Pienin asunto missä voisit asua?
Itsellä varmaan minimi joku 45 neliötä jos pohja olisi hyvä, mutta mieluiten yli 50 neliötä.
Kommentit (15)
Mun lapsi asuu 32 neliöisessä yksiössä, jossa on tosi järkevä pohja ja se tuntuu huomattavasti isommalta. Jos asuisin yksin, mulle riittäisi hyvin sellainen asunto.
Nykytilanteessa 2 lähes täysi-ikäistä teiniä, aviomies, 2 koiraa ja minä ei kyllä alle 90 neliön mahduttaisi millään.
Nyt asun putkiremonttia paossa vuokralla 36 neliön yksiössä. Kyllä tässä on itse asiassa aivan hyvin tilaa.
Oma asuntoni on 81 neliötä.
Ihan pienessä yksiössä voisi alkaa ahdistaa. Tosin en ole kokeillut, niin en voi tietää.
Huone ja keittiö ja kylpyhuone ja vaatehuone.
Asuin 5 vuotta opiskeluaikana 21 neliön asunnossa Kalliossa. Vuoden siinä asui poikakaverikin.
Nyt asun teinin kanssa 55 neliön kaksiossa, olen 50 v. Isoin asunto jossa olen asunut on 74 neliötä asuimme sellaisessa 6 vuotta kun olimme ydinperhe. Tästä menen vaan pienempään taas.
Nykyisessä on 30 neliötä mutta voisi se olla paria neliötä pienempikin jos pohjaratkaisu oli toimiva.
Nykyisellä kampanjalla tää 210m2 on aika passeli, voisi kai pienemmässäkin mennä jos tavaraa karsisi julmetusti ja luopuisi lemmikeistä. Siihen asti minä +4 lasta+2 isoa koiraa ja 3 kissaa mennään tällä.
Ihan nuorena asuin 20m2 kaverin kanssa monta vuotta.
Pari vuotta sitten perheen kanssa noin 50 m2 putkiremppaa paossa 9 kk. Meni siihen saakka hyvin kun ko. asunnon ikkunat levytettiin umpeen julkkarirempan vuoksi.
Kaikkeen tottuu.
Kolmio, koska lemmikkejä, eli vähintään 60 m2. Nyt 5 h k khh 2 kph vh, iso parveke, iso terassi
Yksinasujalle ja paljon muualla kuin kotosalla pyörivälle riittää vallan mainiosti 25m2.
Mulla on 45 neliötä ja riittää muuten, mutta keittokomeron sijasta saisi olla tupakeittiö.
Muutama vuosi sitten asuin 35-vuotiana 14 neliössä (yksiö) ja pärjäsin ihan hyvin.
Riippuu tottakai kuinka monta muuta siellä asuu, pohjaratkaisusta, onko omaa pihaa tai edes parveketta. Nyt 180 m2 ja nuorimmainenkin lapsi muuttamassa pois kotoa. Varmaan pienempikin riittäisi. Mutta ihan käytännön juttujen takia ainakin yksi ylimääräinen työhuone/vierashuone pitää olla. Ja ruokatila niin iso, että sinne mahtuu iso pöytä. Meillä on välillä illallisia jossa on 12 syömässä. Varmaan joku 90-100 m2 voisi olla hyvin riittävä tulevaisuudessa?
Minimi on 55 m2
52 m2 jo parveke.
Ehkä noin 30m2. Olen asunut semmoisessa ja yksinasuvalle oli ihan mielestäni ihan riittävän kokoinen. Solussa asuin 12m2 huoneessa ja se oli kyllä vähän ahdas, mutta edullinen.