Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärit eivät ole samanveroisia

Vierailija
13.01.2026 |

Jossain pks:lla näköjään lehtiartikkelin mukaan annetaan jollekulle mahdollisuuksia jatkuvasti, vaikka olis ensimmäinen ammatti jo sellainen, jonka pitäisi tuottaa työsuhteeseen jatkuvuutta, jos itse vaan viitsii siellä duunissa olla eikä rupea miettimään että vitsi kun on huono palkka ja mä en tässä jatka just sen takia kun on huono palkka. Sitten yrittää kouluttautua saman työtehtäväkentän toiseen ammattiin, mutta jättää kesken... Sitten hakeutuu taas jonnekin alueelle kuuluvaan koulutukseen, ei tuota sekään työtä. Ja nyt sitten onkin sen ekan ammatin lisäpätevyyttä hankkimassa työvoimatoimiston tarjoamalla taloudellisella tuella.

Siis... koko ajan samalla alalla, mutta ei vaan niin kuin palkka tai jokin muu seikka miellytä ja lähtee ja hakeutuu taas jonnekin saman alan koulutuksiin ja niin edespäin. No, olis tietysti kiva tietää, mitä se nyt sitten tuottaa se tämänhetkinen kouluttautuminen vai jääkö kesken... Siis, kuitenkin on palaamassa siihen ammattitasossa siihen ensimmäiseen....

Jossain Varsinais-Suomessa työkkärin eukko "mitä sinua kannattaa kouluttaa".... eikä mihinkään työvoimatoimiston järjestämään koulutukseen pääse sisään.... Ei niin mihinkään... Ja tämä Varsinais-Suomi, sitä minä vaan, että kyseisellä eukolla ei ole mitään oikeutta sanoa noin pahasti kenellekään. Kyseisellä eukolla ei ole mitään todisteita siitä, etteikö työtehtävissä selviytyminen olisi ollut ok, hyvää tai erinomaista jopa, ahkeruus ja tehokkuus hyvää.... Mutta siis, mitä sinua kannattaa kouluttaa! 

Mutta tuo, tuo se on niin kuin koko ajan..... 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi