Juon alkoholia n. 3-4 annosta viikossa. Voinko sanoa itseäni raittiiksi?
Tämä tuli mieleen tuossa eilen, kun Tinderiin liityin ja kirjoitin profiilitekstiin olevani raitis. Juon kuitenkin juuri sen 3-4 annosta viikossa. Eli onko tämä nyt sitten valehtelua, jos sanon itseäni raittiiksi?
Kommentit (26)
Tottakai. Eikä tipaton tammikuu tosta kärsi.
Millä logiikalla voisit? Raitis ei käytä mitään aineita tai alkoholia ollenkaan.
Onhan se törkeää valehtelua. Absolutistit on raittiita. Sinä vähintään käytät kohtuudella.
Minä olen raitis. Ympäri vuoden käytän 0 annosta alkoholia. Minusta valehtelet, kun täppäät raitis vaihtiehdon itsellesi ja se voi kyllä treffeillä saada sinut lentämään suoraan roskiin. Itse en ainakaan tapaisi uudelleen, jos "raitis" ihminen käyttääkin alkoholia.
No kyllä minusta 3 annosta viikossa todellakin on raitis, mutta varmaan näitä nillittäjiä on tietysti olemassa.
Tottakai, voit myös kutsua sinkuksi jos vaimon kanssa harrastetaan seksiä vain alle kolme kertaa viikossa.
Et ole raitis jos käytät alkoholia. Miksi valehtelet alkoholin käytöstäsi?
Itse juon 1-2 annos pari kertaa vuodessa enkä ole raitis. Ei tietenkään. Raitis ei juo.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuukäyttäjä olisi termisi.
"Kohtuukäyttäjä" = denial-moodissa elävä alkoholisti
Ei kuulu kenellekään kuinka paljon tai vähän käytät alkoholia.
Täältäkin puolto kohtuukäyttö-valinnalle tuossa tapauksessani.
Miksi vi....... menet edes tinderiin?
Vierailija kirjoitti:
Itse juon 1-2 annos pari kertaa vuodessa enkä ole raitis. Ei tietenkään. Raitis ei juo.
Absolutisti ei juo tippaakaan alkoholia. Kyllä raistiskin voi nauttia juhlissa lasin shampanjaa ja paremman ravintolaillallisen yhteydessä lasin viiniä
3-4 annosta viikossa olisi keski-eurooppalaisittain käytännössä raitis mutta Suomessa on tiukempi seula.
Ap, 10 v uoden päästä tuo sun määräsi on muuttunut 7-8 annokseen viikossa, joten pidä varasi. Lopeta kulutus mielellään kokonaan, tai rajaa se juhlahetkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu kenellekään kuinka paljon tai vähän käytät alkoholia.
Kuuluu sille potentiaaliselle kumppanille. Itse esim. en todellakaan huolisi raitista miestä.
Et voi. Itellä se on aina tasan 0 annosta koskaan. Itse olen täysin raitis nyt ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Täältäkin puolto kohtuukäyttö-valinnalle tuossa tapauksessani.
Valitettavasti "kohtuukäyttäjä" on muuttunut puhekielessä ihan samanlaiseksi eufemismiksi kuin vaikkapa "kansainvälinen moniosaaja"
Kukaan ei puhu kohtuukäyttäjästä kuin sarkastisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, 10 v uoden päästä tuo sun määräsi on muuttunut 7-8 annokseen viikossa, joten pidä varasi. Lopeta kulutus mielellään kokonaan, tai rajaa se juhlahetkiin.
Ja olisiko tämä 7-8 annosta viikossa siis jotenkin huolestuttava määrä? Taitaa riskikäytön raja olla jossakin 20 viikkoannoksen kohdalla suomalaisten suositusten mukaan.
Öööööööö syön lihaa sanon itseäni kasvissyöjäksi ööööööööö