Yllättävän hyvä tää Pete Parkkosen ja Linda Lampeniuksen UMK-biisi
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin sen kerran aamulla, mutta enää en muista yhtään miten se meni. Ei jäänyt mieleen.
Niin. Kaikki on periaatteessa tosi taitavaa. Mutta se juttu, että jäisi mieleen joku juttu, niin se puuttuu. Lindan viulun muistan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kappale. Ei tosin tule voittamaan, ellei sitten vielä saa muuttaa englanninkieliseksi. En tiedä osaako Parkkonen laulaa englanniksi. 100 varmasti suomenkielisellä esityksellä ei voiteta. Mutta se ei tarkoita että kappale tai esitys olisi huono.
Pete on levyttänyt Englanniksi, joten eiköhön onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Teinityttömäiset sanat tekee tästä parodian. Siihen sitten mummo ja gigolo. A vot!
Onko sanat sinun mielestäsi ongelma? Minusta se on enemmänkin tuo melodia. Kun mitään ei jää mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Teinityttömäiset sanat tekee tästä parodian. Siihen sitten mummo ja gigolo. A vot!
Kuuma pari. Ei ongelmaa. Tumma mies ja vaalea nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tylsä ja perinteisen euroviisun kuuloinen kappale, että piti lopettaa kuuntelu kesken. Odotin paljon enemmän. Jopa Etta oli parempi, mutta ei sekään viisujen arvoinen.
Ei tuo ollut perinteinen.
Aiemmin viulu on ollut mukana kansanmusiikkimelodioissa, ei tälläisessa kappaleessa.
Aika eri tavalla täällä arvioidaan, kuin itse näin. Ja mitä olen muutamaa reaktiota katsonut, niin nimenomaan erikoiset yhdistelmät on keränneet kiitosta.
Onhan tuolla usein ollut viuluja ja muitakin vinguttimia.
Heti jos on tunnettuja esiintyjiä, niin jotkut eivät edes kuuntele, vaan hyi Linda huono kappale, tai hyi Pete huono kappale!
Joka vuosi sama juttu. Onpahan edes yksi perinne Suomen viisuissa.
Kaikki tuntemattomat ovat etulyöntiasemassa, kun vastustajia on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Heti jos on tunnettuja esiintyjiä, niin jotkut eivät edes kuuntele, vaan hyi Linda huono kappale, tai hyi Pete huono kappale!
Kerrankin on oikeaa osaamista. Saamme olla ylpeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin on oikeaa osaamista. Saamme olla ylpeitä.
Mutta mitään jättihittiä tuosta ei tule. Mitään Abbaa. Se on sääli. Koska olisi ollut aineksia. Aina ei tähdet osu kohdilleen ihan kaikessa.
Ottaapa toisilla koville, kun muut ei tykkää ja biisi on kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaapa toisilla koville, kun muut ei tykkää ja biisi on kakkaa.
Jos sulla olisi yksikin parannusehdotus, niin olisi kiinnostava kuulla. Haukut vaan.
Hieno viulu, muuten ei mitään erikoista. Karmeat sanat.
Paljon on näköjään Petelle kateellisia täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on näköjään Petelle kateellisia täällä Suomessa.
Mistä ollaan kateellisia,huonoista lyriikoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tylsä ja perinteisen euroviisun kuuloinen kappale, että piti lopettaa kuuntelu kesken. Odotin paljon enemmän. Jopa Etta oli parempi, mutta ei sekään viisujen arvoinen.
Aiemmin viulu on ollut mukana kansanmusiikkimelodioissa, ei tälläisessa kappaleessa.
Aika eri tavalla täällä arvioidaan, kuin itse näin. Ja mitä olen muutamaa reaktiota katsonut, niin nimenomaan erikoiset yhdistelmät on keränneet kiitosta.
En tarkoittanut perinteisellä sitä itse viulua, vaan koko kappale on niin euroviisua kuin olla voi. Melodia kuulostaa samalta, mitä ollaan viisuissa kuultu joka vuosi useammalta eri artistilta, siinä ei ole mitään uutta tai iskevää. Kappale ei jää millään lailla mieleen, se unohtuu heti, kun biisi loppuu.
Hyvä euroviisubiisi on sellainen, mitä kuunnellessa ei ajattele, että "Aa, tää on euroviisubiisi". Ja tää Parkkosen ja Lampeniuksen kappale on NIIN tyypillinen nimenomaan viisuja varten tehty biisi. Ihan ok, ei jää mieleen mitenkään ja unohtuu äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no onhan siellä jo kuultu - ich komme, ettei tämä siihen verrattuna ole niin kamala.
Siihen verrattuna tämä on raikas tuulahdus ja silti tasainen pökkelö.
Mä toivoin enemmän. Hyvin haettu duetto kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissani väitän, että noilla sanoituksilla on turha odottaa Sveitsistä pisteitä (mikäli sanoitukset käännetään siellä lähetykseen, tästä ei ole tietoa itselläni). Sinänsä epäonninen sattuma, biisi kirjoitettu ennen yökerhopaloa.
No ei käännetä: sanat käännetään vain Suomessa ja Virossa, joten se siitä. (Muutenkin kaukaa haettu teoria.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kappale. Ei tosin tule voittamaan, ellei sitten vielä saa muuttaa englanninkieliseksi. En tiedä osaako Parkkonen laulaa englanniksi. 100 varmasti suomenkielisellä esityksellä ei voiteta. Mutta se ei tarkoita että kappale tai esitys olisi huono.
Pete on levyttänyt Englanniksi, joten eiköhön onnistu.
Tietenkään tässä vaiheessa mitään kieltä ei enää vaihdeta, eikä sitä edes harkita. Näitä kielenvaihdoksia tehty viimeksi varmaan joskus yli 30v sitten. (Tottakai jokainen suomalainen laulaja osaisi laulaa englanniksi, älytöntä edes pohtia sellaista.) Cha cha cha muuten taisi olla suomenkielinen ja osoitti että kieli ei todellakaan ole ongelma, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut perinteisellä sitä itse viulua, vaan koko kappale on niin euroviisua kuin olla voi. Melodia kuulostaa samalta, mitä ollaan viisuissa kuultu joka vuosi useammalta eri artistilta, siinä ei ole mitään uutta tai iskevää. Kappale ei jää millään lailla mieleen, se unohtuu heti, kun biisi loppuu.
Niin, eli tehty sillä tavalla, että pärjäisi viisuissa, kuten kaikki tekee.
En usko, että yksikään maa tekisi sillä asenteella, että nytpä tehdään juuri sellainen, mikä ei pärjää viisuissa.