Säilytättekö sipulit jääkaapissa? 🧅
Kommentit (38)
Sipulit säilyvät parhaiten viileässä, kuivassa, pimeässä ja ilmavassa paikassa (kuten viileässä komerossa) kokonaisina, ei jääkaapissa, sillä kosteus saa ne itämään tai homehtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Sipulit säilyvät parhaiten viileässä, kuivassa, pimeässä ja ilmavassa paikassa (kuten viileässä komerossa) kokonaisina, ei jääkaapissa, sillä kosteus saa ne itämään tai homehtumaan.
Ei mulla ole homehtunut. Toisaalta käytän ne aika nopeasti, joten eivät siellä pitkään ehdi olla, max 1 - 2 viikkoa.
En osta tuoreita sipuleita ikinä, joten siellä se on sipulijauhe maustehyllyssä.
En. Taloudessani ei ole ollut sipulia missään muodossa vuosikymmeniin.
Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät.
Hedelmät säilyy pitkää jääkaapissa, kuten omenat ja appelsiini.
Ummikko voi miettiä missä ne kaupassa säilytetään ! Huoneen lämmössä !
Semmoisessa koukusta roikkuvassa verkko"korissa" ne säilytän, keittiössä. Ovat ilmavasti ja varmaankin kestävät kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä.
Ostaa sen verran mitä tarvii, niin ei ehdi mennä miksikään.. Irtosipulit on halvempia kuin valmiit kilon pussit.
Vierailija kirjoitti:
Bataatti jopa pilaantuu jääkaapissa, lämpimien maiden kasvi kun on. Itse säilytän myös kurkut ja tomaatit huoneenlämmössä, tosin ostan niitä pienissä erissä. Bataatin kylmäsäilytyksestä mulla on erittäinkin paljon kokemusta, kunnes tuli järki päähän ja aloin säilyttämään niitä huoneenlämmössä. Tosin en niitäkään osta muutamaa kappaletta enempää kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja tomaatit!
Vierailija kirjoitti:
En. Nehän vettyy jääkaapissa. Paremmin säilyy huoneenlämmössä.
Kaiken lisäksi levittävät jääkaapissa hajuaan muihinkin siellä oleviin tuotteisiin.
Kylmä sipuli ei pilkkoessa kirvellä silmiä, siksi jääkaapissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä.
Miksi ihmeessä ostat niin paljon hedel iä, että ne ehtii mennä pilalle? Osta vähemmän ja käy toinen kerta kaupassa ostamassa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ostat niin paljon hedel iä, että ne ehtii mennä pilalle? Osta vähemmän ja käy toinen kerta kaupassa ostamassa lisää.
No aina ei tee mieli syödä joka päivä. Miksi ihmeessä lähtisin toisen kerran kauppaan, kun ne säilyvät jääkaapissa pitkään? Paljon helpompaa pitää ne jääkaapissa kuin käydä monta kertaa kaupassa.
En. Nehän vettyy jääkaapissa. Paremmin säilyy huoneenlämmössä.