Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?

Vierailija
10.01.2026 |

Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin. 

Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota. 

Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.

Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.

Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen. 

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän maksaa pelastusoperaatio noissa olosuhteissa noin kaukana? Varmasti käsittämättömiä summia.

Toivon, että myös pelastajat pääsevät hengissä kotiin tuolta.

https://www.is.fi/urheilu/art-20000

Vierailija
2/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/urheilu/art-2000011740911.html

Miksi ihminen leikkii hengellään olettaen että toiset rientää sit oman henkensä kaupalla apuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että tätä hätätilannetta ei ollenkaan olisi, ellei Saario olisi itse omasta vakaasta halustaan järjestänyt itseään tuonne Jumalan selän taakse. Toivottavasti kriisin rahoitus on etukäteen huomioitu, huolellisestihan tuossa kaikkeen on varauduttu. Älytön hanke kaiken kaikkiaan.

Vierailija
4/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sponsorit maksaa.

Toki esim. mahdollinen sairaalahoito Suomessa menee tietysti veronmaksajien piikkiin, mutta siinä ei ole minusta mitään väärää. Hoidetaanhan täällä onneksi kaikki suomalaiset, oli sairaus tai vammat itseaiheutettuja tai tapaturmia tai kuten tässä tapauksessa itseaiheutettuja tapaturmavammoja. 

Vierailija
5/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarion tämän hetken sijainti näytää olevan juuri matkan puoli välissä keskellä etelä atlanttia lähellä norjalle kuuluvaa bouvent'n saarta. Melkein huonoin mahdollinen paikka joutua merihätään ja erittäin kallis pelastus opertaatio tulossa.

Vierailija
6/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että tätä hätätilannetta ei ollenkaan olisi, ellei Saario olisi itse omasta vakaasta halustaan järjestänyt itseään tuonne Jumalan selän taakse. Toivottavasti kriisin rahoitus on etukäteen huomioitu, huolellisestihan tuossa kaikkeen on varauduttu. Älytön hanke kaiken kaikkiaan.

Kun ihmiskunta on jo valmis, tehdään tällaisia tempauksia jottei elämä tuntuisi tyhjältä ja tylsältä. Mitään "järkeä" itse hankkeessa ei tietenkään ole. Sitten siitä tehdään netflix-sarja tai kirja tai podcast ja tyhjästä jauhaminen jatkuu.

Vierailija
7/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, tuollaiseen kun lähtee niin riskit pitäisi olla tiedossa ja hyväksyä se että voi käydä huonosti. 

Vierailija
8/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten turvatalotkin on turhaa paskaa. Itsehän te niihin väkivaltatilanteisiin hakeudutte huomion takia.

Turvataloon voi tulla mieskin. 

Vierailija
9/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Jari Saarion soutuprojekti ei ole ollut jonninjoutavaa, vaikka vaarallista se on. Hänellä on kymmeniä tuhansia seuraajia, ellei enemmän, ja hänen seuraamisensa on tuonut kollektiivisesti lisää sisukkuutta meille kaikkeen tekemiseen. Toivottavasti selviää elossa tuolta takaisin Suomeen. 

Vierailija
10/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koko Saarion soutujulkisuuden ajan miettinyt, että mikä näiden pointti on. Mitä niillä saavutetaan? En keksi yhtään hyvää syytä varsinkaan tälle käynnissä olevalle projektille.

Kaveri vaikuttaa itsetuhoiselta. Toivottavasti nyt kuitenkin pääsee ihmisten ilmoille sieltä pesukoneesta. 

Vierailija
11/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Jari Saarion soutuprojekti ei ole ollut jonninjoutavaa, vaikka vaarallista se on. Hänellä on kymmeniä tuhansia seuraajia, ellei enemmän, ja hänen seuraamisensa on tuonut kollektiivisesti lisää sisukkuutta meille kaikkeen tekemiseen. Toivottavasti selviää elossa tuolta takaisin Suomeen. 

No ei ole tuonut :D

Vierailija
12/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon myös Jarin ja pelastajien pääsevän turvallisesti ja hengissä kotiin. 

En kuitenkaan ymmärrä miksi ihmeessä tuollaisia purjehduksia täytyy tehdä. En voi tuomita koska en ole samassa tilanteessa ja olen vain niin tietämätön tämän asian suhteen. Ehkä ihmiset haluavat vain tietää mihin kaikkeen kykenevät henkensä uhalla. Sinällään kyllä hyvin rohkeaa. 

Vierailija
13/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti Saariolla on (kallis) vakuutus, joka maksaa.

Vierailija
14/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sponsoreineen.

Vierailija
15/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon soutuprojektin budjetti on lähes puoli miljoonaa euroa. Tuohon sisältyy varmasti mahdolliset pelastuskulutkin.

Vierailija
16/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman perseenheiluttelijoillakin on miljoonia seuraajia. Mikä järkevyyden mittari on "seuraajat" (joita voi myös ostaa)?

Vierailija
17/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee köyhissä maissa vuorikiipeileviin yms extremetyyppeihin, joiden pelkkä paikalle matkustaminen jo tuhoaa planeettaa. Niissä maissa ei ole yhtään turhaa resurssia pelastella nahdottomista olosuhteista hulluja. Säälittää tällaisten tyyppien perheet. Tyyppi itse usein dramaattisesti sinut sen kanssa, että "ehkä jään vuorelle", mutta onko äiti tai oma lapsi yhtä sujut sen kanssa

Vierailija
18/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tälläinen on hyvin itsekästä. Oksettaa kun puhutaan unelmien toteuttamisesta.

Vierailija
19/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes 200 000 seuraajaa Instagramissa.

Vierailija
20/251 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä rahantuhlausta koko hiton reissu.