Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu lupasi mulle pesukoneen

Vierailija
13.01.2026 |

Kannatti saada oma Sossu koska aluksi olin saanut kieltävän vastauksen kun hain maksaria. 

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei KUULU myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea pesukoneeseen.  Jos sosiaalityöntekijäsi ei myönny, hän ei myönny. t: sosiaalityöntekijä

Kyllä kuuluu, pyykinpesu on perustarve ihmiselle.

Miten olisi pesutupa? 

Mutta jos ei ole taloyhtiössä tuollaista, niin kuin meillä.

Vierailija
42/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei KUULU myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea pesukoneeseen.  Jos sosiaalityöntekijäsi ei myönny, hän ei myönny. t: sosiaalityöntekijä

Miten olisi pesutupa? 

Joka kadun kulmassa ja kauppakeskuksissa on nykyisin itsepalvelupesuloita. Sinne vaan pyykille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva kuulla. Terveisin kaksi työssäkäyvää joilla hajosi pesukone ja käydään nykyisin pyykkituvassa. Mutta pääasia onkin että soskun elätit voi pestä pyykkiä silloin kun haluaa. Meillä pitää mennä pyykkitupaan pihan läpi 

Ostakaa kone valituksen sijaan!

Vierailija
44/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut mitään koneita. Itse piti ostaa pesukone ja apk kun en enää jaksanut. Meillä pyykkitupa aina täyteen varattu ja tiskit lojui aina pöydällä homeisina viikkoja.

Ne tiskit voi myös pestä ihan tiskiharjan ja tiskisaippuan avulla. 

Vierailija
45/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi pesutupa? 

Joka kadun kulmassa ja kauppakeskuksissa on nykyisin itsepalvelupesuloita. Sinne vaan pyykille. 

Ei ole Suomessa.

Vierailija
46/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka kadun kulmassa ja kauppakeskuksissa on nykyisin itsepalvelupesuloita. Sinne vaan pyykille."

Ei edes työssäkäyvällä ole varaa maksaa niitä hintoja, 10 euroa per kerta ja lapsiperheessä tuosta tulee tuhansia euroja vuodessa eikä kaikki edes asu noiden lähettyvillä, maaseudulla ei ole itsepalvelupesuloita.

Vierailija
47/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Suomessa.

Meillä Stadissa on, siksi kenellekään ei maksella mitään koneita kotiin. 

Vierailija
48/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanut, mutta en jaksanut valittaa. Olisi varmaan pitänyt ja nyt se on jo myöhäistä. Maksoin sitten sen 400 euroa ruokarahoista, että saatiin pyykkiä taas pestyä.

Yhtä hyvin olisi puhdistunut puolta halvemmalla koneella.

Koneen osuus tuosta oli 280 euroa. Loppuraha meni kuljetusmaksuun ja vanhan laitteen poisvientiin. Valitsin mieluummin laadukkaan ja kestävän koneen enkä sitä halvinta (ja huonointa).

280-199, et kovin laadukasta saanut. Meidän kone maksoi 899€. Kuljetukset omalla peräkärryllä. 

Vierailija
49/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan kateellisia jotka eivät voi uskoa että sossu antaa oikeasti maksusitoumuksen pesukoneeseen jos siihen on tarve. 

Vierailija
50/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kehtaat menn' sen maksisitoumuksen kanssa minnekään.  huomaa, se rikkoo tietosuojaa. kelan kuin sosiaalipuolen tiedot vahvasti suojatut, niiden ei kuulu välittyä kolmansille osapuolille, vakuus, apteekki, kodinkoneliike- optikot.

moni kokenut huonoa käytöstä mm. optikolla ,esim.  ohjatan suoraan  alelaarille, jossa neuvostoaiksen näköistä rilliä, silmäpeliä myyjien kanssa.. kassalla kovaan ääneen---- niiin tääää maksusitoumus sitten  tehdään näin. varmasti  kaikki kuulee.  tuota ovat kokeneet ihan ok opiskelihat, intissä olevat- että ymmärrystä ei löydy  nuortenkaan elämäntilanteisiin jne.

aina parempi jos voit maksaa ensin itse  hyvittävät minkä hyvittävät takaperoisesti kuittia-tositetta vastaan.  kuten vuokrasi, sähkölaskusi, vakuutus, laitathan silloinkin tositteet takautuvasti.

joten  en sinuna hehkuttaisi mokomaa nolauslipuketta olkoon paperi tai sähköinen kuten apteekin.

Vierailija
51/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan kateellisia jotka eivät voi uskoa että sossu antaa oikeasti maksusitoumuksen pesukoneeseen jos siihen on tarve. 

Koska kenelläkään ei ole siihen subjektiivista oikeutta. t: sossu

Vierailija
52/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo toinen sossun ostama pesukone käytössä. Ensimmäisen sanoin hajonneen 8 vuoden jälkeen ja sain uuden tilalle. Ei se mitään hajonnut vaan meni tyttären asuntoon, kun hän muutti omilleen😁

Alapeukutatte tätä miksi? Jos vähän saan ekstraa valkoisella valheella, niin mitä se teitä liikuttaa? Luuletteko, että elän kuin kroisos tukirahoilla? 

Olette varmasti samoja ihmisiä joiden mielestä toimeentulotukiasiakkaiden on kerrottava marjojen myynnistä saamansa tulot. Kateellisia riittää...

Se, että ihmiset tulevat omillaan toimeen, kajehtivat tukia nostavia 😳

On kyllä outoa.

Vierailija
53/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanut, mutta en jaksanut valittaa. Olisi varmaan pitänyt ja nyt se on jo myöhäistä. Maksoin sitten sen 400 euroa ruokarahoista, että saatiin pyykkiä taas pestyä.

Yhtä hyvin olisi puhdistunut puolta halvemmalla koneella.

Koneen osuus tuosta oli 280 euroa. Loppuraha meni kuljetusmaksuun ja vanhan laitteen poisvientiin. Valitsin mieluummin laadukkaan ja kestävän koneen enkä sitä halvinta (ja huonointa).

280-199, et kovin laadukasta saanut. Meidän kone maksoi 899€. Kuljetukset omalla peräkärryllä. 

Vai niin. Tämä on ihan riittävän laadukas, Lg:n pesukoneet on olleet kestäviä ja hiljaisia.

https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/pyyki…

Vierailija
54/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sossusta saa pesukoneen. Olen itse saanut.

Mulle sanoi että pese käsin, ei kaikille anneta .

Riippuu kunnasta ja virkailijasta.

Vierailija
55/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätöksessä luki, että voin hankkia pesukoneen veronpalautuksella vaikka se ei riittänyt kattamaan edes toimeentulotuen perusosaa. On se silloin virheellinen päätös, koska pesukoneisiin kuuluisi myöntää tukea pitkäaikaiselle toimeentulotukiasiakkaalle, jonka taloyhtiössä ei ole pesutupaa ja taloudessa on alaikäisiä lapsia.

Entä kun ulkomaalaiset saavat sosiaalisin perustein TTT:sta lipukkeet Huvipuistoon koko perheelle. Maksusitoumus sisältää ruokailut. Päätöksessä sosilaalisin perustein. Ei ole yksittäistapaus.

Vierailija
56/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun ulkomaalaiset saavat sosiaalisin perustein TTT:sta lipukkeet Huvipuistoon koko perheelle. Maksusitoumus sisältää ruokailut. Päätöksessä sosilaalisin perustein. Ei ole yksittäistapaus.

Esim. Lasten Päivän säätiö antaa vuosittain rannekkeita jaettavaksi sosiaalitoimelle. Näitä ei siis kustanneta verorahoista. 

Vierailija
57/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma muuten miten itsepalvelupesulat taas on yleistyneet.  No, uusissa kerrostaloissa eikä rivitaloissa ole talopesuloita.

Huomasin prismankin vastaanottopesulan muuttuneen isoksi riviksi itsepalvelukoneita ja mattokone.  4 henkeä näkyi tuoleilla katselemassa pyykkinsä pyörimistä.  Kuten citymarketinkin aulan päässä.

60-luvulla sinkkuna käytin naapurikorttelin talopesulaa.  Kolmiossa asuin yhdessä huoneessa alivuokralaisena.

Vierailija
58/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnillahan on  (tai nyt hva)  rajat.  Sänky x euroa.  lastenvaunut x euroa, pyykkikoneeseen x euroa jne.

Vierailija
59/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joka kadun kulmassa ja kauppakeskuksissa on nykyisin itsepalvelupesuloita. Sinne vaan pyykille."

Ei edes työssäkäyvällä ole varaa maksaa niitä hintoja, 10 euroa per kerta ja lapsiperheessä tuosta tulee tuhansia euroja vuodessa eikä kaikki edes asu noiden lähettyvillä, maaseudulla ei ole itsepalvelupesuloita.

Onhan ne taloyhtöiden pesuloissakin maksullisia.   Kyllä niissäkin kolikko poikineen menee tai meni kolikkokoneeseen.   Meillä  purettiin koneet pois.   Jossain joskus ollut tuntimaksu  tyyliin 5 euroa tunti.

Vierailija
60/81 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnillahan on  (tai nyt hva)  rajat.  Sänky x euroa.  lastenvaunut x euroa, pyykkikoneeseen x euroa jne.

Hä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän