Oliko se "vanha miesten maailma" todella niin huono?
Vaikka joku 70-80 luvun meno, joka on monen mielestä täyttä painajaista?
- kouluissa opittiin ja osattiin käyttäytyä
- lähes kaikki pariutuivat ja saivat lapsia
- töitäkin riitti tällä systeemillä jokaiselle halukkaalle
- vaatimatonkin työ toi riittävän elintason, ei tarvitttu tukia palkan päälle kun hintatasokin oli järkevä
- töissä sai nauraa räkäisesti ja kertoa härskejäkin vitsejä, nyt murjotetaan ja kärsitään mt-ongelmista
Listaahan voisi jatkaa loputtomiin, mutta eiköhän tuosta jo pointti tule esiin.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista on muuttunut. Se osa jolla ei ole itsevarmuutta, naisellista vartaloa ja libidoa. Kapinoivat sitä kansanosaa vastaan, jotka voivat vapautuneesti kertoa ja kuulla härskejä vitsejä loukkaantumatta ja joille pakarasta puristaminen on osoitus kiinnostuksesta ja saattaa parhaassa tapauksessa johtaa molempia tyydyttävään seksiin.
Ei naiset ole muuttuneet, vaan heitä on alettu kuunnella. Ahdistelusta ei ole koskaan tykätty.
En ole miehenä koskaan kokenut sitä ahdisteluksi, vaan osoitukseksi kiinnostavuudestani, kun nainen yökerhossa on puristanut pakaraani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et vastannut kysymykseen. Haluatko sinä tulla valituksi sukupuolesi vuoksi etkä taitojesi vuoksi?"
Miksi oletat että taidot olisivat jotenki heikommat jos tulee valituksi kiintiössä? Kiintiöitähän tehdään siksi että joku ryhmä ei tule jostain syystä normaalisti valituksi vaikka olisikin oikeasti ihan pätevä.
Vastaa nyt kysymykseen äläkä kierrä. Haluatko sinä tulla valituksia sukupuolesi vuoksi etkä taitojesi vuoksi?
Minulle olisi ihan vtun yhdentekevää minkä takia minut valittiin, kunhan valittiin. NOIN.
Ota oppia toisesta vastauksesta. Hän osasi vastata sivistyneesti ja perustella vastauksensa.
Sinulla on vielä matkaa siihen. Harjoittele, harjoittele, harjoittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et vastannut kysymykseen. Haluatko sinä tulla valituksi sukupuolesi vuoksi etkä taitojesi vuoksi?"
Miksi oletat että taidot olisivat jotenki heikommat jos tulee valituksi kiintiössä? Kiintiöitähän tehdään siksi että joku ryhmä ei tule jostain syystä normaalisti valituksi vaikka olisikin oikeasti ihan pätevä.
Olet väärässä. Kiintiöt täytetään väkisin, vaikka huonommilla.
Olet ollut liikaa jenkkien somessa.
Olen työelämässä. Minulla on bodukset sidottu pillujen määrään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista on muuttunut. Se osa jolla ei ole itsevarmuutta, naisellista vartaloa ja libidoa. Kapinoivat sitä kansanosaa vastaan, jotka voivat vapautuneesti kertoa ja kuulla härskejä vitsejä loukkaantumatta ja joille pakarasta puristaminen on osoitus kiinnostuksesta ja saattaa parhaassa tapauksessa johtaa molempia tyydyttävään seksiin.
Kun seuraavan kerran käyt vaikka prismassa, niin voit itse hekumoida tuolla ajatuksella. Ota vaikka 20 ensimmäisenä vastaan tulevaa naista ja pohdi, miten onnistuisit kun vuorollaan kourisi sinua kesken työpäivän takapuolesta. Siis erittelemättä ensimmäiset parikymmentä kandidaattia yhtään valikoimatta. Kuinka monen kohdalla viisari värähtäisi vaikkapa kesken kopiointiurakan?
Eri. Minua on kourittu naisten osalta vielä 2010 luvulla. En loukkaantunut enkä ottanu pahakseni. Ihmettelin ainoastaan sitä miksi tämä on sallittu naisille muttei miehille. Esimerkkinä. Nainen saa läpsiä miestä mutta mies ei saa läpsäistä naista. Nainen saa kouria tai puhua rivoja miehelle, mutta toisinpäin ei. Osaatko vastata miksi tasa-arvo ei ole molemminpuolista?
Nykyään ei asiantuntemusta ja kokemusta paljoa arvosteta, median mukaan tärkeintä on olla nuori ja kaunis ja edustaa tiettyä oletettua sukupuolta.
Tää palsta esim. on "vanha miesten maailma" jossa suomettumisaikaan ideologiaansa jumiutuneet vanhat setämiehet hesarissa toteuttaa valtafantasioitaan väärää mieltä olevien kustannuksella järjettömällä sensuurilla ja toisaalta umpisurkeasti toteutetuilla keskusteluominaisuuksilla.
Tuolla ylimielisellä kritiikkiä kuuntelemattomalla idelogiaan uponneella asennemaailmalla joka hesarin lasikuutio-kuplasta hohkaa uloskinpäin ei luoda maailmaan kuin pasgg...aa. Ei mitään toimivaa tai lisäarvoa tuovaa.
Miehethän ne on jotka pitää yllä heikkoa palkkatasoa.
Ennen lakkoiltiin kovemmin.
Naiset ovat menneet paljon eteenpäin. Ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa huonoa trollausta.
Mulla on suurempi libido kuin miehillä ikinä, ja naisellista vartaloa ja itsevarmuuttakin silleen, että loistavasti on niitä miehiä aina löytynyt sitä libidoa tyydyttämään. Kestän oikein hyvin härskiä vitsailua jne., mutta ikinä koskaan ei tietenkään ilman lupaa pakarasta puristaminen ole johtanut mihinkään seksiin.
Nykyaika on huomattavasti parempaa aikaa tällaiselle voimakkaan seksuaaliselke naiselle, tietenkin.
Se, että naisilta ja vähemmistöiltä vietäisiin oikeudet ei millään lailla vaikuttaisi noihin taloudellisiin ongelmiin. Ne liittyy neoliberalismin voittokulkuun. Minulle sopisi oikein mainiosti, että alettaisiin suitsia kapitalismia samalla lailla kuin vielä 70-luvulla oli tapana (toki globalisaatio tuo tähän omat haasteensa, mutta silti paljon olisi tehtävissä). Ihmisoikeuksista ei tarvitse sen takia tinkiä, oikeastaan päinvastoin. Mutta ihmiset eivät näytä haluavan tätä äänestyskäyttäytymisen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset ole muuttuneet, vaan heitä on alettu kuunnella. Ahdistelusta ei ole koskaan tykätty.
En ole miehenä koskaan kokenut sitä ahdisteluksi, vaan osoitukseksi kiinnostavuudestani, kun nainen yökerhossa on puristanut pakaraani.
Entäpä kun saman tekee hampaaton mummo vuodeosastolla, kun olet töissä siellä. Karkuun et pääse ja mummo vaan hekottelee ja ottaa tiukemmin kiinni, kun yrität irrottautua otteesta. Ehkä kourii myös etupuolelta? Olisko kiva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun seuraavan kerran käyt vaikka prismassa, niin voit itse hekumoida tuolla ajatuksella. Ota vaikka 20 ensimmäisenä vastaan tulevaa naista ja pohdi, miten onnistuisit kun vuorollaan kourisi sinua kesken työpäivän takapuolesta. Siis erittelemättä ensimmäiset parikymmentä kandidaattia yhtään valikoimatta. Kuinka monen kohdalla viisari värähtäisi vaikkapa kesken kopiointiurakan?
Eri. Minua on kourittu naisten osalta vielä 2010 luvulla. En loukkaantunut enkä ottanu pahakseni. Ihmet
Eiköhän tuo koskemattomuus ole oikeus sukupuoleen katsomatta? Se on tätä nykypäivää.
Ei ole mitään vanhoja aikoja, on vain yksi ja sama pitkä virta, jossa kanoottisi pukkoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa huonoa trollausta.
Mulla on suurempi libido kuin miehillä ikinä, ja naisellista vartaloa ja itsevarmuuttakin silleen, että loistavasti on niitä miehiä aina löytynyt sitä libidoa tyydyttämään. Kestän oikein hyvin härskiä vitsailua jne., mutta ikinä koskaan ei tietenkään ilman lupaa pakarasta puristaminen ole johtanut mihinkään seksiin.
Nykyaika on huomattavasti parempaa aikaa tällaiselle voimakkaan seksuaaliselke naiselle, tietenkin.
Olitko se sä, joka 31.12. Apollossa siirsi mun käden sun pakaroille?
Vierailija kirjoitti:
Se, että naisilta ja vähemmistöiltä vietäisiin oikeudet ei millään lailla vaikuttaisi noihin taloudellisiin ongelmiin. Ne liittyy neoliberalismin voittokulkuun. Minulle sopisi oikein mainiosti, että alettaisiin suitsia kapitalismia samalla lailla kuin vielä 70-luvulla oli tapana (toki globalisaatio tuo tähän omat haasteensa, mutta silti paljon olisi tehtävissä). Ihmisoikeuksista ei tarvitse sen takia tinkiä, oikeastaan päinvastoin. Mutta ihmiset eivät näytä haluavan tätä äänestyskäyttäytymisen perusteella.
Kyllä naisilla oli 20 vuotta sittenkin oikeudet. Nyt vaan naismainen johtaminen on tullut pinnalle. Tunteet merkkaavat, suunnitellaan lyhellä tähtäimellä ja pöyristytään. Samalla tuottavuus laskee, ahdistus lisääntyy ja onnistumisen kokemukset laskevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10/20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kun saman tekee hampaaton mummo vuodeosastolla, kun olet töissä siellä. Karkuun et pääse ja mummo vaan hekottelee ja ottaa tiukemmin k
Olin parikymppinen kun saman ikäinen umpitunnelissa ollut pieni flikka yritti väkisin ottaa suihin yökerhossa. Vasta kun kutsuin järkkärin tilanne oli ohi. Muija kirkui ja möykkäsi ja syytteli mua. Seurqqvan päivän poliisikuulusteluissa pyyteli anteeksi. Oli oikeasti aika pirun ahdistqvaa vaikka oli vetävä typy mutta jos ei natsaa nii ei natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kelpaisi, jos olisin mies. Naisena olen tyytyväinen, että ollaan noistakin ajoista eteenpäin päästy.
Että on saatu hinnat ja röisköystilastot kovaan nousuun ja työttömyys kasvuun, samoin yksinäisyys jne...???
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin voivat paremmin siihen aikaan kuin nyt.
Naisena valitsisin mielummin kotiäitiyden kuin nöyryytyksen Alepan kassalla.