Jos saan kylmää/vetoisuutta, niin vasenta polveani alkaa kolottamaan. Onko teille tällainen tuttua?
Mistähän se johtuu?
Kommentit (14)
Täälainen, ei juuri tuo. Jalkani eivät tykkää kylmistä alustoista. Alkaa kipuilla.
Kyllä. Ja nukkuessa myös. Olen ihmetellyt, miksi juuri polvia palelee, vaikka on peittokin päällä.
Jos menen palvekkeelle, sementtiselle alustalle, avojaloin, niin saan varmasti kolotusta jalkoihini. Sitä tulee vaikka menisin kesälläkin kiviselle alustalle.
Tuulisella säällä, jos en suojaa hyvin niskaan, niin saan niskakipua ja päänsärkyä.
Niveliäni kolottaa, jos saan kylmää. On kolottanut ajoittain jo 40 vuoden ajan. Epäilen, että se on reumatismiä, mutta lääkärin mukaan se ei ole sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja nukkuessa myös. Olen ihmetellyt, miksi juuri polvia palelee, vaikka on peittokin päällä.
Yöllä, vaikka on pyjama päällä ja peittoki päällä, niin tposta polveani kolottaa monesti.
Tämän takia pitää pitää polvet lämpiminä. Ei tule sitten niin helposti kolotuksia.
Minulla yleensä, jos puen päälleni villavaatetta, niin kolotus vähenee/loppuu.
Polvien lisäksi kylmyys ja veto kipeyttää mulla myös selän, nilkat ja ranteet. Saman aiheuttaa myös ilmastointi esim hotellihuoneessa, kotona ei onneksi ole ilmastointia.
Talvisin täytyy olla aina villasukat ja säärystimet jalassa ja ulosmentäessä pitää pukea angoravillaiset ranteenlämmittimet ja selänlämmitin.
Ja hotelliin mentäessä pakata aina varmuuden vuoksi mukaan merinovillakerrasto kun aina huoneen ilmastointia ei pysty sulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Polvien lisäksi kylmyys ja veto kipeyttää mulla myös selän, nilkat ja ranteet. Saman aiheuttaa myös ilmastointi esim hotellihuoneessa, kotona ei onneksi ole ilmastointia.
Talvisin täytyy olla aina villasukat ja säärystimet jalassa ja ulosmentäessä pitää pukea angoravillaiset ranteenlämmittimet ja selänlämmitin.
Ja hotelliin mentäessä pakata aina varmuuden vuoksi mukaan merinovillakerrasto kun aina huoneen ilmastointia ei pysty sulkemaan.
Erikoista, että ilmastointikin aiheuttaa kolotusta. Nykyää on melkein kaikkialla ilmastointi.
Vaikka minulla olisi paksut, lämpimät vaatteet päällä ja menen istumaan puiston penkille, niin alkaa kolottamaan.
Särkee ja kolottaa aina toista polvea ja toista jalkaterää, jotka molemmat olen loukannut vuosia aiemmin kohtuu pahasti.
Kyllä, mutta minulla se on oikea polvi.
Mutta minulla on aiempien urheiluharrastusten (tennis) aiheuttamia vaurioita.