Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras sähkösopimus omakotitaloon, jossa suora sähkölämmitys

Vierailija
15.01.2026 |

Mikä olisi paras sopimus pääkaupunkiseudulla. Mun mies kuoli enkä tajua yhtään mitään näistä enkä osaa verrata. Fortum ilmoitti, että nyt päättyy joku 2-2-vuotinen DUAL tai Duo sooimus. Siinä ei olekaan yösähköä niikuin lujlin. Minusta hurjan kallis. Talo on sata nelìöinen.

Auttakaa kiltit.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallisista pörssisähkö on ollut edullisin.

Pörssihinta voi heilahdella rajusti ja joku kuukausi tulla tosi iso sähkölasku. Kokonaisuudessaan kuitenkin toteutunut hinta on historiallisesti jäänyt alhaisemmaksi kuin kiinteähintaisissa sopimuksissa. Eli jos pystyt sietämään hinnan vaihtelua niin pörssisähkö, jos haluat tasaisen kohtuullisen suuruisen sähkölaskun niin kilpailuta edullisin kiiteähintainen sopimus.

Tonnin sähkölasku tammikuussa on niin kova paukku, että viiden kympin lasku kesäkuussa ei paljon mieltä lämmitä.

Jos asuu kerrostalossa, jossa on kaukolämpö, niin silloin pystyy paremmin säätämään omaa sähkönkäyttöä hintojen mukaan. Mutta sähkölämmitteisessä ok-talossa se on paljon vaikeampaa. Taloa kun ei voi päästää kylmäksi talvipakkasilla vaikka sähkö maksaisi euron kWh.

Ok-talossa sähköstä osan vie myös ilmanvaihto ja veden lämmitys. Kerrostalossa ne menevät usein taloyhtiön laskulle.

Se on sulle voi voi sitten.  Mulla ei tule talossa tonnin laskua kun pakkasilla poltan puuta lämmitykseen ja ruuan laittoon.  Vesi lämpiää automaattisesti halvimpaan aikaan pörssisähköllä.

Minkäs kokoinen talo sulla on kun tonnin laskuja, miksi ei ole tulisijoja?

Vierailija
82/82 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta tekee mielenkiintoisen.... Täällä niillä näyttää pörssisähköstä ja hinnoista olevan suurin hätä ketkä asuu kerrostalossa ja tuskin edes itse maksaa asumiskulujaan.  Kaikki tuntemani (itseni mukaan lukien) pörssisähkön käyttäjillä on mahdollisuus ajoittaa kulutusta automaattisestikin halvempiin tunteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi