Sossu lupasi mulle pesukoneen
Kannatti saada oma Sossu koska aluksi olin saanut kieltävän vastauksen kun hain maksaria.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut, mutta en jaksanut valittaa. Olisi varmaan pitänyt ja nyt se on jo myöhäistä. Maksoin sitten sen 400 euroa ruokarahoista, että saatiin pyykkiä taas pestyä.
Mitä valittamista harkinnanvaraisissa tuissa on?
Sitä, että se hylättiin perusteettomasti, koska olin saamassa veronpalautusta. Tuon palautuksenkin kanssa jäi oikeus toimeentulotukeen kyseiseltä kuukaudelta.
Miten niin perusteettomasti? harkinnanvarainen on harkinnanvaraista, ei sitä ole kenellekään pakko myöntää ja pesukoneisiin en ainakaan itse myöntäisi ikinä.
minä olen kerran saanut sairauden takia, 300e.
Toinen vaihtoehto olisi ollut kulkea paskasissa vaatteissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellekään ei KUULU myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea pesukoneeseen. Jos sosiaalityöntekijäsi ei myönny, hän ei myönny. t: sosiaalityöntekijä
Kyllä kuuluu, pyykinpesu on perustarve ihmiselle.
Miten olisi pesutupa?
Mutta jos ei ole taloyhtiössä tuollaista, niin kuin meillä.
Joka kadun kulmassa ja kauppakeskuksissa on nykyisin itsepalvelupesuloita. Sinne vaan pyykille.
Ei ole Suomessa.
Kyllä niitä on. Katoppa netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sossusta saa pesukoneen. Olen itse saanut.
Mulle sanoi että pese käsin, ei kaikille anneta .
Riippuu kunnasta ja virkailijasta.
Kunnillahan on (tai nyt hva) rajat. Sänky x euroa. lastenvaunut x euroa, pyykkikoneeseen x euroa jne.
Hä?
Niin, kyllä rajat on annettu sosiaalityöntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
"Joka kadun kulmassa ja kauppakeskuksissa on nykyisin itsepalvelupesuloita. Sinne vaan pyykille."
Ei edes työssäkäyvällä ole varaa maksaa niitä hintoja, 10 euroa per kerta ja lapsiperheessä tuosta tulee tuhansia euroja vuodessa eikä kaikki edes asu noiden lähettyvillä, maaseudulla ei ole itsepalvelupesuloita.
eikös niissä ole myös, että on pesuaineet valmiina eikä voi käyttää omiaan?
Olen elän elänyt viimeiset 26 vuotta Kelan tuilla ja sinä aikana minulle on maksettu kaksi pesukonetta, kolmet silmälasit ja neljä muuttovustusta normaalien tukien päälle.
52-vuotias alkoholisti.
Kuukauden pyykit saa pestyä itsepalvelupesulassa reilulla 20 eurolla, kertamaksu reilun 6 euroa. Näyttää ne paikat olevan nykyisin tupaten täynnä porukkaa, joten monella ei ole pyykinpesukonetta kotona. Ulkomailla tuo normaalia ettei kotona ole pyykinpesukonetta. Suomalainen erikoisuus keskiluokkaa alemmalta osalta pyykinpesukone kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut, mutta en jaksanut valittaa. Olisi varmaan pitänyt ja nyt se on jo myöhäistä. Maksoin sitten sen 400 euroa ruokarahoista, että saatiin pyykkiä taas pestyä.
Sitä, että se hylättiin perusteettomasti, koska olin saamassa veronpalautusta. Tuon palautuksenkin kanssa jäi oikeus toimeentulotukeen kyseiseltä kuukaudelta.
Tuo on todella rasittavaa, kun päätökset eivät ole edes loogisia. Mitä sitten, että on veronpalautukset tulossa, kun ne vähennetään 100% ja eivät muuta tilannetta.
Minä sain Airflyerin.
Nyt saa tehdä Maggisbeggiksiä Airflyerissä niin paljon kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella rasittavaa, kun päätökset eivät ole edes loogisia. Mitä sitten, että on veronpalautukset tulossa, kun ne vähennetään 100% ja eivät muuta tilannetta.
Niinpä. Ajattelin, että pitkäaikaistyöttömälle fyysisesti vammautuneelle yh-äidille olisi myönnetty tukea pesukoneen ostoon, mutta ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ajattelin, että pitkäaikaistyöttömälle fyysisesti vammau
Eikö vammautunut ole vähintään kuntoutuseläkkeellä? Eikä työtön?
Meille maksoi jacuzzin kun kerrottiin että ei olla totuttu juoksevaan veteen.
Ali ja Muhis
"Eikö vammautunut ole vähintään kuntoutuseläkkeellä? Eikä työtön?"
Ei, jos on työkykyä jäljellä.
Tein pimeitä töitä viime vuonna että sain uuden telkkarin ostettua. Samoin tämän vuoden venepaikka maksaa 260 euroa joten tein pimeitä töitä että saan sen maksettua. Työttömyysrahoistakin olen säästänyt pahan päivän vaaraa.
Tulee halvemmaksi ostaa oma kone kun maksaa pesulassa tai taloyhtiön koneella pestä joka on maksullinen Pesen pyykkiä 3-4 kertaa viikossa koska vaatteita tulee hikisiä koska treenaan usein. Maksaa noin 6-8 euroa viikossa pestä taloyhtiön koneella pyykit joten vuodessa se on iso summa. Uusi pesukone maksaa 300 euroa.
miksi ei jos on täysin pennitön raukka eikä nykyään mitään töitä voi saada, ja jos on lapsia elätettävänä niin tarviihan sitä nyt pesukoneen. Ei nykypäivänä kenenkään tarvitse olla täinen ja haiseva ryysyläinen. Aika vaikea on työllistyäkin ellei ole puhtaat ja silitetyt vaatteet ja hiukset leikattu.
Toki moni hakee kirpusta käytetyn pesukoneen tai saa jonkun vanhan, koska ei ne ihan vähällä harkinnalla kirjoita lupalippua pesukoneen ostoon.
Tiskikonetta ei taida fattalta saada - käsitiski kun on ihan järki vaihtoehto.
Mä sain lentokoneen. Tarviin sen ihan välttämättä 😀
Taloyhtiöllä ei oo ilmeisesti pyykkitupaa?
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kuulla. Terveisin kaksi työssäkäyvää joilla hajosi pesukone ja käydään nykyisin pyykkituvassa. Mutta pääasia onkin että soskun elätit voi pestä pyykkiä silloin kun haluaa. Meillä pitää mennä pyykkitupaan pihan läpi
Luulisi nyt kahdella työssäkäyvällä olevan varaa ostaa pesukone. Niitäkin saa käytettyinä muutamilla kympillä, tiedoksi muillekin.
Optikoilla onkin sossukehykset ihan erikseen. Nehän kilpailutetaan määräajoin. Linssit peruslinssejä.
Tää on kyllä aika erikoinen, koska itse joskus opiskelijana sain sossusta tukea silmälaseihin ja ne tosiaan korvattiin halvimman mukaan. No, ei niistä ollut mitään hyötyä, kun näkö on -8 ja hajataittoa. Varastovoimakkuuksia ei noilla voimakkuuksilla ole, eikä linssit olisi ollut edes ohennettuja, jolloin lasit olisi käyttökelvottomat linssien paksuuden ja painon takia.
Jouduin maksamaan itse vielä useamman satasen, jotta tuli ohennus ja muut mitä tarvittiin. Ei se noin 100-150e:n sopimus kauheasti auttanut 500e:n laseissa opiskelijaa (alennuksesta lasit), mutta tyhjää parempi. Ymmärrän kyllä sen, että lasien käyttäjiä on paljon, mutta toimeentulotukea saavilla ja laseja käyttäviä, joille ei löydy varastovoimakkuuksia on kuitenkin vähemmän. Käytännössä ilman silmälaseja olisin itse ns. sokea, joten lasit on pakko olla, jotta pystyy elämään normaalielämää ja näillä voimakkuuksilla ei peruslinssi käy: paksu, painava ja paksuudesta johtuen tulee linssivääristymiä.
No se on onneksi mennyttä aikaa, olen ollut jo vuosikaudet töissä opiskelujen jälkeen ja ei onneksi tartte pihtailla laseissa!
Optikoilla onkin sossukehykset ihan erikseen. Nehän kilpailutetaan määräajoin. Linssit peruslinssejä.