Ylen juttu kämppiksistä, jotka ovat lopettaneet deittailun tehdäkseen uraa, rahaa ja kovaa treeniä.
Jutussa on paljon hyvää ja se, että he tarjoavat pojille, joilla ei ole kunnollista miehenmallia, remupäiviä on ihan loistava idea, mutta silti homma herätti vähän kysymyksiä. Siinä missä hän sanoo, ettei naisten tulisi kilpailla miesten kanssa maskuliinisuudesta, oli vähän outo. Miten nainen kilpailee miehen kanssa maskuliinisuudessa? Käymällä töissä tienatakseen rahaa eikä vaan omaksi ilokseen? Jos nainen harrastaa painonnostoa?
Kommentit (619)
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi osua arkaan paikkaan. Alfamiehet kouluttautuvat, kehittäytyvät ja valmistautuvat kunnolliseen parisuhteeseen. He eivät huoli ketä tahansa - itseään karusellissa kyläpyöräillyt nainen ei ole voimaannuttava, vaan halveksittava elämänmuoto. Samalla he haluavat antaa elämässään epäonnistuneiden ja huonoja valintoja tehneiden yhärien poikalapsille mahdollisuuden kokea aitoa Miehuutta - ilman sitä hyysäystä ja herkkyyttä mitä suvaitsevat vasemmistomammat koettavat pojilleen pakottaa. Tätä tarvitsemme lisää, moinen kuuri olisi itsenikin varmasti pelastanut tältä naisille kelpaamattomuuden helvetiltä.
Nämä miehethän on itse aivan kyläpyöriä. En siis itse näe seksissä mitään pahaa toisin kuin sinä tunnut tekevän, mutta sinun mittareillasi nämä miehet ovat halveksittavia elämänmuotoja, jos se on tuosta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
"Eihän he tee mitään vahinkoa kenellekään."
Niinkö todella? Omasta mielestäni olisi parempi opettaa pojille, miehille, naisille, tytöille, ettei ole väärää tapaa olla mies, tai nainen. Niin kauan kun ei vahingoita ja tee pahaa muille eikä itselleen, on riittävän hyvä ja kelpaa tasan sellaisena kuin on tähän elämään ja oman sukupuolensa edustajaksi.
Kukaan, vaikka olisi maailman hyvännäköisin, lihaksikkain ja rikkain, ei voi toisten ihmisten mieliä ja sydämiä täysin kontrolloida. Hyvännäköiset ja rikkaatkin tulevat petetyiksi ja jätetyiksi siinä missä muutkin. Sellaista 100% suojaa ja immuniteettia yksinäisyyttä, pettymystä ja surua vastaan tässä elämässä ei ole yhtään kenelläkään. Vaikka nämä välistävetäjät haluavatkin sellaisia muille kaupata itse rikastuakseen.
Ehdottomasti on paljon vääriä tapoja ilmentää itseään miehenä naisten silmissä - ja täten laskea suosiotaan. Parempi tietoisesti joskus karsia pois sellainen osa persoonaa, joka tuottaa vain kärsimystä kantajallensa. Pätee aika lailla kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi osua arkaan paikkaan. Alfamiehet kouluttautuvat, kehittäytyvät ja valmistautuvat kunnolliseen parisuhteeseen. He eivät huoli ketä tahansa - itseään karusellissa kyläpyöräillyt nainen ei ole voimaannuttava, vaan halveksittava elämänmuoto. Samalla he haluavat antaa elämässään epäonnistuneiden ja huonoja valintoja tehneiden yhärien poikalapsille mahdollisuuden kokea aitoa Miehuutta - ilman sitä hyysäystä ja herkkyyttä mitä suvaitsevat vasemmistomammat koettavat pojilleen pakottaa. Tätä tarvitsemme lisää, moinen kuuri olisi itsenikin varmasti pelastanut tältä naisille kelpaamattomuuden helvetiltä.
Nämä miehethän on itse aivan kyläpyöriä. En siis itse näe seksissä mitään pahaa toisin kuin sinä tunnut tekevän, mutta sinun mittareillasi nämä miehet ovat halveksittavia elämänmuotoja, jos se on tuosta kiinni.
Jos et voi voittaa heitä, liity heihin.
eri
Tuo voisi olla hyvinkin ratkaisu useamman erittäin hankalan parisuhteen jälkeen - mukaan lukien allekirjoittanut. Kun ei halua elää yksin mutta haluaa pitää ainakin pitkän, ellei loppuelämän, tauon ns romanttiseen "normiparisuhteeseen" niin miksei löisi hynttyyt yhteen toisen samassa elämäntilanteessa olevan bron kanssa. Seksitarpeet tietysti hoidettaisiin kodin ulkopuolella, samoin kuin mahdolliset romanssiviritelmät. Ystävien yhdessäasuminen ja eläminen toisi paljon etuja ja hyötyjä arkielämään. Taidanpa harkita. Voisi kyllä olla haasteellista löytää tällainen "kumppani".
- M32
Ei nuo mitään alfoja ole. Lihaksia on hankittu mutta alfuus on jotain ihan muuta.
Luulen että tässä on perimmäisenä ajatus tulla julkkiksiksi ja sitten odottaa, että naiset alkavat kilpailla heistä. Voi valita parhaat päältä.
Ei oikein mitään järkeä noiden ajatuksenjuoksussa. Miten toimii parisuhde, jossa naisella on oltava syvä yhteys herkkyyteensä ja mies on tasoa "minä macho testomies, minulla auto ja rahaa"?
Nainen, jättäisitkö työpaikkasi näiden alfojen vuoksi?
Eiköhän nämä kaksi puppelipoikapelleä löydä toisensa vielä romanttisessa mielessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vakituinen työsuhde ja vuosilomat. Millaiset työehdot mahtaa maskuliinisuusvalmentajalla olla? Voisi miettiä sitä ennen kuin väittää elättävänsä perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vakituinen työsuhde ja vuosilomat. Millaiset työehdot mahtaa maskuliinisuusvalmentajalla olla? Voisi miettiä sitä ennen kuin väittää elättävänsä perheen.
Hän siittää sinut testosteronillaan ja sinä jäät kotiin hoitamaan lapsia
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tulla enemmän stereotyyppiseksi mieheksi (tai naiseksi)? Miksei enemmän omaksi itsekseeen?
Koska se on virhe jonka jälkeen sinut murskataan. Naiset tulevat käyttämään kaikkea mahdollista heikkoudeksi tulkittavaakin aseenaan miehen tuhoamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen riski. Luonnehtivat yhdessäoloaan vuosituhannen bromanceksi. Entä jos ryhdyt sykliseksi ja emotionaaliseksi femiiniksi ja pusket vauvan, mutta mies päättääkin, että bromance toisen miehen kanssa oli kivempaa ja parempi asumisjärjestely. En minä halua tulla toisen miehen takia jätetyksi.
Sehän on vain ihanaa, että heillä on toisensa ja viihtyvät yhdessä, ehkä siihen ei naista kaivata? Miespari voi myös perustaa perheen ja adoptoida lapsia yhdessä, esim Sebastian Tynkkynen ja Alan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iän puolesta toisella alkaa olla jo kiire, jos perheen haluaa ja toisen pitäisi etsiä kumppania, jos tavoitteena on todella perhe, avioliitto ja lapset.
Valitettavasti ei se miehelläkään niin mene, että keski-ikäinen on superhoukutteleva kumppani naiselle ja lapsentekoa voi lykätä loputtomiin, varsinkin jos haluaa useita lapsia. Nuorempi isä on jaksavampi isä ja jälkikasvusta tulee terveempiä.
Ei miehet saa perhettä muutenkaan. Muutaman vuoden panot siihen asti kunnes nainen saa to do -listan lapset tehtyä ja sen jälkeen nainen hajottaa perheen ja mies on jälleen yksin paitsi että elarit ja omaisuus meni.
Tämä. Tätä kunnes kuolema meidät erottaa tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen riski. Luonnehtivat yhdessäoloaan vuosituhannen bromanceksi. Entä jos ryhdyt sykliseksi ja emotionaaliseksi femiiniksi ja pusket vauvan, mutta mies päättääkin, että bromance toisen miehen kanssa oli kivempaa ja parempi asumisjärjestely. En minä halua tulla toisen miehen takia jätetyksi.
Sehän on vain ihanaa, että heillä on toisensa ja viihtyvät yhdessä, ehkä siihen ei naista kaivata? Miespari voi myös perustaa perheen ja adoptoida lapsia yhdessä, esim Sebastian Tynkkynen ja Alan.
Olisikin maskuliinista kun olisi kaksi isää miehen mallina. Voisivat kasvattaa yhdessä pojan ja antaa hänen pienestä pitäen kehollistaa soturiarkkityyppinsä.
Vierailija kirjoitti:
"Kun MeToo-kansanliike alkoi vuonna 2017, Van Renterghem oli 24-vuotias. Puhe toksisesta maskuliinisuudesta sai hänet tuntemaan, ettei hän voinut enää ilmaista itseään vapaasti.
Tulkitsin sen niin, että sä et saa olla mies. Testosteroni-impulsseille ei ole tilaa. Ne ovat toksisia."
Toksinen maskuliinisuus -termi ei tarkoita että maskuliinisuudessa olisi mitään pahaa. Se nimenomaan tekee eron toksisen ja muun maskuliinisuuden eteen.
Ei se maskuliinisuus jota hän haluaa ilmaista vaikuta erityisen toksiselta. Toksista maskuliinisuutta on esimerksi se jos sanon että "poikaparka on ymmärtänyt sanan väärin", vähätellen näin hänen miehuuttaan. (Mihin on pieni kiusaus kun on hän sitä niin kovin haluaa korostaa).
Tietoista kielenmuokkausta sotkea termit niin ettei kukaan osaa enää käyttää niitä oikein. Kiitos intersektionaaliset sukupuolitutkiskelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin maskuliinista kun olisi kaksi isää miehen mallina. Voisivat kasvattaa yhdessä pojan ja antaa hänen pienestä pitäen kehollistaa soturiarkkityyppinsä.
Ainakin strategiapeleissä ja fantasiakirjallisuudessa niitä arkkityyppejä on miehille enemmän kuin vain yksi soturiarkkityyppi. Osa on velhoja, jotkut on tutkijoita ja tieteilijöitä, osa maanviljelijöitä. Ikinä ei ole ollut yhteisöä, jossa kaikki miehet on "sotureita". Siis nehän olisi sitten kannibaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo mitään alfoja ole. Lihaksia on hankittu mutta alfuus on jotain ihan muuta.
Tämä. Mielestäni aika epävarmoja betoja, joilla ei itsetunto riitä alfaksi. Jopa feminiinisyyden puolelle menevät.
Tuota, aikamoista. Kuka näitä trolleja oikein plussailee?
Eiköhän idea varmaan oikeasti ole, että saadaan kukin olemaan se "paras versio itsestään" ja toteuttaa kanssakäymistään naisten seurassa siten, että se maksimoi onnistumisen niiden kanssa. Naisen halut taas itsessään ovat usein näille itseilleenkin arvaamattomat ja ilmeisesti siten myös tuntemattomat. Se on varmaan ajatuksena paha rasti jos joku pölhö saakin sinut haluamaan seksiä kanssaan :D