Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu lupasi mulle pesukoneen

Vierailija
13.01.2026 |

Kannatti saada oma Sossu koska aluksi olin saanut kieltävän vastauksen kun hain maksaria. 

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optikoilla onkin sossukehykset ihan erikseen.  Nehän kilpailutetaan määräajoin.    Linssit peruslinssejä.

Tää on kyllä aika erikoinen, koska itse joskus opiskelijana sain sossusta tukea silmälaseihin ja ne tosiaan korvattiin halvimman mukaan. No, ei niistä ollut mitään hyötyä, kun näkö on -8 ja hajataittoa. Varastovoimakkuuksia ei noilla voimakkuuksilla ole, eikä linssit olisi ollut edes ohennettuja, jolloin lasit olisi käyttökelvottomat linssien paksuuden ja painon takia. 

Jouduin maksamaan itse vielä useamman satasen, jotta tuli ohennus ja muut mitä tarvittiin. Ei se noin 100-150e:n sopimus kauheasti auttanut 500e:n laseissa opiskelijaa (alennuksesta lasit), mutta tyhjää parempi. Ymmärrän kyllä sen, että lasien käyttäjiä on paljon, mutta toimeentulotukea saavilla ja laseja käyttäviä, joille ei löydy varastovoimakkuuksia on kuitenkin vähemmän. Käytännössä ilman silmälaseja olisin itse ns. sokea,

Kannattaa jatkossa ostaa sellaisesta paikasta, jossa linssin hintaan kuuluu automaattisesti 2 ohennusta (silmäasemalla ainakin on näin).

Vierailija
82/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva kuulla. Terveisin kaksi työssäkäyvää joilla hajosi pesukone ja käydään nykyisin pyykkituvassa. Mutta pääasia onkin että soskun elätit voi pestä pyykkiä silloin kun haluaa. Meillä pitää mennä pyykkitupaan pihan läpi 

Luulisi nyt kahdella työssäkäyvällä olevan varaa ostaa pesukone. Niitäkin saa käytettyinä muutamilla kympillä, tiedoksi muillekin. 

Onhan se aika epäreilua, että osalle porukasta kannetaan hopealautasella kaikki nenän eteen ja toiset raatavat aamusta iltaan ja ovat silti köyhempiä kuin työttömät. Justhan tosta oli joku tutkimus, että työssäkäyvä saa vain 30 euroa enemmän kuin tuilla elävä. Ei tolla rahalla pesukoneita ostella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut mitään koneita. Itse piti ostaa pesukone ja apk kun en enää jaksanut. Meillä pyykkitupa aina täyteen varattu ja tiskit lojui aina pöydällä homeisina viikkoja.

Astiat homeisina lojuivat viikkoja?? What?? Oletko sairas jotenkin etteivät kädet toimi?  Jos olet suht terve niin sitten olet todella laiska jos et astioita saa pestyksi. 

Vierailija
84/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkossa ostaa sellaisesta paikasta, jossa linssin hintaan kuuluu automaattisesti 2 ohennusta (silmäasemalla ainakin on näin).

Mulla ol 3x ohennus ja käytän kyllä liikettä, josta tiedän saavani palvelua silloinkin kun linsseissä on vaikka jotain ongelmaa.. esim tarkennuspiste on on muutaman millin väärässä kohdassa kun optikko mitannut tai linsseissä jotain outoa ihan sama mitä maksaa lasit, kun käytän niitä sen 5v ainakin ja haluan niiden olevan täydelliset, koska mikään muu ei ärsytä niin paljon kuin vähän sinnepäin olevat. Tarjousten perässä en siis juokse, vaan laadun, takuun ja asiantuntemuksen. 

Vierailija
85/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä saanut tarkemmin selittää maksusitoumussilmälaseista.  Kyllä ne vahvuuksilla saa.

Vierailija
86/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ol 3x ohennus ja käytän kyllä liikettä, josta tiedän saavani palvelua silloinkin kun linsseissä on vaikka jotain ongelmaa.. esim tarkennuspiste on on muutaman millin väärässä kohdassa kun optikko mitannut tai linsseissä jotain outoa ihan sama mitä maksaa lasit, kun käytän niitä sen 5v ainakin ja haluan niiden olevan täydelliset, koska mikään muu ei ärsytä niin paljon kuin vähän sinnepäin olevat. Tarjousten perässä en siis juokse, vaan laadun, takuun ja asiantuntemuksen. 

Niinhän me voimme tehdä jotka omilla rahoilla teemme hankintamme.

Vierailija
87/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kehtais sanoa kellekään että sossu hommas mulle pesukoneen. Tulee avuttoman leima.

Kenelle siitä pitäisi kertoa? Kyseletkö itse, että millä rahoilla kukakin on pesukoneensa hankkinut?

Ihan kelle vaan esim. täällä.

Vierailija
88/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva kuulla. Terveisin kaksi työssäkäyvää joilla hajosi pesukone ja käydään nykyisin pyykkituvassa. Mutta pääasia onkin että soskun elätit voi pestä pyykkiä silloin kun haluaa. Meillä pitää mennä pyykkitupaan pihan läpi 

Luulisi nyt kahdella työssäkäyvällä olevan varaa ostaa pesukone. Niitäkin saa käytettyinä muutamilla kympillä, tiedoksi muillekin. 

Onhan se aika epäreilua, että osalle porukasta kannetaan hopealautasella kaikki nenän eteen ja toiset raatavat aamusta iltaan ja ovat silti köyhempiä kuin työttömät. Justhan tosta oli joku tutkimus, että työssäkäyvä saa vain 30 euroa enemmän kuin tuilla elävä. Ei tolla rahalla pesukoneita ostella.

No tyytykää kapinaan, mutta suomalaiset tyytyvät valittamaan täällä. 

Vierailija
89/89 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan kateellisia jotka eivät voi uskoa että sossu antaa oikeasti maksusitoumuksen pesukoneeseen jos siihen on tarve. 

Miksi koet, että kajehitaan? Kysehän voi olla siitä, että kaikille ei myönnetä eli tasa-arvo. Toki työssä käyvät joutavat ostamaan kuten minä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan