Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä estää sinua olemasta rikas ja menestynyt?

Vierailija
12.01.2026 |

Kysymys ei ole tarkoitettu niille, jotka ovat sairauden vuoksi työkyvyttömiä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vaimo.

Vierailija
42/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. En perinyt rahaa niinkuin lähes jokainen rikas.

2. En ole ylemmän keskiluokan perheestä josta lähes kaikki loput rikkaat ovat. 

Löhes kaikki rikkaat ja menestyneet kuuluvat noihin kahteen ryhmään. Ihminen ei voi valita mihin perheeseen syntyy. On toki poikkeuksia "ryysyistä rikkauksiin" mutta ne tapaukset ovat äärimmäisen harvinaisia.  

Tämäkään ei pidä tilastollisesti paikkaansa alkuunkaan. Suomesta en tunne tilastoja mutta Amerikassa 80% miljonääreistä on täysin persaukisista perheistä.

Pitääpäs. Suomessa ei ole kuin muutama self-made miljonääri viimeisen 100 vuoden ajalta. Esim Supercellin ja Woltin perustajat tuli kaikki pappa betalar perheistä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löhes kaikki rikkaat ja menestyneet kuuluvat noihin kahteen ryhmään. Ihminen ei voi valita mihin perheeseen syntyy. On toki poikkeuksia "ryysyistä rikkauksiin" mutta ne tapaukset ovat äärimmäisen harvinaisia.  

Tämä pitää 100% paikkansa suomessa. 

Suomi ei ole jenkit. Siellä on 350m ihmistä ja täällä 6m. Inselit jankkaa että kuka vaan voi "rikastua" mutta ovat kaikki itse persaukisia. 

Minulla on yli miljoonan euron velaton kiinteistö omaisuus joten minut lasketaan miljonääriksi. Ei minulla silti mitään rahaa ole. Taloa kun ei voi syödä eikä juoda maksoi se euron tai miljoonan 

Vierailija
44/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää 100% paikkansa suomessa. 

Suomi ei ole jenkit. Siellä on 350m ihmistä ja täällä 6m. Inselit jankkaa että kuka vaan voi "rikastua" mutta ovat kaikki itse persaukisia. 

Minulla on yli miljoonan euron velaton kiinteistö omaisuus joten minut lasketaan miljonääriksi. Ei minulla silti mitään rahaa ole. Taloa kun ei voi syödä eikä juoda maksoi se euron tai miljoonan 

Voihan se suomalainenkin tehdä suunnitelman miten saada green card ja menestyä USA:n markkinoilla.

Vierailija
45/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkään ei pidä tilastollisesti paikkaansa alkuunkaan. Suomesta en tunne tilastoja mutta Amerikassa 80% miljonääreistä on täysin persaukisista perheistä.

Pitääpäs. Suomessa ei ole kuin muutama self-made miljonääri viimeisen 100 vuoden ajalta. Esim Supercellin ja Woltin perustajat tuli kaikki pappa betalar perheistä.  

Suomalaiset yrittäjän ei tarvitse rajoittaa itseään vain paikallisille markkinoille, vaan sitä liiketoimintaa voi laajentaa myös globaalisti tai sijoittaa ulkomaille. Samaten EU:n jäsenvaltioina ja monilla muilla alueilla elämisen ja työskentelemisen mahdollisuudet ovat nykyään paremmat kuin koskaan. Suomalaisena sinulla on oikeus muuttaa melko helposti mihin tahansa EU-maahan tai jopa muihin maihin, jos vain näet vaivannäköä ja olet valmis sopeutumaan uusiin olosuhteisiin. 

Vierailija
46/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä ei mikään!

Vierailija
47/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempiakin harrastuksia. Ja kokoomukselaiset ovat sietämätöntä seuraa, YÄK !

Vierailija
48/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkisesti rikas ja menestynyt. Se tekee minut onnelliseksi. Ei iso palkka. 

Vierailija
49/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessakin näyttävät verolistojen kärkisijat menevän nuorille yrittäjille, jotka ovat itse tehneet rahansa.

Vierailija
50/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan niinkään ole. Toisen Supercell-miljonäärin äiti oli kylmäkkö ja äidinisä oppikoulun talkkari.

Vierailija
51/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes kiinnosta. Mulla on jo tarpeeksi rahaa ja menestyn elämässä. Monen muun mittarilla en ole kuin pisara valtameressä mutta tämä riittää toistaiseksi mulle. 

Vierailija
52/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kasvatti miut väärin. Menetin mahdollisuudet.

Vierailija
53/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisuus. Olen lisääntymisikäinen, toistaiseksi lapseton nainen. Tällä hetkellä vakaassa vakityössä ihan ok palkalla. Parempaankin todennäköisesti pääsisin, mutta miksi ottaa riskejä?

Vierailija
54/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyn kai vähempään eikö ole ollut kiinnostusta  rahauralle. Kiinnostuksen kohteet liittyvät asioihin, joissa ei iso raha liiku. Mitä tulee menestymiseen, niin itselleni riittää että teen asiat hyvin, mutta minun ei tarvitse olla paras tai parempi kuin jonkun muun. 

Jossain määrin uskon siihen, että olisin joutunut tekemään paljon töitä koska ei ole verkostoja ja sellaista kotoa perittyä pääomaa, joka olisi auttanut eteenpäin tai olisin uskaltanut ottaa suurempia riskejä.

Vierailija
55/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat kasvatti miut väärin. Menetin mahdollisuudet.

Minä tein kaiken toisin kuin vanhempani ja minusta tuli pikkuvarakas. Sitten laiskuus ja mukavuudenhalu voitti, ja nyt vähän kaduttaa.

Vierailija
56/56 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rikastuminen on tehty mahdottomaksi normaalille ihmiselle.

Mikä tällainen normaali ihminen on? Määritelmäsi mukaan rikkaat ovat epänormaaleja.