S-ryhmä vai Kesko työnantajana? Kumpaa suosittelette
Olen ollut S-ryhmällä ja pyrin ensisijaisesti Prismaan tai Cittariin, myös S-marketit käyvät ja K-Supermarketit, mutta ei ne pikku K-marketit joita ryöstetään aseella ja jossa joutuu jossain vaiheessa työskentelemään yksin. Ainakaan sitä ainaista valitusta S-mobiilista ja sen eduista (tai niiden hankaluudesta kun joutuu kassalla puljaamaan puhelimen kanssa) ei jaksaisi kuunnella.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
S:llä enemmän paikkoja joista saa henkilökunta-alennusta mutta k:lla muuten paljon mukavampaa ja k:n työvaatteet myös laadukkaampia ja kauniimpia.
Eijjuma, onko jollekin ihan oikeasti olennaista, onko työvaatteet kauniita? Mulle on paljon tärkeämpää, että ne pysyy päällä kumartuessa ja polvistuessa ja että esim. polvisuojat on riittävät, tai että on riittävän lämmintä vaatetta maitokaappiin ja pakkaseen. Aivan yks hailee, onko ne nättejä.
Ässässä myyjällä ei ole mitään ihmisarvoa, Keskolla se riippuu kauppiaasta. Suurin osa kauppiaista on kuspäitä mutta joukossa on muutamia ihaniakin kauppiaita.
Tuo Lidl lisä joka kasvaa vuosittain pienen prosentin. Tunnetaan siivouslisänä koska myyjät itse siivoa myymälän. Lidlllä on hyviä myymäläpääliköitä ja esimiehiä jotka arvostaa työntekijöitä samanarvoisina.
On myös huonoja myymäläpääliköitä jotka pelaa mielivaltaisesti työntekijöiden kohtaloilla ja pitää esim perheellisiä tärkeämpänä tuntien jaossa ja uskoo sitä hoono soome työntekijää joka sanoo joutuneensa kiusatuksi vaikka totuus onkin toisin. On hyvin paljon myymälän pääliköstä kiinni miten "myymälä voi".
Vierailija kirjoitti:
Keskolla kauppiaat palkkaa henkilökunnan ja kokemuksesta voin sanoa että aikamoisia kokovartalomulkkuja on joukossa.
Minä olin yhdessä k kaupassa kassalla jo ja saanut ne vähät ostokset siihen hihnalle. Kauppias tuli yhtäkkiä haukkumaan kassan ja möykkäsi hänelle, kun oli pyytänyt apua toiselta myyjältä, niin ei kauppiaan mielestä saa asiakkaiden kuulle tehdä. Siinä kauppias vielä mesosi että katsotaan sitä jatkoa sitten tauolla. Sinne vaan, jos haluaa tulla haukutuksi ja uhkailluksi potkuilla asiakkaiden nähden, yritä sitten hymyillen tervehtiä asiakasta joka on myös järkyttynyt
Miten pääsee töihin Citymarkettiin? Onko hyvä työpaikka? Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Tuo Lidl lisä joka kasvaa vuosittain pienen prosentin. Tunnetaan siivouslisänä koska myyjät itse siivoa myymälän. Lidlllä on hyviä myymäläpääliköitä ja esimiehiä jotka arvostaa työntekijöitä samanarvoisina.
On myös huonoja myymäläpääliköitä jotka pelaa mielivaltaisesti työntekijöiden kohtaloilla ja pitää esim perheellisiä tärkeämpänä tuntien jaossa ja uskoo sitä hoono soome työntekijää joka sanoo joutuneensa kiusatuksi vaikka totuus onkin toisin. On hyvin paljon myymälän pääliköstä kiinni miten "myymälä voi".
Mitä väliä sillä että siivoaa muiden tehtävien lisäksi? Tuntipalkassa on kuitenkin kokoajan pieni lisä, ei niitä siivouksia omalla ajalla tehdä. Vuoropäällikönkin lisät juoksee joka tunnilta vaikka kuuraisi vessanpönttöä. Tietysti jos on jotain asenteellista ongelmaa tiettyjä työtehtäviä kohtaan tai haluaa vaan istuskella kun ei ole asiakkaita, niin Lidl on väärä työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on monen tekijän summa, mutta Kesko taitaa tällä hetkellä olla kehittyvämpi kaupparyhmä, jossa on eteenpäin menemisen tunnelmaa. S-ryhmässä on enemmän sellainen pysähtyneisyyden tunnelma ja myyjänä varsinkin S-marketeissa joutuu kuulemaan jatkuvasti valituksia siitä, miten siellä on huonolaatuisia hedelmiä ja kasviksia. Vähän matkan päässä olevassa Citymarketissa ovat parempia, josta kyllä itsekin omani haen.
S-ryhmässä on viime aikoina näkynyt sellainen liiallinen itsetyytyväisyys ja se joskus kaupoissakin. Ajatellaan, että koska ollaan suurimpia ja kauneimpia niin muiden on sopeuduttava heidän linjaamiinsa sääntöihin. Muistan, että Nokia-yhtiössä oli aikoinaan samaa ja se oli sielläkin lopun alkua.
Ainakin täällä S-marketissa ON huonolaatuisia hedelmiä ja vihanneksia myynnissä. Ihan siis pussiin mädäntyneitä ja homeisia, asia ei muutu, vaikka sanoo ihan nätisti ja kivasti. Tosin samaa oli kanssa Cittarissa tovi sitten ja on joskus ollut myös Lidlissä.
S-marketissa täällä on muuten kyllä ystävällinen ja hyvä palvelu sitä hevi-osastoa lukuunottamatta, avuliaat myyjät. Joskus on Prismassa ollut suorastaan tyly ja ilkeä palvelu. Riippuu tosi paljon siitä, kuka on kassalla töissä.
Ainakin itse koen että k ryhmän kaupoissa tulee hyvä fiilis, s ryhmän kamala. Jotenkin sen huonon ilmapiirin aistii ja moni myyjä epäkohtelias, etenkin prismoissa!
Voisitko avata vähän? Ässäläisenä työntekijänä ei oikein avautunut, että mitä tiukkoja sääntöjä mahdat tarkoittaa.