Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niin, että ruokavierailulla syödään sitä, mitä kutsuja tarjoaa

Vierailija
12.01.2026 |

Jos ei ole allergiaa tai muuta terveydellistä syytä olla syömättä sitä, mitä tarjotaan?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta voinee varmaan keskustella etukäteen. Itse ainakin kutsuessani vieraita syömään kerron, että tarjoan lasagnea / lohikeittoa / lihapataa / mitä milloinkin.

Vierailija
22/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta voinee varmaan keskustella etukäteen. Itse ainakin kutsuessani vieraita syömään kerron, että tarjoan lasagnea / lohikeittoa / lihapataa / mitä milloinkin.

Ja allergiat ja yliherkkyydet tietenkin on otettu huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiat voi tuolloin unohtaa ja syödä sitä mitä tarjotaan. Allergikko voi kyllä kerran syödä.

Oletko valmiina elvyttämään ja tilaamaan ambulanssin? Olet joko tyhmä tai ääliö. 

Vierailija
24/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos et välttämättä halua tuoda omia sapuskoita mukanasi ja syödä niitä.

Vierailija
25/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei oikeastaan ratkaise asiaa jos ei ala listaamaan koko reseptiä. Kalakeitossa voi olla simpukoita ja lasagnessa sieniä. Enkä mä ainakaan aina tiedä vierailua sovittaessa mitä aion laittaa ruoaksi. Parempi kun kysyy etukäteen vieraiden ruokavaliot.

Vierailija
26/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu ketään kylään tietämättä heidän ruoka-allergioistaan. 

Vierailija
27/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohderyhmä huomioon ottaen.

Vierailija
28/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiat voi tuolloin unohtaa ja syödä sitä mitä tarjotaan. Allergikko voi kyllä kerran syödä.

Allergikko voi syödä samalla viimeisen kerran.

Vierailija
29/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti juuri näin, sitä syödään mitä emäntä/isäntä tarjoaa.

Hyvä emäntä/isäntä yrittää valmistaa jotain sellaista, joka maistuu kaikille ja sopii kaikkien ruokavalioon. Jos hän ei tiedä, hän kysyy. 

Vierailija
30/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä jotenkin outo kun tuttavapiirissä ei ooe yhtään ruoka-aineallergikkoa? Eikä edes yhtään kasvissyöjää saati vegaania. Ihan normaaleja sekasyöjiä kaikki.

Vierailija
31/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä jotenkin outo kun tuttavapiirissä ei ooe yhtään ruoka-aineallergikkoa? Eikä edes yhtään kasvissyöjää saati vegaania. Ihan normaaleja sekasyöjiä kaikki.

Sama homma. Kaikille käy kaikki. 

Vierailija
32/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jos et välttämättä halua tuoda omia sapuskoita mukanasi ja syödä niitä.

Omien eväiden tuominen on erittäin, erittäin epäkohteliasta. Heittäisin pihalle. Ainoastaan vauvoille voi tuoda omat eväät tai jos on pahojen allergioiden takia todella erikoinen ruokavalio ja asiasta on sovittu etukäteen.

Vierailija
33/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatko ambulanssikuljetuksen? 

Vierailija
34/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan kutsu porukkaa syömään,niin et ne kertoo mitä haluaa. Ei tää kuiten mikään ravintola ole. 🤭

Vierailija
35/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Kaikille käy kaikki. 

Olkaa onnellisia! Vakavat allergiat ei ainakaan ole mikään kiva juttu. 

Vierailija
36/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin kerran ihan rehellisesti etten ota sienikeittoa kun en pidä siitä. Se oli ihan ok, otin vain leipää. Oli kyllä sitten pääruokaa ja jälkiruokaa joita otin. 

Vierailija
37/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko ambulanssikuljetuksen? 

Ambulanssikuljetus maksaa potilaalle saman 25 € omavastuun kuin kelataksikin.

Vierailija
38/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jossain virallisilla päivällisillä, jossa tuodaan annokset eteen. Onko jokaiselta erikseen kysytty allergioiden lisäksi inhokit ja yökötit

Vierailija
39/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jossain virallisilla päivällisillä, jossa tuodaan annokset eteen. Onko jokaiselta erikseen kysytty allergioiden lisäksi inhokit ja yökötit

Keneltäkään ei kysytä inhokkeja . Oletus on, että kaikille maistuu kaikki hyvin tehty ruoka. Saa näyttämään itsensä aika moukalta, jos mikään ei maistu. Varsinkin ulkomailla, jossa on totuttu monipuolisempaan ruoka-aineiden käyttöön kuin Suomessa.

Vierailija
40/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan oli tämmöistä, ei enää.

Ystäväni puoliso ei hyväksy metsästystä, on kaupunkilainen, joka omasta mielestä tietää vaikka mitä. En tarjonnut hälle hirveä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme