Mikä estää sinua olemasta rikas ja menestynyt?
Kysymys ei ole tarkoitettu niille, jotka ovat sairauden vuoksi työkyvyttömiä.
Kommentit (56)
Sairaudet. Ja ne asiat mitä osaan, eivät ole mitään rahasampoja.
Minulla olisi ollut mahdollisuus perustaa Avaruuslentoja myyvä yritys.
Mutta en sitten viitsinyt. Nyt olisin varmaan miljardööri.
Ajattelun kaavat. Kun ajattelet kuin köyhät, pysyt köyhänä.
Totuus on että, sitä tilannetta jossa kaikki olisi rikkaita ei tulla saavuttamaan koskaan tässä elämässä joten siinä on hyvä syy tehdä itsemurha jos on jotain suunnitelmia jotka vaatii paljon rahaa ja olet köyhä. Sillä itsemurha on reitti sinne missä rahaa ei enää tarvita. Tässä maailmassa kaikki pyörii rahan ympärillä mutta tämä elämä loppuu kun itse haluat.
1. En perinyt rahaa niinkuin lähes jokainen rikas.
2. En ole ylemmän keskiluokan perheestä josta lähes kaikki loput rikkaat ovat.
Löhes kaikki rikkaat ja menestyneet kuuluvat noihin kahteen ryhmään. Ihminen ei voi valita mihin perheeseen syntyy. On toki poikkeuksia "ryysyistä rikkauksiin" mutta ne tapaukset ovat äärimmäisen harvinaisia.
Kärsimättömyys. Tulokset pitää näkyä nopeasti tai menee mielenkiinto.
Vierailija kirjoitti:
Koska rikastuminen on tehty mahdottomaksi normaalille ihmiselle.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin edellä eli saamattomuus. Olen antanut todellisten rikastumismahdollisuuksien valua sormien välistä ihan puhtaasti saamattomuuttani, vieläpä moneen kertaan.
Uskotko, että omaa saamattomuuttaan pystyy muuttumaan? Haluaisitko muuttaa sitä?
Vaikeaa se on. Aina välillä ottaa itseään niskasta kiinni, mutta yleensä siinä vaiheessa on jo myöhäistä ja se todellinen suuri tilaisuus on mennyt. Mahdollisuuksien aikaikkuna on niinsanotusti sulkeutunut. Siitä sitten valuu taas nopeasti saamattomuuteen.
Itse uskon, että mahdollisuuksia tulee kyllä koko ajan lisää, mutta tosiaan sitä omaa asennetta on kyllä jo astetta vaikampi muuttaa, mutta ei sekään mahdotonta ole.
Vierailija kirjoitti:
Löhes kaikki rikkaat ja menestyneet kuuluvat noihin kahteen ryhmään. Ihminen ei voi valita mihin perheeseen syntyy. On toki poikkeuksia "ryysyistä rikkauksiin" mutta ne tapaukset ovat äärimmäisen harvinaisia.
Tämäkään ei pidä tilastollisesti paikkaansa alkuunkaan. Suomesta en tunne tilastoja mutta Amerikassa 80% miljonääreistä on täysin persaukisista perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että, sitä tilannetta jossa kaikki olisi rikkaita ei tulla saavuttamaan koskaan tässä elämässä joten siinä on hyvä syy tehdä itsemurha jos on jotain suunnitelmia jotka vaatii paljon rahaa ja olet köyhä. Sillä itsemurha on reitti sinne missä rahaa ei enää tarvita. Tässä maailmassa kaikki pyörii rahan ympärillä mutta tämä elämä loppuu kun itse haluat.
Melko extreme asenne. Kaikki eivät ehkä tule olemaan rikkaita, mutta miksi juuri sinä olet se joka ei voisi olla rikas?
Vierailija kirjoitti:
Vain pieni osa miljonääreistä on syntynyt rikkaaksi; suurin osa on ns. selfmade. Tutkimusten mukaan noin 80 % Yhdysvaltain miljonääreistä ei saanut merkittäviä perintöjä, vaan he tulevat keskiluokkaisista tai alemmista taustoista.
Joudun päivystämään täällä 7 - 23, joten missä välissä ehtisin muka rikastumaan 😤
Vierailija kirjoitti:
1. Rahaa olen aikoinaan perinyt n. 4000 eur
2. Vanhemmat pienipalkkaisia duunareita. Myös sisarukseni valitsivat tämän polun.
Itse olen perheen musta lammas ja poikkeus väittämiisi. Ehkä siis harvinaisuus. Valitsin itse yrittää ylös. Jouduin kyllä tekemään paljon työtä sen eteen ja uhraamaan vapaa-aikaani vuosiksi. Mutta kovalla työllä saavutin jotain. En koe itseäni rikkaaksi. Ehkä jollain mittapuulla olen varakas ja omaisuuden puolesta työtä ei enää tarvitsisi tehdä. Menestyksestäkään en tiedä. Se ei takaa rikkautta. Mutta olen saavuttanut hyvän aseman ja siksi en halua tätä luottamusta rikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen menestynyt ammatissani mutta en ole koskaan ollut kiinnostunut rikastumisesta.
Minua taas ei kiinnosta menestyä. Rahaa ottaisin, jos joku antaisi.
Suomesta en tunne tilastoja mutta Amerikassa 80% miljonääreistä on täysin persaukisista perheistä.
Tämä olikin pätevä syy kysyä, miksi vauva-palstan suomalainen ei ole menestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta en tunne tilastoja mutta Amerikassa 80% miljonääreistä on täysin persaukisista perheistä.
Tämä olikin pätevä syy kysyä, miksi vauva-palstan suomalainen ei ole menestynyt.
Voihan se vauvapalstailijakin päättää jättää vauvapalstan ja käyttää siitä säästetyn ajan vaikkapa sijoituskirjallisuuden lukemiseen.
Asenne, en ole pitänyt tärkeänä omaisuuden keräämistä vaan nauttia elämästä.
Ei ole mitään mullistavaa bisneideaa, eikä kiinnosta tippaakaan tehdä 72-tuntista työviikkoa. Siiinäpä varmaan ne tärkeimmät.
Rahan keräys ei ole ollut tavoitelistalla koskaan. Tuskin olisin mennyt humanistiseen tiedekuntaan, jos näin olisi.