Eikö ansiosidonnainen enää olekaan 70 % palkasta??
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä maksaa liiton maksuja.
Ai että suoraan työmarkkinatuelle mieluummin. Johan on säkenöivä pää sinulla.
Ja paikallinen sopiminen kaikille. Mitä työehtosopimuksilla tekee, kyllä työnantajat tietää mikä on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot pitäisi lakkauttaa.
Ammattiliitot pitäisi uudistaa. Koska viimeksi olit jäsenkokouksessa?
Mulla nyt alkuun 1300 e, sitten tippuu 1000 e ja sitten 900 e. Onneksi saan myös asumistukea tuohon päälle.
Ammatti liittoja ei työttömien asiat kiinnosta, siksi kannattaa liittyä vain työttömyys kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, jenkeistä mallia, 6 päivän työviikot, palkattomat sairaslomat ja vuosilomaa max viikko josta vähennetty mahdolliset sairaspoissaolot.
ja ne työpäivätkin olisi hyvä saada siihen 10 tuntiin
Saataisiin suomi nousuun ja loppuisi tämä näpertely
Vierailija kirjoitti:
Ammatti liittoja ei työttömien asiat kiinnosta, siksi kannattaa liittyä vain työttömyys kassaan.
Ehkäpä noin on luku- ja kirjoitustaidottomien mielestä noin, voidaan vaikka mitä puppua uskotella heille totena
Vierailija kirjoitti:
Niin eikö liitot yleensä edusta työssökäyvien asioita?
ja antavat tukea/lakimiehiä käyttöön jos tulee riitaa työnantajan kanssa irtisanomisesta, palkkauksesta tai jostain muusta.
Jollet käy töissä niin ei siihen liittoon kuulumisesta silloin tosiaan hyötyä ole, Kela on silloin se oikea osoite.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että saat kassasta apua kun työnantaja jättää maksamatta lomapalkkoja, teetättä ilmaisia ylitöitä tai muuta, onnea vaan. Aina voi tietty itse haastaa ison firman oikeuteen, onnea vaan siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä maksaa liiton maksuja.
Miten liittoon kuuluminen näihin liittyy??
Liittoon, työttömyyskassaan, mitä väliä? Vai halusitko tarkoituksellisesti ymmärtää väärin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt alkuun 1300 e, sitten tippuu 1000 e ja sitten 900 e. Onneksi saan myös asumistukea tuohon päälle.
Mä en, maksan velkaa. Onneksi on kohtuullinen summa kuukaudessa.
Ja aloitan koulutuksen, minkä ajalta saa pientä kulukorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä noin on luku- ja kirjoitustaidottomien mielestä noin, voidaan vaikka mitä puppua uskotella heille totena
Ammattiliittoja kiinnostaa vain isompien alojen asiat. Pienemmät ammattiryhmät voivat vetää handuunsa jos on ongelmia, liitto kumartaa vain isoja aloja joista löytyy paljon lypsettäviä lehmiä.
Vierailija kirjoitti:
Petterikin heräsi unestaan kommentoimaan!
Vierailija kirjoitti:
-Ei mitään järkeä maksaa liiton maksuja.-
Ei tarvikkaan maksaa koko liiton maksuja, vaan maksat pelkän liiton kassan maksun. Sitähön ei löydy miltään sivuilta, millään , mutta semmoinen on kuitenkin täysin mahdollista!
Tietenkään liitot ei semmoista halua; siinähän jää valtavasti rahaa saamatta omaan toimintaan.
Jos tiedät ja tunnet että sulla tuskin tulee työnantajan kanssa, tai työpaikalla, mitään ongelmia missä liitosta voisi tulla apuja. Esim irtisanomiset, palkat, työpaikkakiusaaminen ym.
Niin ei sit kannata liiton maksuja maksaa. Pelkkä oman liiton kassamaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut tuota kun tietystä palkasta (pienestä)
Oli se alkuun, mutta ysärin lamassa tuotakin saksittiin. Rupesi siis tietyn palkkasumman jälkeen pienenemään, jo keskituloisilla päiväraha on noin puolet palkkatulosta.
Todella pienipalkkaisilla ehkä oli, kun ansio-osa tuli perusosan lisäksi. Ei minulla ole koskaan ollut kuin n. 50%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kannattaa säästää.
Ja ostaa tuotteet temusta ja Tallinnasta
Näin on, sillä tavalla saadaan kaikkia tulonsiirtoja ja tukia vieläkin pienemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut tuota kun tietystä palkasta (pienestä)
Oli se alkuun, mutta ysärin lamassa tuotakin saksittiin. Rupesi siis tietyn palkkasumman jälkeen pienenemään, jo keskituloisilla päiväraha on noin puolet palkkatulosta.
Todella pienipalkkaisilla ehkä oli, kun ansio-osa tuli perusosan lisäksi. Ei minulla ole koskaan ollut kuin n. 50%.
Milloinkas olet jäänyt työttömäksi? Huomasitko tuon laittamani aikarajauksen?
Suomalaisittain hyvästä 5000€/kk palkasta ansiosidonnaisen progressio on niin jyrkkä että käteen jäävä osuus on alussakin 1/3 ja siitäkin leikataan hetken päästä 20% pois kun ne puoli miljoonaa työtöntä "eivät vaan mene töihin".