Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä sun kasvot alkoi valahtaa?

Vierailija
13.01.2026 |

Leukalinja katosi ja tuli esim. nenä-suupielijuonteet?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä aamuna katsoin peiliin ja yllätyin iloisesti. Kasvot eli posket näyttivät hoikemmilta, olen laihtunut! Kunnes tajusin, että poskeni olivat pudonneet. Aika järkytys oli, vaikka nyt naurattaa. 

Vierailija
22/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

51 vuotiaana huomasin selkeän eron kasvoissani aikaisempaan nähden.

Välillä huvittaa, kun 40 vuotta täyttävät postaavat itsestään kuvia someen nimenomaan ajatuksella, että "katsokaa miten hyvän näköinen olen vielä vaikka täytin 40v". Kun ei ole mikään ihme, että nelikymppisenä ei vielä paikat roiku.

Samaa mieltä. Nelikymppinen näyttää "vanhalta" tai tätimäiseltä lähinnä tyyliin liittyvien päätösten, ylipainon ja muun takia. Eli noilla saadaan tätimäinen olemus luotua helposti, mutta kun keskitytään niihin kasvoihin, niin eivät ne itsessään vanhalta näytä siltikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä huvittaa, kun 40 vuotta täyttävät postaavat itsestään kuvia someen nimenomaan ajatuksella, että "katsokaa miten hyvän näköinen olen vielä vaikka täytin 40v". Kun ei ole mikään ihme, että nelikymppisenä ei vielä paikat roiku.

Samaa mieltä. Nelikymppinen näyttää "vanhalta" tai tätimäiseltä lähinnä tyyliin liittyvien päätösten, ylipainon ja muun takia. Eli noilla saadaan tätimäinen olemus luotua helposti, mutta kun keskitytään niihin kasvoihin, niin eivät ne itsessään vanhalta näytä siltikään.

On joillain nelikymppisillä jo selkeät juonteet kasvoillaan. Ainakin tuolla yhdellä sijoitusmuijalla on kunnon kanjonit pitkin naamaa.

Vierailija
24/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä, liki yhdessä yössä

Vierailija
25/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti syntymäni jälkeen synnytyslaitoksella.

Vierailija
26/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla naama valahti ja roikahti totaalisesti n nelikymppisenä, oletettavasti siksi että vaihdevuodet ovat olleet käynnissä jo pitkään (alkaen kuukautiskierron muutoksista, nyt jäi jo yhdet kuukautiset väliin kun olen 43 v) 

Vierailija
27/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo huomenna saatat herätä posket polvissa. Niin se kauneus ja komeus on katoavaista.

Ennen olin nuori ja komea. Enään olen pelkkä ja!

Vierailija
28/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 55v. kun laihdutin viisi kiloa tuli ihan pienet hamsterinpussit, mutta ovat onneksi aika huomaamattomat. Yllättävän hyvin pysyneet kasvot kuosissa. N58

Vierailija
29/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jos haluaa verrata itseään muihin niin vertaa oman ikäisiin ei siinä poskipussit enää haittaa sitten kun muillakin on.

Vierailija
30/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 55v. kun laihdutin viisi kiloa tuli ihan pienet hamsterinpussit, mutta ovat onneksi aika huomaamattomat. Yllättävän hyvin pysyneet kasvot kuosissa. N58

Ps. Unohdin sanoa, että teen välillä kasvojumppaa, mutta vain muutamaa liikettä eli ne jotka muistan. Esim. autoa ajaessa teen niitä, mutta en mitenkään säännöllisesti. Suurempi osuus on varmasti geeneillä. Sidekudos on toisilla tiukempaa, rintanikaan eivät ole muuttuneet juuri lainkaan eli nännit osoittavat edelleen eteenpäin eikä alas, kun seison ryhdikkäänä. Aiemmin jumppasin niitä todella paljon, mutta se vaikuttaa vain rinnan yläosaan hieman. Nyttemmin olen sen lopettanut, kun kädet eivät enää kestä nostella painoja (nivelvaivoja).

Vierailija
31/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nyt 55-vuotiaana itsestäni joulukuussa otetun valokuvan, ja kyllähän se järkytti. Vielä viime keväänä, eli alle vuosi sitten kasvot näyttivät tutuilta ja normaaleilta. Nyt on näköjään leukalinja hävinnyt alle vuodessa! Eli tapahtuu näemmä nopeasti, kun on tapahtuakseen. Peilistä en tätä kunnolla havaitse, mutta tuo valokuva paljasti täystuhon. 

Vierailija
32/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Unohdin sanoa, että teen välillä kasvojumppaa, mutta vain muutamaa liikettä eli ne jotka muistan. Esim. autoa ajaessa teen niitä, mutta en mitenkään säännöllisesti. Suurempi osuus on varmasti geeneillä. Sidekudos on toisilla tiukempaa, rintanikaan eivät ole muuttuneet juuri lainkaan eli nännit osoittavat edelleen eteenpäin eikä alas, kun seison ryhdikkäänä. Aiemmin jumppasin niitä todella paljon, mutta se vaikuttaa vain rinnan yläosaan hieman. Nyttemmin olen sen lopettanut, kun kädet eivät enää kestä nostella painoja (nivelvaivoja).

Niihin kasvojoogaliikkeisiin, joita mä teen, tarvitaan yhtä liikettä lukuunottamatta aina käsiä. En usko, että joku satunnainen irvistely ja naaman rypistely tuottaa ainakaan positiivisia tuloksia. 

Vierailija
33/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niihin kasvojoogaliikkeisiin, joita mä teen, tarvitaan yhtä liikettä lukuunottamatta aina käsiä. En usko, että joku satunnainen irvistely ja naaman rypistely tuottaa ainakaan positiivisia tuloksia."

Kannattaa tutustua turvalliseen kasvojoogaan. Netti on täynnä monenlaisia kasvojoogaopettajia, joiden ohjeiden perusteella voi tosiaan väännellä ja rypistellä naamaansa, pullistella poskiaan ja venyttää ihoaan niin että lopputulos on paljon alkuperäistä huonompi. 

Onneksi löysin itse kasvojoogaopettajan, joka varoittaa kaikesta tästä, ja ohjaa tekemään liikkeet turvallisesti. Jos iho venyy keski-iässä, se ei kovin hyvin enää palaudu, joten ennen kuin innostuu jumppaamaan kasvojaan esim. monien muista kulttuureista tulevien kasvojoogaopettajien ohjeiden mukaan, kannattaa tutkia asiaa vähän tarkemmin. 

Aiheesta on nykyään olemassa myös hyvä suomalainen kirja, Päivittäinen kasvojooga, ja voin suositella lämpimästi nimenomaan sen kirjoittajan Päivi Salmisen kasvojoogavideoita. Itse sain näkyviä tuloksia jo kahdessa viikossa, kun ylähuuleni palautui. Myös poskipääni ovat kohonneet kasvojoogan avulla, ja pään asentokin on kohentunut. Sillä on todella suuri merkitys myös ikääntymisen merkkien näkymisessä.

Vierailija
34/34 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 40v taitaa olla se raja, naama valahtaa ja hiukset ohenee kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi