Mikä on ratkaisusi, jos palelet alle 22C huonelämpötilassa
Kommentit (56)
Noin 20 astetta. Jos oon kotona paikallani, niin istun lämpöpuhaltimen edessä huovan alla tai makaan sängyssä 1-2 täkin alla. Yöllä kaksi täkkiä. Eihän tää kivaa oo, mutta väitän pysyväni helteellä paremmin toimintakykyisenä kuin suuri osa palstailijoista.
Mulla on lämpömittari seinällä ja olen huomannut, että yli 22 astetta on sietämättömän lämmin.
Nyt on 20, 5 astetta ja on hyvä, mukavan lämmin. Villapaidassa kestän kyllä alempaakin.
Mulla oli mökillä syksyllä usein n. 15 astetta. Oikein pukeutumalla pärjää tuossakin.
Vierailija kirjoitti:
Oleskelen peiton alla ja odotan, että ilmat lämpenee. Villavaatteet auttaa pahimpaan viluun mutta ei poista palelemista. Talvikuukaudet on ikäviä kun ei oikein voi tehdä mitään kun on koko ajan kylmä. Ja vilu vaan pahenee kun vanhenee.
Olen 50 v. ja hormonit on aiheuttaneet mulle sen, että en kerta kaikkiaan siedä lämpöä. 18-20 astetta on mulle hyvä. Nuorena olin joustavampi.
Minä laitan enemmän vaatetta, mutta mies laittaa ilmalämpöpumpun päälle. Eli vastaus vaihtelee, kumpi palelee.
Miksi puolet vastauksista on taas, että en palele, kun kysymys on, että jos palelet?
Minulla on sisälämpötila maksimissaan 21 astetta, makuuhuoneessa 18. Hyvin tarkenee. Jos tulee vilu, teen kyykkyjä tms. Mutta ap:n spekseillä epäilen, että hän on vilustunut ja kuume on nousemassa.
Kerrostalossa jossa asun on sisälämpötilaksi laitettu 21 astetta ja normaalisti riittää hyvin. Joka päivä vaan talon huippuimuri lähtee päälle 17-19 ja tulee kylmä. Pieni kämppä niin se vaihtaa ilmaa niin sukkelaan ettei patteri pysy perässä. Kovimmilla pakkasilla pitää laittaa venttiilin eteen pahvinpala että tarkenee.
Jos olen kotona niin leivinuuniin tulet, mutta jos olen kerrostalokämpässä niin lisävaatetuksena villasukat, toppaliivi ja kuumaa juomaa.
Omas kämpäs +22, mut tuuletusräppänöist vetää niin prkl 🥶
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoharjoittelu. Isommat lihakset tuottavat enemmän lämpöä kuin pienemmät. Erityisen tärkeää lihaskuntoharjoittelu on yli 50-vuotiaille naisille, koska vaihdevuodet heikentävät lihaksia.
Olen kärsinyt tästä lapsuudesta asti. Käyn salilla lenkillä, eli ei ole niistäkään kiinni. Kilpparit tutkittu ja on ok.
Ap
Minulle paras 23-24. Koska on vain 21 niin palelen ilman paksuja villavaatteita. Nyt on pitkähihainen t-paita, villapusero, puuvillaiset sekä villaiset damaskit, villaiset nilkkasukat. Nukkuessa suurinpiirtein sama vaatetus ja päällä kaksi paksua peittoa. Suurin ongelma on suihkussa käynti. Aina ehtii palella, vaikka laitan suihkun suljettuani nopeasti paksun froteisen kylpytakin päälle ja ison froteepyyhkeen pään ympärille sekä tietysti villasukat jalkaan. Mutta ihana kevät tulossa ja varmasti aurinkoakin.Niin että seuraava valitus minulta kesähelteillä. Palataan asiaan!
Villasukat ilman muuta, mutta voi olla että lisäksi tarvitaan tohvelit tai vaikka huopatossut. Ei pidä aliarvioida lämpimien jalkojen voimaa. Chiliä, inkivääriä ja kuumaa teetä. Kuumavesipullo tai kaksi, ne lämmittää mukavasti. Mulla on joskus semmoiset sormettomat hanskat sisällä, ne lämmittää kans. Ja kerrospukeutuminen: ihoa vasten kerrasto, sitten villaa kerros kerrokselta. Kevytuntuvatakki lämmittää ihanasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle paras 23-24. Koska on vain 21 niin palelen ilman paksuja villavaatteita. Nyt on pitkähihainen t-paita, villapusero, puuvillaiset sekä villaiset damaskit, villaiset nilkkasukat. Nukkuessa suurinpiirtein sama vaatetus ja päällä kaksi paksua peittoa. Suurin ongelma on suihkussa käynti. Aina ehtii palella, vaikka laitan suihkun suljettuani nopeasti paksun froteisen kylpytakin päälle ja ison froteepyyhkeen pään ympärille sekä tietysti villasukat jalkaan. Mutta ihana kevät tulossa ja varmasti aurinkoakin.Niin että seuraava valitus minulta kesähelteillä. Palataan asiaan!
Joo, suihkun jälkeinen palelu. Kuuman suihkun jälkeen kylpyhuoneessa on suhteellisen lämmin kun ovi on kiinni. Mutta sitten kun sen oven aukaisee niin hrrr.
Ladattava, akkukäyttöinen lämpöliivi on pelastukseni vetoisessa Englannin asunnossa, jonka lämmittäminen on tosi kallista. Sellaisia saa näköjään esim. Motonetistä, Kärkkäiselta ymv. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Villasukat, villatakki ja kaulahuivi.
Aloittelija! Nuo ovat käytössä kesällä. Nyt pitää olla neljä kerrosta villaa, toppatakki ja -housut päällä sisälläkin.
Alle 22? Nukkumiseen käytän untuva pussia kun on teltassa 30 astetta tuon alle. En ole tainnut alle tuon olla yöllä
Lisää vaatteita. Käytän villasukkia ja vähän paksumpia sukkahousuja.