Mikä on ratkaisusi, jos palelet alle 22C huonelämpötilassa
Kommentit (56)
et ole kuullut villapaidoista tai villasukista, vilteistä sun muista-
Täällä on 19c ja olen aina pelkissä kalsareissa.
M47
Siperiaan karaistumaan niin ei pikkuinen 20-35pakkanen tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 19c ja olen aina pelkissä kalsareissa.
M47
Maksan vajaatoiminta?
Vierailija kirjoitti:
et ole kuullut villapaidoista tai villasukista, vilteistä sun muista-
Kyllä. Nytkin lämmitetty kauratyyny, paksu viltti, villasukat ja kuumaa mehua. Ei auta. Se sisäinen vilu on ja pysyy, lamauttaa. Pari vuotta asuin tilapäisesti kerrostalossa, jossa oli 24c lämmintä, se oli ihanaa
Ap
Asteet ei aina kerro koko totuutta.
Jos on esim. lattialämmitys ja lattia tuntuu ihanan lämpimältä jaloille, niin asunto voi kokonaisuudessaan tuntua lämpimämmältä kuin asunto, jossa ei ole lattialämmitystä, vaikka huonelämpötila olisikin molemmissa asunnoissa sama.
Oleskelen peiton alla ja odotan, että ilmat lämpenee. Villavaatteet auttaa pahimpaan viluun mutta ei poista palelemista. Talvikuukaudet on ikäviä kun ei oikein voi tehdä mitään kun on koko ajan kylmä. Ja vilu vaan pahenee kun vanhenee.
Villasukat ja lämmintä vaatetta päälle muutenkin.
Laitan ylle pilkkihaalarin, huopatossut, karvalakin ja kintaat.
24-25 astetta on sisälämpötilaksi aivan liian lämmin, ja monesti myös liian kuiva. Itse pidän eniten siitä, että sisälämpötila on sen 20-22 astetta.
Fertitiini (yli 75) ja kilpirauhanen kuntoon. Auttaa monella paleluun
Veto aiheuttaa myös vilun tunnetta. Meillä 20 astetta ja palelen. Mutta mulla onkin kilpirauhasen vajaatoiminta. On kahdet villasukat, paksut kollarit, t-paita, villapaita ja sen päällä fleecepusakka. Kädet silti kylmät. Juon usein kuumaa teetä. Auttaa vähän. Samoin taukoliikunta. Ei oo kivaa.
En tutise asunnossani enkä myöskään ala asumaan villasukat ja kalsarit jalassa. Nostan lämpötilaa.
Villasukat jalkaan ja aamutakki päälle.
Paras sisälämpötila on 21, nyt on 22 ja olen t paita päällä
Lihaskuntoharjoittelu. Isommat lihakset tuottavat enemmän lämpöä kuin pienemmät. Erityisen tärkeää lihaskuntoharjoittelu on yli 50-vuotiaille naisille, koska vaihdevuodet heikentävät lihaksia.
Villasukat, villatakki ja kaulahuivi.