Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säilytättekö sipulit jääkaapissa? 🧅

Vierailija
13.01.2026 |

Mulla aina jääkaapissa on olleet.  🧅

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nehän vettyy jääkaapissa. Paremmin säilyy huoneenlämmössä. 

Vierailija
2/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jääkaapissa olisi n.10-15c

Vierailija
4/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulit säilyvät parhaiten viileässä, kuivassa, pimeässä ja ilmavassa paikassa (kuten viileässä komerossa) kokonaisina, ei jääkaapissa, sillä kosteus saa ne itämään tai homehtumaan. 

Vierailija
5/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulit säilyvät parhaiten viileässä, kuivassa, pimeässä ja ilmavassa paikassa (kuten viileässä komerossa) kokonaisina, ei jääkaapissa, sillä kosteus saa ne itämään tai homehtumaan. 

Ei mulla ole homehtunut. Toisaalta käytän ne aika nopeasti, joten eivät siellä pitkään ehdi olla, max 1 - 2 viikkoa. 

Vierailija
6/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta tuoreita sipuleita ikinä, joten siellä se on sipulijauhe maustehyllyssä. 

Vierailija
7/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän sipulit kaupassa.

Vierailija
8/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Taloudessani ei ole ollut sipulia missään muodossa vuosikymmeniin.

Vierailija
9/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät. 

Vierailija
10/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vie jääkaapeistaan ihan turhaa tilaa säilyttämällä siellä sinne kuulumattomia tuotteita esim sipulit, kananmunat ja hedelmät. 

Hedelmät säilyy pitkää jääkaapissa, kuten omenat ja appelsiini. 

Vierailija
11/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummikko voi miettiä missä ne kaupassa säilytetään ! Huoneen lämmössä !

Vierailija
12/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisessa koukusta roikkuvassa verkko"korissa" ne säilytän, keittiössä. Ovat ilmavasti ja varmaankin kestävät kauemmin.

Vierailija
13/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä. 

Vierailija
14/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa sen verran mitä tarvii, niin ei ehdi mennä miksikään.. Irtosipulit on halvempia kuin valmiit kilon pussit.

Vierailija
15/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bataatti jopa pilaantuu jääkaapissa, lämpimien maiden kasvi kun on. Itse säilytän myös kurkut ja tomaatit huoneenlämmössä, tosin ostan niitä pienissä erissä. Bataatin kylmäsäilytyksestä mulla on erittäinkin paljon kokemusta, kunnes tuli järki päähän ja aloin säilyttämään niitä huoneenlämmössä. Tosin en niitäkään osta muutamaa kappaletta enempää kerrallaan.

Vierailija
16/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tomaatit!

Vierailija
17/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Nehän vettyy jääkaapissa. Paremmin säilyy huoneenlämmössä. 

Kaiken lisäksi levittävät jääkaapissa hajuaan muihinkin siellä oleviin tuotteisiin. 

Vierailija
18/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä sipuli ei pilkkoessa kirvellä silmiä, siksi jääkaapissa

Vierailija
19/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ehtii mennä hedelmät pilalle ellen säilytä jääkaapissa. Kananmunat laitan mieluummin jääkaappin pois näkösiltä. 

Miksi ihmeessä ostat niin paljon hedel iä, että ne ehtii mennä pilalle? Osta vähemmän ja käy toinen kerta kaupassa ostamassa lisää.

Vierailija
20/38 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ostat niin paljon hedel iä, että ne ehtii mennä pilalle? Osta vähemmän ja käy toinen kerta kaupassa ostamassa lisää.

No aina ei tee mieli syödä joka päivä. Miksi ihmeessä lähtisin toisen kerran kauppaan, kun ne säilyvät jääkaapissa pitkään? Paljon helpompaa pitää ne jääkaapissa kuin käydä monta kertaa kaupassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme