Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niin, että ruokavierailulla syödään sitä, mitä kutsuja tarjoaa

Vierailija
12.01.2026 |

Jos ei ole allergiaa tai muuta terveydellistä syytä olla syömättä sitä, mitä tarjotaan?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI VOI. Voi olla hengenlähtö 

Vierailija
42/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko syödä. Voit jättää syömättä jos et pidä tai olet allerginen tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään tai ollaan syömättä. Eiköhän jokainen itse päätä mitä ja milloin suuhunsa pistää. Uskoisin, että tarjottavista löytyy aina jotain,  mitä voi syödä.  Itse en tykkää siitä, että nykyään on kymmeniä  erilaista ruokamieltymyksiä, mitkä pitäisi ottaa huomioon. Harvat on vakavasti allergisia, se on asia erikseen. Meillä tehdään kaikki laktoosittomina ja parille keliaakikolle on omat jutut. Jos jollekin ei kelpaa yhtään mikään, on se oma valinta.

Vierailija
44/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jos syöt ja jos et niin vesi on aina hyvä vaihtoehto tai jääpalat.

Vierailija
45/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä odota, että minun tekemiäni ruokia pitää jokaisen vieraan aina syödä. Itse olen kieltäytynyt kerran yhden entisen ystävän tekemästä ateriasta (jota söi jo moni vieras, eli ei ollut tilanne jossa kukaan ei söisi) ja hän veti siitä sellaiset pultit, että asiaa piti selvitellä. Otti sen jotenkin henkilökohtaisena loukkauksena, vaikka kyse oli vain siitä etten halunnut syödä. 

Vierailija
46/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetalla syömään muutakin kuin pizzaa ja hampurilaisia, niin pärjää paremmin. Turhan kapean ruokavalion kanssa kerjää ongelmia sekä sosiaalisissa tilanteissa että terveyden suhteen.

Vierailija
47/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä jotenkin outo kun tuttavapiirissä ei ooe yhtään ruoka-aineallergikkoa? Eikä edes yhtään kasvissyöjää saati vegaania. Ihan normaaleja sekasyöjiä kaikki.

Minunkin tuttavapiirissäni näin. Itse sen sijaan olen allerginen kalalle ja mereneläville, joten jos meillä tarjotaan kalaruokaa, tarjolla on myös vaihtoehtoinen ruokalaji.

Vierailija
48/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetalla syömään muutakin kuin pizzaa ja hampurilaisia, niin pärjää paremmin. Turhan kapean ruokavalion kanssa kerjää ongelmia sekä sosiaalisissa tilanteissa että terveyden suhteen.

No jos jossain olisi tarjolla vaikkapa voimakkaan makuisia juustoja, siskonmakkarakeittoa ja vuohenjuustopiirakkaa, niin minä en söisi niistä mitään. 

En tiedä, tekeekö se minusta turhan kapean ruokavalion omaavan ihmisen, mutta ei oikeastaan kiinnostakaan :D

Vierailija
49/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään rajoitteita, sitten syödään mukisematta sitä, mitä tarjotaan ja ollaan kiitollisia. 

Vierailija
50/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään rajoitteita, sitten syödään mukisematta sitä, mitä tarjotaan ja ollaan kiitollisia. 

Riippuu mitä tarjotaan. En mitään eineksiä alkaisi kiitollisena syömään, ellen olisi jostain syystä nälkiintymisen partaalla ja mikä tahansa ruoka olisi tarpeen.

Vierailija
51/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ruokavierailulla ei tarvitse syödä sitä, mitä tarjotaan. Omia eväitä ei tosin sovi ottaa mukaan, mutta ei ole pakko natustaa munuaispiirasta, vaikka se olisi isäntäväen herkkua. Aina voi sanoa, että kiitos ei eikä siitä pidä loukkaantua.

Minusta taas omat eväät on tosi hyvä juttu, jos on kovin erikoinen ruokavalio. Esim. mun veljen vaimo on vegaani, jolla on vielä IBS, eli aika tarkkaan kasvisruoatkin ettei saa olla liikaa FODMAPEJA. Kun menevät vanhemmilleni kylään, hänellä on mikrorasiassa valmiina itselleen sopivaa ruokaa, ja kyllä mun äiti ainakin arvostaa, ettei tarvi jaksaa kasikymppisen perehtyä ties mihin IBS-ruokavalioihin.

Vierailija
52/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyllä on. 

" helppo elämä, rikas isä ja koira"

Vierailija
53/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kutsutte ihmisiä syömään vaikka teillä ei ole hajuakaan heidän ruokarajoitteistaan. Ilmeisesti he eivät ole teidän ystäviä vaan muuten vaan tyyppejä?

Vierailija
54/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi pakottaa syömäänkään, eli voit jättää syömättä 

Vierailija
55/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ruokavierailulla ei tarvitse syödä sitä, mitä tarjotaan. Omia eväitä ei tosin sovi ottaa mukaan, mutta ei ole pakko natustaa munuaispiirasta, vaikka se olisi isäntäväen herkkua. Aina voi sanoa, että kiitos ei eikä siitä pidä loukkaantua.

Miksi sitten menet ruokavierailulle?

Jos olisin noin ruokarajoitteinen niin kieltäytyisin kaikista ruokavierailuista. Problem solved. 

Vierailija
56/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,kun keitä kotona kaurapuuro ja popsi sitä.

Vierailija
57/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä, ellei ole joku allergia tai muu terveydellinen syy olla syömättä. 

Vierailija
58/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kysymys tääkin nyt taas on? 

Villi veikkaus... saako Woltata illallisilla, jos tarjottu ruoka ei maistu 🤣 käytöstavat on niiiìn old school. 

Vierailija
59/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on ,että sinusta se riippuu, minkälainen juristi sinusta tulee- ei ylioisto sitä määrittele.

Vierailija
60/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko syödä, jos ei halua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi