Sossu lupasi mulle pesukoneen
Kannatti saada oma Sossu koska aluksi olin saanut kieltävän vastauksen kun hain maksaria.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellekään ei KUULU myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea pesukoneeseen. Jos sosiaalityöntekijäsi ei myönny, hän ei myönny. t: sosiaalityöntekijä
Kyllä kuuluu, pyykinpesu on perustarve ihmiselle.
Kuule ei ole. Pese nyrkkipyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kuulla. Terveisin kaksi työssäkäyvää joilla hajosi pesukone ja käydään nykyisin pyykkituvassa. Mutta pääasia onkin että soskun elätit voi pestä pyykkiä silloin kun haluaa. Meillä pitää mennä pyykkitupaan pihan läpi
Ei "soskun elätit" saa pesukoneeseen harkinnanvaraista tukea mikäli taloyhtiössä on pesutupa, joten turhaan nyt heittäydyt marttyyriksi. Vähän tosin ihmettelen teidän elämänhallintataitojanne, jos kahden työssäkäyvän taloudessa ei ole varaa ostaa pesukonetta, 300 eurolla saa jo ihan hyvän. Miten voi olla mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kuulla. Terveisin kaksi työssäkäyvää joilla hajosi pesukone ja käydään nykyisin pyykkituvassa. Mutta pääasia onkin että soskun elätit voi pestä pyykkiä silloin kun haluaa. Meillä pitää mennä pyykkitupaan pihan läpi
Huoli pois. Harkinnanvaraisia ei saa myöntää pesukoneisiin vaikka mitä inttäisivät. t: sosiaalityöntekijä
Ainakin Seinäjoella myönnetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut, mutta en jaksanut valittaa. Olisi varmaan pitänyt ja nyt se on jo myöhäistä. Maksoin sitten sen 400 euroa ruokarahoista, että saatiin pyykkiä taas pestyä.
Mitä valittamista harkinnanvaraisissa tuissa on?
Sitä, että se hylättiin perusteettomasti, koska olin saamassa veronpalautusta. Tuon palautuksenkin kanssa jäi oikeus toimeentulotukeen kyseiseltä kuukaudelta.
Jos sinulle kerran oli omaa rahaa palautumassa verottajalta, miksi sinun olisi pitänyt saada yhteiskunnalta tukea? Tyhmät luulevat, että ilmainen raha on jokin saavutettu etu, jota pitää aina vaan saada. Käytä omat rahasi ensin, ennen kuin minun lompsalleni könyät.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kehtais sanoa kellekään että sossu hommas mulle pesukoneen. Tulee avuttoman leima.
Kenelle siitä pitäisi kertoa? Kyseletkö itse, että millä rahoilla kukakin on pesukoneensa hankkinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois. Harkinnanvaraisia ei saa myöntää pesukoneisiin vaikka mitä inttäisivät. t: sosiaalityöntekijä
Ainakin Seinäjoella myönnetään.
Helsingissä ei myönnetä.
Niin? Mäkin olen saanut sossulta maksusitoumuksia kodinkoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut, mutta en jaksanut valittaa. Olisi varmaan pitänyt ja nyt se on jo myöhäistä. Maksoin sitten sen 400 euroa ruokarahoista, että saatiin pyykkiä taas pestyä.
Mitä valittamista harkinnanvaraisissa tuissa on?
Sitä, että se hylättiin perusteettomasti, koska olin saamassa veronpalautusta. Tuon palautuksenkin kanssa jäi oikeus toimeentulotukeen kyseiseltä kuukaudelta.
Jos sinulle kerran oli omaa rahaa palautumassa verottajalta, miksi sinun olisi pitänyt saada yhteiskunnalta tukea? Tyhmät luulevat, että ilmainen raha on jokin saavutettu etu, jota pitää aina vaan saada. Käytä omat rahasi ensin, ennen kuin minun lompsalleni könyät.
Siksi, että tuo veronpalautus ei ollut mitään ylimääräistä ja sen jälkeenkin jäin vielä kyseisenä kuukautena laskelmassa miinukselle ja mulle maksettiin toimeentulotukea. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin olisi puhdistunut puolta halvemmalla koneella.
En ole saanut mitään koneita. Itse piti ostaa pesukone ja apk kun en enää jaksanut. Meillä pyykkitupa aina täyteen varattu ja tiskit lojui aina pöydällä homeisina viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "soskun elätit" saa pesukoneeseen harkinnanvaraista tukea mikäli taloyhtiössä on pesutupa, joten turhaan nyt heittäydyt marttyyriksi. Vähän tosin ihmettelen teidän elämänhallintataitojanne, jos kahden työssäkäyvän taloudessa ei ole varaa ostaa pesukonetta, 300 eurolla saa jo ihan hyvän. Miten voi olla mahdollista?
Mutta jos ei ole, niin silloin soskun on maksettava toimeentulotukiasiakkaalle se pesukone. Minulla kävi noin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo toinen sossun ostama pesukone käytössä. Ensimmäisen sanoin hajonneen 8 vuoden jälkeen ja sain uuden tilalle. Ei se mitään hajonnut vaan meni tyttären asuntoon, kun hän muutti omilleen😁
Me annettiin lapselle meidän ostama vanha kone ja ostettiin ihan omalla rahalla uusi kone, astianpesukone ja jääkaappipakastin. Ostettiin myös uusi sohva, sänky, ruokailuryhmä ja kaikkea muuta tarpeellista, KÄTEISELLÄ 😊
Vierailija kirjoitti:
Jaha, taas lietsotaan vihaa keksityillä tarinoilla.
Vihaa pitääkin lietsoa loisia ja kommareita vastaan.
Aivat uutta minulle. Olen kuullut että sieltä saa maksusitoumuksia laitteisiin mutta että oikein pesukoneen antoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kehtais sanoa kellekään että sossu hommas mulle pesukoneen. Tulee avuttoman leima.
Kenelle siitä pitäisi kertoa? Kyseletkö itse, että millä rahoilla kukakin on pesukoneensa hankkinut?
Etkö muka ole facebookissa? Kyllä siellä kuuluu kaikki tapahtumat kertoa, pierun pituudesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Päätöksessä luki, että voin hankkia pesukoneen veronpalautuksella vaikka se ei riittänyt kattamaan edes toimeentulotuen perusosaa. On se silloin virheellinen päätös, koska pesukoneisiin kuuluisi myöntää tukea pitkäaikaiselle toimeentulotukiasiakkaalle, jonka taloyhtiössä ei ole pesutupaa ja taloudessa on alaikäisiä lapsia.
Kenellekään ei KUULU myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea pesukoneeseen. Jos sosiaalityöntekijäsi ei myönny, hän ei myönny. t: sosiaalityöntekijä
Ja tuota mainontaa varten tallasit vuosia yliopiston katuja 😂. Minä tiedän tuon lähihoitajana, vaikkakaan en tukia tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu, pyykinpesu on perustarve ihmiselle.
Miten olisi pesutupa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin olisi puhdistunut puolta halvemmalla koneella.
Koneen osuus tuosta oli 280 euroa. Loppuraha meni kuljetusmaksuun ja vanhan laitteen poisvientiin. Valitsin mieluummin laadukkaan ja kestävän koneen enkä sitä halvinta (ja huonointa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo toinen sossun ostama pesukone käytössä. Ensimmäisen sanoin hajonneen 8 vuoden jälkeen ja sain uuden tilalle. Ei se mitään hajonnut vaan meni tyttären asuntoon, kun hän muutti omilleen😁
Alapeukutatte tätä miksi? Jos vähän saan ekstraa valkoisella valheella, niin mitä se teitä liikuttaa? Luuletteko, että elän kuin kroisos tukirahoilla?
Olette varmasti samoja ihmisiä joiden mielestä toimeentulotukiasiakkaiden on kerrottava marjojen myynnistä saamansa tulot. Kateellisia riittää...
Se, että ihmiset tulevat omillaan toimeen, kajehtivat tukia nostavia 😳