Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?
Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1088)
Tulisikin huojuva talo. Tämäkin on hyvä. Jani Volanen on todella upea näyttelijä iljettävässä roolissaan.
Roosa oli mielestäni ekassa jaksossa ihan eloisa ja hyväntuulinen.
Sieltä sitten ilmestyi boomeri (ei voi linjata, kun palsta ei toimi) tekemään juuri sitä mitä boomerit keskimäärin tekevät. Mitään vastuuta ei oteta mistään vaan selitetään, MIKSI asiat ovat kuten ovat. Sen voi tyhmempikin tajuta, mutta kyse ei ole siitä vaan heidän omasta toiminnasta ja tunneyhteydestä muita kohtaan ja kyvystä pitää huolta toisesta ihmisestä ja kyvystä kohdata omat virheet (siis näiden puute).
Katsoin tänään kaikki jaksot putkeen. Olipa hyvä /kauhea sarja. Todenmukainen, Hyvät näyttelijät.Krista ja Jani vetivät roolinsa todella hyvin. Kylmänväreet menivät katsoessa, Valitettavasti monet naiset joutuvat elämään tällaisessa suhteessa. Sarja piti otteessaan loppuun saakka, katsomista ei voinut keskeyttää.
Siis onko kukaan mies katsonut tätä yli 10min? Laittakaa viestiä jos on. Itse en pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mua suorastaan vtuttaa, etten pääse koskaan matsaamaan noiden tämän elämän juhien kanssa. Aina muille sattuu noita psykoja ja narsisteja. Osaisin niin tehdä Juhan elämästä helvettiä ja pelata samaa peliä. Niinpä mun kohdalle ei koskaan noita osukaan vaan kilttejä ja tunteellisia miehiä, joita onnistun aina loukkaamaan.
Mulla olisi nyt aivan kaheli esimies ihan vieressä. Koko tiimi käy terapiassa, itkee palavereissa ja esimies on kuin liukas luikku. Ei pyydä anteeksi, säätää, kostaa, vääristelee asioita, ei ota kantaa kysyttäessä, jälkikäteen haukkuu väärät päätökset. Rakastaa omaa ääntään ja hengailee mieluummin johtajien kanssa kuin meidän tiimiläisten kanssa. Palavereissa kuuntelemme pari tuntia hänen jorinoitaan asioista, jotka eivät ole millään tavalla meidän työmme kannalta oleellisia. Uhkailee ja kiristää palavereissa kahden kesken. YT-neuvottelut on aina osumassa eniten meidän tiimiimme.
Suunnittelen kostoa. Ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko kukaan mies katsonut tätä yli 10min? Laittakaa viestiä jos on. Itse en pysty.
Aikuinen poikani kohta 30 v. Koukuttui vaikka samalla kommentoi, että epäuskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua suorastaan vtuttaa, etten pääse koskaan matsaamaan noiden tämän elämän juhien kanssa. Aina muille sattuu noita psykoja ja narsisteja. Osaisin niin tehdä Juhan elämästä helvettiä ja pelata samaa peliä. Niinpä mun kohdalle ei koskaan noita osukaan vaan kilttejä ja tunteellisia miehiä, joita onnistun aina loukkaamaan.
Mulla olisi nyt aivan kaheli esimies ihan vieressä. Koko tiimi käy terapiassa, itkee palavereissa ja esimies on kuin liukas luikku. Ei pyydä anteeksi, säätää, kostaa, vääristelee asioita, ei ota kantaa kysyttäessä, jälkikäteen haukkuu väärät päätökset. Rakastaa omaa ääntään ja hengailee mieluummin johtajien kanssa kuin meidän tiimiläisten kanssa. Palavereissa kuuntelemme pari tuntia hänen jorinoitaan asioista, jotka eivät ole millään tavalla meidän työmme kannalta oleellisia. Uhkailee ja kiristää palavereissa kahden kesken. YT-neuvottelut on aina osumassa eniten meidän tiimiimme.
Suunnittelen kostoa. Ehdotuksia.
Kosto on narsistien heiniä. Normaalin ihmisen pitäisi pystyä toimimaan suoraan ja rakentavasti. Tosin narsistien kanssa se on vaikeaa ellei mahdotonta.
Miljoonannen kerran täälläkin, niillä jotka kritisoi siitä, että ei voi olla näin paljon narsistien kohteita, voi esittää seuraavan esimerkin.
"Tyypillinen mies/nainen nykyaikana": 3-10 seksikumppania, joista 1-3 avo- tai avioliittoja. Lapsia 0-3, yhden tai kahden kumppanin kanssa ja mukana myös kumppanien mahdolliset aiemmat lapset.
Tyypillinen narsisti tai vahvasti narsistinen persoonallisuus: 20-200 seksikumppania, joista 4-12 lyhyt- tai pitkäkestoisia avo- tai avioliittoja. Lapsia (tunnustettuja) jos on, niin 1-7 kappaletta ja jopa viiden eri kumppanin kanssa. Mukana tulevat myös kaikkien näiden avo- j aviokumppaneiden aiemmat lapset.
Ne, jotka täällä kritisoi ilmiön yleisyyttä nojaa yleensä huomaamattaan tuohon ensimmäiseen oletukseen, vaikka todellisuudessa narsistien sukupuoli- ja parisuhdekäyttäytyminen on todella kaukana keskiarvosta määriltään ja juuri se on syy, joka aiheuttaa sitä, että vaikka tekijöitä olisi vähän, eri tavoin uhreja on valtavia määriä.
Juuri siksi narsismi, kuten psykopatia ja ei-suostumuksellinen sadismikin ovat todella vaarallisia ja yhteiskunnan varoja koettelevia ilmiöitä, koska uhrit tarvitsevat usein mittavaa hoitoa heidän jäljiltään ja työkyvyttömyys on lyhyitä tai pitkiä aikoja erittäin yleistä.
Pitkäkestoinen rääkkäys ansaitsee kostonsa. Kun työkaverit on alistettu ja itkuisia, on päivänselvää, että stressi on tuhonnut jo ihmisten hyvinvoinnin.
Myös terve ihminen haluaa kostaa, kun kokee riittävästi vääryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi nyt aivan kaheli esimies ihan vieressä. Koko tiimi käy terapiassa, itkee palavereissa ja esimies on kuin liukas luikku. Ei pyydä anteeksi, säätää, kostaa, vääristelee asioita, ei ota kantaa kysyttäessä, jälkikäteen haukkuu väärät päätökset. Rakastaa omaa ääntään ja hengailee mieluummin johtajien kanssa kuin meidän tiimiläisten kanssa. Palavereissa kuuntelemme pari tuntia hänen jorinoitaan asioista, jotka eivät ole millään tavalla meidän työmme kannalta oleellisia. Uhkailee ja kiristää palavereissa kahden kesken. YT-
Ensimmäinen askel on, että joku tiimistänne liittoutuu kyseisen esimiehen kanssa. Parhaiten onnistunee, kun on ihailevinaan kaikkea, mitä tämä tekee ja kysyy mielipidettä mitä erinäisimpiin asioihin. Imartelu ei saa olla liian läpinäkyvää, mutta sitä pitää olla. Valitettavasti syötiksi täytyy sitten esimiehelle syöttää jotain herkullista panettelua jostain tiimiläisestä. Rakentaisin tuohon juuri sen ansan. Miettikää, ketä hän selvästi inhoaa eniten? Yleensä nämä inhoavat niitä, joihin heillä ei ole mitään henkistä otetta.
Tykkäsin paljon Honkasen Pohjakosketuksia kirjasta, kuin pari vuotta sitten luin sen. Siis hyvin kirjoitettu ja hyvä tarina, mutta ei mikään hyvän mielen kirja. Suorastaan järkyttävä. Tv-sarja ja elokuva ovat ihan erilaisia ja tapahtumatkin erilaisia.
Kirjassa jotkut pikkuasiatkin parisuhteessa ihmetyttivät. Kun he olivat ruotsinlaivalla, niin söivät eväsleipiä laivalla. Itse olen niin vaativa akka, että mitään omia eväitä ei koskaan missään lomalla syödä. Lomalla syömiset hoidetaan kahvilassa/ ravintolassa aina.Maksan ne myös itse. Toinen juttu, että mies sai raivarin kun vaimo ei ollut pakannut miehen tavaroita oikein matkalle. Siis vaimoparka ei ollut pakannut MIEHEN joogamattoa ja kitaraa mukaan. Mielestäni AIKUINEN ihminen pakkaa itse omat tavaransa. Lapset on eri juttu.
Tarkoitan, että narsisti olisi ihmeissään minun kanssani. Lähtisi heti lätkimään huomattuaan, etten ole alistuva ja palveleva luonne. Narsisti saalistaa kilttejä nöyriä ihmisiä.
Vaikeuttaisin esimiehen työtä eri tavoin. Järjestäkää joku soittamaan hänelle aina, kun on menossa vessaan. Vaihtakaa laturi toimimattomaan. Säätäkää työtuolia niin, että se pettää alta istuutuessa. Jos hän pitää kaihtimia kiinni, käykää laittamassa ne auki hänen poissaollessaan, tai päinvastoin. Syyttäkää kysyttäessä siivoojaa tai huoltomiestä. Jättäkää huoneeseen johonkin piiloon jotain mätänevää, joka alkaa haista. Työpöydän alle pieni vesilammikko, jotta sisäkengät kastuvat tai vaikka eivät kastu, niin ainakin asia jää vaivaamaan mieltä. Tulostin tukkoon. Ottakaa talteen vajaat mustekasetit ja kun tiedätte, että hänen pitäisi tulostaa jotain tärkeää, käytte vaihtamassa tyhjän mustekasetin tulostimeen. Muistakaa kaikessa hämärryttäminen. Yksi väittää yhtä ja toinen toista. Uudelleen tiedusteltaessa epäselvyyttä ei ole, hän on käsittänyt väärin. Kaikki muut todistavat päinvastaista, hän jää yksin muistikuviensa kanssa. Jos on mies, niin pitkiä punaisia/tummia/vaaleita (eri värisiä kuin puolisolla) hiuksia on saatava kiinni hänen vaatteisiinsa. Huulipunaa myös. Puolisolle nimetön vihje. Äänittäkää kaikki jorinat, niin palavereissa kuin kahden kesken. Niistä voi muokata jotain tarpeellista, jota voi käyttää ylemmän tahon kanssa. Vessanrenkaalle tuskin silmin havaittava määrä ulostetta. Mielistelijä voi viedä norolla rikastetun kahvikupin hänelle. Vain mielikuvitus on rajana. Iloitkaa joka päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Tulisikin huojuva talo. Tämäkin on hyvä. Jani Volanen on todella upea näyttelijä iljettävässä roolissaan.
Jossain aiemmassa kommentissa joku kritisoi tätä Lover vs Huojuva talo siitä syystä että tässä ei yhtään avattu ja selitetty miksi miehestä oli tullut sellainen kuin oli (narsisti). Mutta mikäli oikein muistan ei sitä sen enempää selitetty Huojuvassa talossakaan mikä Eerosta oli tehnyt sen mikä hän oli. Vähän ohiksena muuten, oman lisäkauhunsa Huojuvan talon katsomiskokemukseen toi se että pääosien esittäjät Kari Heiskanen ja Sara Paavolainen olivat silloin oikeastikin aviopari.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin paljon Honkasen Pohjakosketuksia kirjasta, kuin pari vuotta sitten luin sen. Siis hyvin kirjoitettu ja hyvä tarina, mutta ei mikään hyvän mielen kirja. Suorastaan järkyttävä. Tv-sarja ja elokuva ovat ihan erilaisia ja tapahtumatkin erilaisia.
Kirjassa jotkut pikkuasiatkin parisuhteessa ihmetyttivät. Kun he olivat ruotsinlaivalla, niin söivät eväsleipiä laivalla. Itse olen niin vaativa akka, että mitään omia eväitä ei koskaan missään lomalla syödä. Lomalla syömiset hoidetaan kahvilassa/ ravintolassa aina.Maksan ne myös itse. Toinen juttu, että mies sai raivarin kun vaimo ei ollut pakannut miehen tavaroita oikein matkalle. Siis vaimoparka ei ollut pakannut MIEHEN joogamattoa ja kitaraa mukaan. Mielestäni AIKUINEN ihminen pakkaa itse omat tavaransa. Lapset on eri juttu.
Tarkoitan, että narsisti olisi ihmeissään minun kanssani. Lähtisi heti lätkimään huomattuaan, etten ole alistuva ja palveleva lu
Honkanen on elänyt koko aikuisikänsä ulosotossa. Luulen, että eväsleivät saattaisivat tosielämässä olla hänen valintansa. Kirjassa on kyse kuitenkin fiktiosta, vaikkakin yhtymäkohtia todellisuuteen on. Honkanen on kertonut olevansa suhteessa se pihi osapuoli. Ja jos mies on elättänyt perhettä kun Honkasen rahat on menneet nuoruuden takausvelkoihin, niin mies on voinut olettaa, että Honkanen sitten hoitaa kodin ja esimerkiksi pakkaamisen matkalle. Sikäli kun kirjan pakkaamisesta suuttuminenkaan perustuu tositapahtumiin.
Käsiteltiinkö teoksessa raha-asioita?
Vierailija kirjoitti:
Roosa oli mielestäni ekassa jaksossa ihan eloisa ja hyväntuulinen.
Sieltä sitten ilmestyi boomeri (ei voi linjata, kun palsta ei toimi) tekemään juuri sitä mitä boomerit keskimäärin tekevät. Mitään vastuuta ei oteta mistään vaan selitetään, MIKSI asiat ovat kuten ovat. Sen voi tyhmempikin tajuta, mutta kyse ei ole siitä vaan heidän omasta toiminnasta ja tunneyhteydestä muita kohtaan ja kyvystä pitää huolta toisesta ihmisestä ja kyvystä kohdata omat virheet (siis näiden puute).
Tarkoitatko, että narsismi on sukupolvikysymys vai mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain aiemmassa kommentissa joku kritisoi tätä Lover vs Huojuva talo siitä syystä että tässä ei yhtään avattu ja selitetty miksi miehestä oli tullut sellainen kuin oli (narsisti). Mutta mikäli oikein muistan ei sitä sen enempää selitetty Huojuvassa talossakaan mikä Eerosta oli tehnyt sen mikä hän oli. Vähän ohiksena muuten, oman lisäkauhunsa Huojuvan talon katsomiskokemukseen toi se että pääosien esittäjät Kari Heiskanen ja Sara Paavolainen olivat silloin oikeastikin aviopari.
Aivan. K. Heiskanen ei vaikuta kovin hauskalta ja lempeältä. Kaikissa rooleissaan sama kivikylmä ynseä. Rooli yötä päivää. Sama.
Tarkoitan, että narsisti olisi ihmeissään minun kanssani. Lähtisi heti lätkimään huomattuaan, etten ole alistuva ja palveleva luonne.
Lähtikin.
Vierailija kirjoitti:
En pidä oikein sopivana, että Honkanen on Pohjakosketuksessa alleviivannut yksityiskohdilla, kenestä tosielämän henkilöstä on kyse. Olisi ollut pieni asia muuttaa ne, mutta hän on tarkoituksella ne kirjaan jättänyt, vaikka en usko, että ex-kumppanilla edes on virallista diagnoosia. Näin ollen Pohjakosketuksen tv-sarjan myötä saama suosio on taannehtiva wokeajan kosto henkilölle, jonka puolta asiasta emme edes tiedä. Toki hän voi olla psykopaatti tai narsisti, mutta kostolta tämä silti vaikuttaa enkä usko koston koskaan tuovan mitään hyvää.
Mietin myös Honkasta itseään ja katsoin esiintymisiään. Hän on tehnyt lapsia jokaisen miehen kanssa, jonka kanssa on ollut suhteessa ja vieläpä tosi nopeasti (paitsi nyt tässä viimeisimmässä suhteessa, jossa ikä jo tulee vastaan). Se sai miettimään, onko hänellä itselläänkin taipumus sitoa toinen mahdollisimman nopeasti itseensä, varsinkin kun oli veloissaan ja ulosotossa kaikkien noiden suhteiden aikana. Olen aina Honkasesta pitänyt ja ajatellut, että hän on rehellinen ja sinnikäs ihminen. Mutta tuli vain mieleen, että asioissa voi olla toinenkin puoli. Ja tämä toinenhan ei ole julkisesti asiaa ruotinut.
Tässä kun olen viime aikoina aiheesta googlaillut, niin toinen osapuoli on ainakin anna-lehdelle antanut haastatteluita eron jälkeen, toisesta saa käsityksen, että ennen oli tunnevammainen, nyt on parantunut.
Lauluntekijä Timo Kiiskinen: Menneisyydessäni on paljon hankalia asioita
Lauluntekijä Timo Kiiskisen isä teki henkirikoksen, kun poika oli 18
Sieltä sitten ilmestyi boomeri (ei voi linjata, kun palsta ei toimi) tekemään juuri sitä mitä boomerit keskimäärin tekevät. Mitään vastuuta ei oteta mistään vaan selitetään, MIKSI asiat ovat kuten ovat.
Mistä tiedät kirjoittajien syntymävuodet, kiinnostaisi tietää? Oletko selvänäkijä? Osaisitko kertoa, minne katosi minulta vasara vuonna 2017? t. v. 1956 syntynyt nainen
Korjaus heti tähän: en tiedä, onko ollut raskaana mennessään naimisiin ensimmäisen kerran vai ei, kun en tiedä kuukausia. Naimisiin 1986, lapsi syntynyt 1987. Muistin väärin tai oletin. Pahoittelut.