Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä sun kasvot alkoi valahtaa?

Vierailija
13.01.2026 |

Leukalinja katosi ja tuli esim. nenä-suupielijuonteet?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

55

Vierailija
42/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

47v. Posket valahtaa vähän littiin. Hymy pullistaa me. Kaksoisleuka pyrkii, iho kuivuu leuan alta. Leukalinjaa silti kai on jollain tavalla. Helttamainen reptiliaani-ilme pelkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 43-vuotiaana huomasin hamsterinposkia ja nenäjuonteiden syvenneen. Mietin joogaa yms., ja sitten totesin että hittojako, ei kiinnosta ihan niin paljon. Olkoon mitä on. 

Miksi ei kiinnosta?

Vierailija
44/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskipäitä kai tarkoitin.

Vierailija
45/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

46-48v. Nyt 53v enkä meinaa haluta katsoa enää peiliin...hoikka, kun olen, niin vielä korostuu entisestään

Vierailija
46/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niihin kasvojoogaliikkeisiin, joita mä teen, tarvitaan yhtä liikettä lukuunottamatta aina käsiä. En usko, että joku satunnainen irvistely ja naaman rypistely tuottaa ainakaan positiivisia tuloksia. "

Teen vain kolme liikettä, leveää ja suu kiinni olevaa hymyä sekä kulmakarvojen nostoa. En muista ovatko ne Päivi Salmisen kursseilla suosittelemia liikkeita, tietääkö kukaan? Käsiä ei käytetä tukena. Itse suhtaudun vähän epäillen myös Salmisen joihinkin liikkeisiin, koska näyttäisi siltä, että ihoa venytetään. 

Kasvojumppa sinänsä toimii, koska sitähän käytetään myös kasvohermohalvauksen hoidossa. En ole löytänyt sellaista liikettä, josta itse olisin vakuuttunut, että se toimisi hamsterinpusseihin, sen sijaan nuo naurulihakset taatusti ovat isompia lihaksia, jotka kohottavat ilmettä.  Kasvojen alaosassa ei ole oikein sellaista lihasta, joka kohentaisi leukalinjaa, vaan taitaa olla useamman lihaksen tuotosta. Valistakaa, jos tiedätte paremmin. 

Vierailija
47/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niihin kasvojoogaliikkeisiin, joita mä teen, tarvitaan yhtä liikettä lukuunottamatta aina käsiä. En usko, että joku satunnainen irvistely ja naaman rypistely tuottaa ainakaan positiivisia tuloksia. "

Teen vain kolme liikettä, leveää ja suu kiinni olevaa hymyä sekä kulmakarvojen nostoa. En muista ovatko ne Päivi Salmisen kursseilla suosittelemia liikkeita, tietääkö kukaan? Käsiä ei käytetä tukena. Itse suhtaudun vähän epäillen myös Salmisen joihinkin liikkeisiin, koska näyttäisi siltä, että ihoa venytetään. 

Kasvojumppa sinänsä toimii, koska sitähän käytetään myös kasvohermohalvauksen hoidossa. En ole löytänyt sellaista liikettä, josta itse olisin vakuuttunut, että se toimisi hamsterinpusseihin, sen sijaan nuo naurulihakset taatusti ovat isompia lihaksia, jotka kohottavat ilmettä.  Kasvojen alaosassa ei ole oikein sellaista lihasta, joka kohentaisi leukalinjaa, vaan taitaa olla useamman lih

Kulmakarvojen nostoa? Tuo on juuri sellainen mitä pitäisi välttää, koska monella on yliaktiivinen otsa, joka painaa kulmia alaspäin. Otsaa ei todellakaan kannattaisi vahvistaa.

Vierailija
48/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 v ja vielä toispuolisesti, sillä puolella jonka kyljellä yleensä nukun.

Vierailija
49/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vanhana kaikki valahtaa ja kuolee pois vaikka mitä rasvaa laittaisi, tehkää lapsia joilla on heleät nuoret posket.

Vierailija
50/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulmakarvojen nostoa? Tuo on juuri sellainen mitä pitäisi välttää, koska monella on yliaktiivinen otsa, joka painaa kulmia alaspäin. Otsaa ei todellakaan kannattaisi vahvistaa."

Mitä tarkoittaa yliaktiivinen otsa? Minun jumppaohjeeni ovat Catherine Pezin kirjasta, minulla on myös Putkisto -metodin kirja, mutta en ole tainnut sitä avatakaan.... Päivi Salmisen jumppavideoita olen katsonut myös, niissä ei ole ollut kieltoa ainakaan hymyliikkeille, joita teen. Onko Salmisen videoissa varoitettu kulmakarvojen nostosta? Minun otsassani ei ole muuta ryppyä kuin toispuoleinen sibelius, sitä koetan välillä muistaessani sivellä ja rentouttaa kuten Salminen suosittaa.

Pitäisi kyllä perehtyä tähän asiaan paremmin. Mutta kun ei ole kehittynyt varsinaista kasvojumpparutiinia, niin on jäänyt satunnaiseksi toisin kuin muut jumpat. Minusta Salmisella on hyviä pointteja sillä ongelmana kasvoissa on sekä lihaskunto että lihasjännitys, jälkimmäinen luo ilmeryppyjä. 

Mutta eniten omissa kasvoissa näkyy väsymys. Jos nukun oikein huonosti, kulmien välissä on nykyään kaksi sibeliusta, mutta hyvin nukkuessa tuo yksi vakioryppykin on vain hento. N58

Vierailija
51/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 43v. Nyt tilanne paljon parempi kun olen hoitanut itseäni, nyt 48. 

Miten?

Ruokavalio sekä ottanut selvää ylipäänsä mikä ihonhoidossa oleellista ja mitkä aktiiviaineet toimii sekä hankkinut sen mukaiset tuotteet. 

Vierailija
52/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tekoälyltä, kulmakarvojen nosto on tosiaan haitallista ja myös hymyliikkeet voivat olla, jos ne tekee väärin. Onneksi en ole kovin paljon muistanut niitä tehdä. 

Ohhoijaa, hirveä vaiva ja saa naamansa vain enemmän lommolle :)  N58

Vierailija
53/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valahti kasvot vähän vaille nelikymppisenä, kun laihduin kymmenisen kiloa. Myös turhan reipas alkoholin käyttö teki pahaa iholle. Nyt olen 45 ja kasvot taas kunnossa, kun iho kiinteytyi, jätin juomisen vähemmälle ja olen saanut vähän lisää painoa. Oli kyllä kauhea katsoa sitä valahdusta, ihan kuin olisin ollut maalaus Schjerfbeckin uran loppupuolelta.

Vierailija
54/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvo alkaa, kasvot alkavat, poikaseni

Vierailija
55/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

44v on tutkitusti vanhenemista kiihdyttävä ikä. Ennen sitä oli naamastakin skarppi, kunnes rupsahti pian sen jälkeen.

Vierailija
56/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kasvo alkaa, kasvot alkavat, poikaseni

Korjaa nyt koko otsikko, kun kerran aloitit. Vai etkö huomannut siinä muita virheitä? :D

Ps. Puhekieli on vähän eri näköistä kuin kirjakieli

Vierailija
57/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on armoton naisille! 

Vierailija
58/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on armoton naisille! 

Kyllä tää aihe koskettaa miehiäkin. Heillä vielä pahemmin roikahtaa koko leuanalus kunnon palloksi. 

Ap

Vierailija
59/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kirurginen toimenpide vaaditaan "hamsteripussien" poistoon? Onko vaivalloinen ja kallis operaatio?

T. eräs joka jo pelkää niiden ilmaantumista. Suvun naisille on ominaista vahvat "leukapussit"😫

Vierailija
60/87 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v. Toki viimeiset 10v ollut äärimmäisen raskas ja stressaava elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi