Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina epäviehättäville annetaan samat neuvot

Vierailija
15.01.2026 |

Kasvata pitkät hiukset.. Vaikka kaikille ei edes sovi pitkät... Onko se joku virstanpylväs pois jos ei vain yksinkertaisesti ole kiinnostunut jatkuvasta hiustenhoidosta koska pitkät hiukset ovat ainakin itselleni hankalat.. Koettu on. 

Pudota normipainoon . . Eli vain normipainoiset on hyvännäköisiä.. Ja kaikki näyttävät hyvältä normipainossa. Mua pidettiin silloinkin rumana ja kyllä tämä on totta ei mikään mun mielipide. 

Kyllähän kirpparilta saa vaatteita.. Niin öö kyllä mutta ne on toisten vanhoja.. Eikä kovin hyvässä kunnossakaan välttämättä. 

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te epäviehävär olette niin h€lvetin rumia.

Vierailija
122/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kokevat velvollisuudekseen neuvoa epäviehättäviä, 'kasvattaisit edes pitkät hiukset', 'käyttäisit edes ripsiväriä'. Sitten kun yrittää laittautua naisellisesti, sitä kuitenkin naureskellaan.

Tuollainen pinnallisten pellejen puhe kannattaa torpata alkuunsa. "Luuletko oikeasti että joku haluaa kuunella sinun kauneusvinkkejä? Mitäpä jos vilkaisisit peiliin ja mietit uudelleen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no pitkät ohuet hiukset ne vasta korostavat rumuutta, eivätkä kaikki rumat todellakaan ole ylipainoisia. Jos on kirveellä veistetty naama, koristeluyritykset näyttävät vain koomisilta. Parempi että on omintakeinen tyyli.

Joo, kyllä kynitty kanaperce-kampaus on eh-dot-to-masti kauneinta mitä on.

Ja hämäläinen murjotus se vasta naisen kaunistaakin.

Hyvin te vedätte, mutta sukupuuttonhan tässä ollaankin matkalla.

Mitä väliä, jos ruma ei kelpaa kaunistautumisyrityksistä huolimatta? Miksi silloin yrittäisi noudattaa tyyliä, josta miehet oletettavasti pitävät, jos he eivät silti pidä? Ja miksi pitäisi miellyttää tämän kirjoittajan tapaisia ihmisiä? Oma tyyli on parempi kuin päälle liimattu.

Vierailija
124/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sinä kaunis kuin kukka? Vai siksikö haukut kun olet epävarma viehättävyydestäsi?

Vierailija
125/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä spurgu olet kännissä jo heti aamusta.

Vierailija
126/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajatreke, josboket pituusrajoitteinen mies, kuten vaikka ninä alle 166 cm pituisena, niin kaikki, mitä olen yrittänyt tehdä kropalkeninon aina pilkan ja vit..lun kohde.

Esimerkiksi hoikkana olin hukkapötkä 

Kun treenasin näkyvät vatsalihakset olin pullistelija. 

Kun olin vähön normaalipainoinen niin olinnpuutarhatonttu.

Ja totta kai koska olennlyhytbkasvuinen niin totta kai oken myös huonoitsetuntoinen ja koska oken alke 13 vuotiaan mittainen varmasti myös psyykkeeni ja ymmärryskykyni on alke 11 vuotiaan lapsen tasoa. Mitenkähän tässä tekisibitsestään fiksumman oloisen? Pitäisikö aloittaa hiusten siurrosta niin saanbkaljuuntuvan nuppini komeamman vai pitäisikö hankkiableuka implantti? Vai riittäkö, että teetän uudennpurukaluston, niin saan pepsodent irvistyksen? 

Ihmisiä hermostuttaa, jos ympärillä olevista joku muuttuu selvästi, se voi liittyä valtasuhteisiin? Eli jos tahdot muuttaa itsessäsi jotain, älä yhtään kuuntele muita, heillä kaikilla on omat epävarmuutensa. Hollywoodin tähdetkin eroavat ja niin pois päin. 

Tee, mitä itsestäsi hyvältä tuntuu, ja vanhana tätinä olen edelleen sitä mieltä,  että tärkeimmät sukuelimet ovat korvien välissä. 

Itse olen 66-vuotias, ja laihdutanpa, pukeudunpa hyvin, tai en lainkaan, en 'kelpaa' yhdellekään palstamiehelle. Maailma on muualla kuin somessa.

Vierailija
127/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina hoikka ja valtaosan elämästäni myös pitkähiuksinen, ja silti olen koko elämäni kuullut olevani ruma. Eniten haukuttiin teininä, jolloin tukka oli pitkä ja kroppa tikissä. Sitten jos laittaudun, muistutetaan, että turhaan yritän koreilla.

Varmasti en ole kaunis, mutta kyse ei ole vain siitä, miltä näytän, vaan kyllä tuo kommentointi on vallankäyttöä. 

Vierailija
128/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin annetaan aina samat vinkit pukeutumiseen ja oletetaan kuinka esim kellohelmat ja fiftarityyli tai joku burleski-asenne sopisi kaikille. Ja isot korut ja räväkkä hiusväri! Ihan kuin kaikki epäviehättävät (ylipainoiset) olisi jotenkin samasta muotista ja viihtyisi samassa tyylissä.

Joku fiftarityyli on aika sama kun ehdotettaisiin irokeesia tai goottityyliä eli nuo kaikki vaatii tietynlaisen persoonan, kiinnostuksen ja elämänasenteenkin sekä omanlaisensa ryhmäytymisen jota sitten tuodaan esiin myös pukeutumalla ja muilla tyylivalinnoilla.

Vierailija
129/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksihän niitä oikeasti toimivia vinkkejä kaivataankin, ettei oltaisi ihan niin kammottavia. Nuo tähän asti annetut vakkarivinkit on pääasiassa huonoja eikä toimi.

Vierailija
130/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kokevat velvollisuudekseen neuvoa epäviehättäviä, 'kasvattaisit edes pitkät hiukset', 'käyttäisit edes ripsiväriä'. Sitten kun yrittää laittautua naisellisesti, sitä kuitenkin naureskellaan.

Tuollainen pinnallisten pellejen puhe kannattaa torpata alkuunsa. "Luuletko oikeasti että joku haluaa kuunella sinun kauneusvinkkejä? Mitäpä jos vilkaisisit peiliin ja mietit uudelleen."

Varmaan ehkä joo, mutta tuossakin on se sama juttu että ei kaikki ole samanlaisia eli se missä joku toinen haluaa ja osaa sanoa takaisin pahastikin niin joku toinen taas ei moiseen suorapuheisuuteen ja vähän jopa ilkeyteenkin pysty vaikka kuinka olisi ulkoisesti epäviehättävä ihan kuten se toinenkin joka on luonteeltaan suorasanaisempi.

Ihmisiä halutaan hirveästi lokeroida ja oikeastaan ohjata sinne omaan lokeroon pelkästään ulkoisten seikkojen sekä sen perusteella millaista kohtelua siedettäväkseen saa.

Vierailija
131/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina hoikka ja valtaosan elämästäni myös pitkähiuksinen, ja silti olen koko elämäni kuullut olevani ruma. Eniten haukuttiin teininä, jolloin tukka oli pitkä ja kroppa tikissä. Sitten jos laittaudun, muistutetaan, että turhaan yritän koreilla.

Varmasti en ole kaunis, mutta kyse ei ole vain siitä, miltä näytän, vaan kyllä tuo kommentointi on vallankäyttöä. 

Nimenomaan vallankäyttöä. Jopa kaverit saattavat naureskella, jos minä rumana pidetty pukeudun mekkoihin tai laittaudun. Ja eniten minäkin sain kuulla rumuudestani nuorena, hoikkana ja pitkähiuksisena.

Vierailija
132/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lie ap nyt viehättävyydellä tarkoittaa. Viehättävä ihmisenä , vai pelkästään ulkoisesti ja jos vain ulkoisesti niin kenen näkökulmasta.. Naisena en ehkä ole oikea henkilö vastaamaan, jos tässä haetaan miesnäkökulmaa ja ulkoista viehättävyyttä. Mutta mielestäni ihmisen, olipa hän mies tai nainen, viehättävyys on kokonaisuuksien summa. Ja nuo kokonaisuudet kompensoivat tarvittaessa toisiaan. Viehättävällä ihmisellä on esimerkiksi lämmin hymy, siisti olemus, tuoksuu hyvältä, katseessa jotain toista puhuttelevaa, karismaa tai muu vastaava tekijä joka saa toisen kiinnostumaan, ja ennenkaikkea hyvät käytöstavat. Viehättävyys ei siis todellakaan ole pelkkä kaunis vartalo hiuksilla ja kasvoilla. Se on koko kokonaisuus persoonan ja käytöksen kera.

Vierailija
133/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leveät hartiat,isot kädet ja jalat,pienet tissit,atooppinen ihottuma ympäri kehoa, leveä suurisieraminen nenä jota hymy levittää lisää, niin ohuet hiukset että päänahka näkyy,hymyillessä ikenet näkyy kuin hevosella..

Siinä ei kuulkaa suihkussa käymiset paina kun saanut geenilotossa huonot kortit.

Sinullahan on hyvä kroppa. Lähes kaikki vaatteet näyttävät upeilta päälläsi. Hiukset ovat ongelma, ja vaikuttavat huomattavasti ulkonäköön. Etsi hyvä kampaaja, joka osaa laittaa sinulle parhaan hiusmallin hiustyyppisi huomioon ottaen. 

Ihotautilääkärilläkin voisit käydä, jotta atopia saataisiin kuriin. Tosin se ei kovin helposti onnistu tähän aikaan vuodessa. Meikillä voit myös kätkeä ihottumaa, korostaa kasvojesi hyviä puolia ja kaventaa nenää. Hymyillä voi myös hienoisesti, jolloin ikenet eivät näy. Riittää sekin, jos saat silmäsi hymyilemään. Niin, ja vaatteisiin kannattaa etsiä ihoasi pukevat värit. Jos ei oma silmä sano, mikä sopii, niin voi käydä värianalyysissa.

Vierailija
134/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella usein ihminen liioittelee omaa rumuuttaan. Suurin osa ihmisistä on lopulta ihan ok vaikka eivät kauniita olisikaan. Olen läheisemmin tuntenut elämäni aikana yhden naisen jota voisin ihan käsi sydämellä kuvailla rumaksi ja hän oli silti naimisissa onnellisesti oleva kahden lapsen äiti. Ja muuten todella mukava ja ihana ihminen joten en ihmettele.

Se valitettavasti on vähä niin että ihmisiä jaotellaan niin rankasti.. Ja jos on ihan ok on monesti näkymätön vain. Mä olin kai ihan nätti nuorena mutta koska se tilanne on niin kaukana niin ei sitä pysty aloittamaan mitään kitudieettiä että pääsis sinne. Koska muu vaihtoehtohan ei kelpaa. Kuin pakollinen normipaino. 

Totta. Nykyisin on varmaan vaikea arvottaa omaa ulkonäköään. Minullakin oli nuorena vaikeaa, vaikka some ei ollut luomassa paineita. Olin sitä mieltä, että olen ruma, koska ihoni ei ollut niin sileä kuin muotilehtien kannessa, ja tukkana oli ihan liru muotilehtien kuviin verrattuna. En silloin ymmärtänyt, että lehtikuvat ovat kaikki muokattuja.

Vierailija
135/145 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai olenko. Pitäiskö mun olla kohtelias vain siitä syystä etten ole normipainossa tai hyvännäköinen.. Pitäiskö mun pakko kompensoida huonoa ulkonäköäni jollain että olisin edes jotenkin ihminen"

Sinun suurin ongelmasi ei taida olla ulkonäkö eikä ylipaino. Hyvä ja kohtelias käytös kuuluu kaikille. Ikävistä ja epäkohteliaista ihmisistä ei oikein pidetä, vaikka he olisivat suuren luokan kaunottaria.

Vierailija
136/145 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai olenko. Pitäiskö mun olla kohtelias vain siitä syystä etten ole normipainossa tai hyvännäköinen.. Pitäiskö mun pakko kompensoida huonoa ulkonäköäni jollain että olisin edes jotenkin ihminen"

Sinun suurin ongelmasi ei taida olla ulkonäkö eikä ylipaino. Hyvä ja kohtelias käytös kuuluu kaikille. Ikävistä ja epäkohteliaista ihmisistä ei oikein pidetä, vaikka he olisivat suuren luokan kaunottaria.

Jos olisikin ns kunnolla niin ulkoisesti ei niin hyvännäköisenä väkisinkin joutuu pyytelemään anteeksi olemassaoloaan. Mä hyökkään jos aistin jotain.. Luuletko ettei kermakakussa ole aika usein viila 

Vierailija
137/145 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajatreke, josboket pituusrajoitteinen mies, kuten vaikka ninä alle 166 cm pituisena, niin kaikki, mitä olen yrittänyt tehdä kropalkeninon aina pilkan ja vit..lun kohde.

Esimerkiksi hoikkana olin hukkapötkä 

Kun treenasin näkyvät vatsalihakset olin pullistelija. 

Kun olin vähön normaalipainoinen niin olinnpuutarhatonttu.

Ja totta kai koska olennlyhytbkasvuinen niin totta kai oken myös huonoitsetuntoinen ja koska oken alke 13 vuotiaan mittainen varmasti myös psyykkeeni ja ymmärryskykyni on alke 11 vuotiaan lapsen tasoa. Mitenkähän tässä tekisibitsestään fiksumman oloisen? Pitäisikö aloittaa hiusten siurrosta niin saanbkaljuuntuvan nuppini komeamman vai pitäisikö hankkiableuka implantti? Vai riittäkö, että teetän uudennpurukaluston, niin saan pepsodent irvistyksen? 

Jos et osaa kirjoittaa, ehkä ymmärrystäsi epäillään aihe

Meinaatko, että kyky kirjoittaa  näkyisi, jotenkin ulkoisesta olemuksesta? 

Esim. olisi kasvanut miehen mittaiseksi, jos osaisi kirjoittaa, hyvin, vai kuinka? 

Vierailija
138/145 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulle sitten pitäisi sanoa? Jos puhutaan miesten viehättämisestä, niin fakta nyt vaan on, että ne tykkää pitkistä hiuksista ja yleensä hoikista tai normaalipainoisista. Tuskinpa kukaan on kuitenkaan väittänyt, että hoikka, pitkätukkainen nainen on automaattisesti kaunis. 

Minulla ja monella ystävälläni on vuosia ollut polkkamittaiset hiukset ja ei kenenkään meistä mies ole sanonut, että kasvattaisi pitkät hiukset tai että ne olisivat jotenkin kivemmat. Tuskin mieheni haluaisi, että leikkaan ihan lyhyet, mutta en tiedä missä ajatusmaailmassa miehet pitäisivät aina juuri pitkistä hiuksista. En ole normaalissa elämässä törmännyt tähän koskaan.

Johtuu varmaan siitä, että vietät aikaasi älykkäiden aikuisten seurassa. Kyllähän jossain ylilaudalla marmatetaan lyhythiuksisuudesta.

Ai semmoisia miehiä pitkillä hiuksilla vetää puoleensa. No se selittääkin.

Vierailija
139/145 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille miehille annetaan myös todella huonoja neuvoja jo nuoresta astivkuten että "Ole oma itsesi"

Se omana itsenä olo on monesti se suurin syy miksi naiset karttaa.

Vierailija
140/145 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille miehille annetaan myös todella huonoja neuvoja jo nuoresta astivkuten että "Ole oma itsesi"

Se omana itsenä olo on monesti se suurin syy miksi naiset karttaa.

Joo, tämä neuvo annetaan myös naisille ja se ei tosiaan yksin riitä. Ei parisuhteen etsimiseen, ystävien etsimiseen eikä muutenkaan ihmisten kanssa tekemisissä olemiseen. Siihen pitää vastapainoksi lisätä paljon muuta, esim. "ota muut huomioon" ja "ole kiinnostunut muista ihmisistä" ja "älä anna muiden kohdella sinua huonosti". Jos tommoset ei tule luonnostaan, niin sitten on tietoisesti ohjattava itsensä niihin, vaikka ne kuinka ei olisi "omaa itseä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä