Muistetaahan olla ystävällisiä!
Muistetaan olla ystävällisiä tai edes neutraaleja muille, koska ikinä et voi tietää kuinka hennolla otteella kohtaamasi ihminen pitää elämänlangastaan kiinni! Ulospäin ei aina näy mitä ihminen käy läpi elämässään.
Se, että kohtelet ikävästi voi katkaista sen hennonkin otteen!
Ei mulla muuta.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Onko itkuinen ja paha olo? Kipuilet ja oireilet, ahdistaa ja uuvuttaa? Nyyh😢
Ei osunut mikään noista. Säästä kyyneleesi jollekin muulle.
Joo juuri näin normaaleille heteroille.
Ällöt homot, lespot, kirjainyhdistelmä idiootit ja mamukkeet. Hoitoon /takaisin taateleita tallaan.
Vierailija kirjoitti:
Nin kaiku vastaa, kun sille huutaa.
Jos itse katsot oikeudeksesi olla persläpi, koska traumat tmv. niin kestä seurauksetkin.
Turha huudella sääliä ja sympatiaa.
Muut ihmiset eivät ole vastuussa sinun ohuesta elämänlangastasi tmv.
Kun käyttäydyt itse ystävällisesti ja asiallisesti, sinua kohdellaan ystävällisesti ja asiallisesti.
Vaikka käyttäydyt ystävällisesti itse, se ei todellakaan takaa sitä, että sua kohdellaan ystävällisesti. Valitettavan moni sortuu töykeään kohteluun, myös aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse katsot oikeudeksesi olla persläpi, koska traumat tmv. niin kestä seurauksetkin.
Kun käyttäydyt itse ystävällisesti ja asiallisesti, sinua kohdellaan ystävällisesti ja asiallisesti.
Kiusaajan/juoruämmän vastaväite nro 1: ite oot.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kommentille 17:
Eipä kolahtanut sitten millään lailla.
Koskaan en ole ketään kiusannut, mutten myöskään jaellut kiusatuille erioikeuksia projisoida omia traumojaan tmv. muihin ihmisiin.
Silti sinun argumentoinnista voi tulla mieleen empatiakyvyttömyys vsikka olen samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käyttäydyt itse ystävällisesti ja asiallisesti, sinua kohdellaan ystävällisesti ja asiallisesti.Vaikka käyttäydyt ystävällisesti itse, se ei todellakaan takaa sitä, että sua kohdellaan ystävällisesti. Valitettavan moni sortuu töykeään kohteluun, myös aikuiset.
Lisään vielä, etten itse omaa traumataustaa eikä ote elämänlangasta ole heikko. Aika usein uutisista saa lukea kuinka joku elämänsä alussa oleva ihminen on valinnut sen äärimmäisen keinon päästäkseen pois hankalasta elämäntilanteestaan. Ole tarpeeksi vahva sietämään tässäkin ketjussa osoitetut haukut ja tasan varmasti seison kiusattujen, vainottujen ja alennettujen puolella. Tulkoon vaikka kuinka solvaamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajan/juoruämmän vastaväite nro 1: ite oot.
Kun hän jää kiinni ja alkaa hävettää. Jotta ei joudu pyytämään anteeksi, syytetään uhria.
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö olla muiden yläpuolella, ap?
Miksi et halua olla samalla tasolla hänen kanssaan? Ryvet mieluummin pohjamudissa? Menettäisitkö kaverisi jos siirtyisit porrasta ylemmäs? Sekö pelottaa?
"Lisään vielä, etten itse omaa traumataustaa eikä ote elämänlangasta ole heikko. Aika usein uutisista saa lukea kuinka joku elämänsä alussa oleva ihminen on valinnut sen äärimmäisen keinon päästäkseen pois hankalasta elämäntilanteestaan. Ole tarpeeksi vahva sietämään tässäkin ketjussa osoitetut haukut ja tasan varmasti seison kiusattujen, vainottujen ja alennettujen puolella. Tulkoon vaikka kuinka solvaamista!"
*olen tarpeeksi vahva
Vierailija kirjoitti:
Tämähän eskaloitui nopeasti
Nauroin samaa. Kiusaajien hermoon osui heti ja alkoi puolustautuminen.
Helvetin lieskat odottavat kiusaajia! Sinne vaan, paluuta ei ole muistakaa se.
Vastaus kommenttiin 45:
Tyypillistä kiusatun ym. traumatisoineen väninää, joka oikeuttaa sen oman huonon käytöksensä jopa ihan syyttömiin ja tuntemattomiin oman pahan olonsa vuoksi, ja kun ei katsotakaan läpi sormien, vaan puututaan siihenkin, samalla pieteetillä, kuin kiusaamiseenkin, alkaa piipitys ja oikeutusten keksiminen omasta kiusatuksi tulemisestaan ym. traumatisoivasta taustastastaan.
Tätä on nähty.