitsiä ei edes kannata teroittaa. Ne on tylsiä jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen.

Viidelläkympillä saa jo kohtuu hyvän Veitsen.

Huonoja veitsiähän nimenomaan kannattaa teroittaa, kun pysyvät terässä niin vähän aikaa. 

25e kerta ?

Tulee vuodessa Veitselle hintaa.

Monet ei teroita veitsiään koskaan, niin 5v välein teroitus ei kovin kalliiksi tule.

Viiden vuoden välein uusi 25 euron veitsisetti Lidlistä. Ei niitä kannata teroittaa. Ja japanilaisia veitsiäni en anna tolvanoiden edes käyttää saati muiden teroittaa.

Vierailija
35/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää edes vitosta.

Erittäin surkea liikeidea siis. Keksi parempi.

Vierailija
36/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää edes vitosta.

Erittäin surkea liikeidea siis. Keksi parempi.

Se on taas näköjään joltain pois kun joku tekee työtä. Ei ihme ettet käy töissä.

Vierailija
37/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää edes vitosta.

Mihin laskelmasi perustuu?

Vuosien yrittämiseen. Liikevaihdosta jää viidennes itselle, kun kyseessä on työsuorite. Yrittäjän euro on 20 senttiä. Todellisuudessa tuollainen veitsenteroituspalvelu ei saa liikevaihtoa edes pakollisiin vakuutusmaksuihinsa.

Vierailija
38/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään

Vierailija
39/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsän keittiöveitsen teroitus käsin saattaa viedä vähän kauemminkin. Ja puukon vieläkin pidempään.

totta, jos terä kunnolla kierteellä niin millään fiskarsin rulla "teroittimella" ei onnistu. Mulla jenkkiläinen sähköteroitin millä saa aika teräväksi ja 1000/3000 hiomakivellä viimeistely. Mikään ei ärsytä kokatessa niin paljoa kuin tylsä veitsi. Kannattaa satsaa myös muutamaan laadukkaaseen veitseen, Fiskarsilta lasken Norden sarjan ok veitsiin. Käytetyin on meillä japanilainen santoku, hyvän saa reilulla satasella jo. Ikuinen veitsi oikein hoidettuna.

Vierailija
40/65 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totta, jos terä kunnolla kierteellä niin millään fiskarsin rulla "teroittimella" ei onnistu. Mulla jenkkiläinen sähköteroitin millä saa aika teräväksi ja 1000/3000 hiomakivellä viimeistely. Mikään ei ärsytä kokatessa niin paljoa kuin tylsä veitsi. Kannattaa satsaa myös muutamaan laadukkaaseen veitseen, Fiskarsilta lasken Norden sarjan ok veitsiin. Käytetyin on meillä japanilainen santoku, hyvän saa reilulla satasella jo. Ikuinen veitsi oikein hoidettuna.

Fiskarssiin päin ei kannaa edes virtsata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi