Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?
Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (808)
Miehen kans katsottu yhdessä tätä sarjaa. Mies herkistynyt ja ahdistunut sarjaa katsoessa itse nähdystä ja osittain mitä minä olen joutunut kokemaan edellisessä suhteessa. Kun taas minä kylmän rauhallisesti katsonut, eikä mikään sarjassa ole tullut yllätyksenä tai mitenkään ihmeellisenä, ihan kuin olisi katsonu omaa elämää. Tai tietenkään ei me nyt esim häälahjaksi saatu lammasta ja jota ex olis laittanut ruuaksi, mut niistäkin kohtauksista tuli mieleen paljon vastaavanlaisia missä tunnelma ja tilanteet mihin voi verrata. On sarjan katsominen tavallaan herkistänyt minuakin, kun muistoja tullut mieleen joita pitäis vissiin vähä käsitellä lisää. Ainakin puolisolta tullut enemmän ymmärrystä et mitä se on oikeasti ollut mitä olen kokenut. Terapia ohjelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ruoka-aine/lääke käynnistää synnytyksen.
Ruoka-aineet ja luonnontuotteet
Taatelit: Päivittäisen taatelien syömisen raskauden loppuvaiheessa uskotaan pehmentävän kohdunkaulaa ja edistävän kypsymistä, mikä voi lyhentää synnytyksen kestoa.
Risiiniöljy: Risiiniöljy on tunnettu keino, joka voi käynnistää supistukset ärsyttämällä suolistoa. Se on kuitenkin riski, sillä se aiheuttaa usein voimakasta ripulia, oksentelua ja nestehukkaa, mikä voi olla uuvuttavaa ennen synnytystä. Sitä ei suositella käytettäväksi ilman terveydenhuollon ammattilaisen ohjausta.
Mausteiset ruoat: Vahvasti maustetun ruoan uskotaan stimuloivan suolistoa, mikä voisi heijastua kohtuun. Tieteellistä näyttöä
Eikös yhdyntäkin voi käynnistää? ennen tavallaan kiellettiin muutama viimeinen viikko ennen laskettua aikaa. Mutta Roosahan olisi ollut tietoinen ellei ollut yöllä 'tainnutettu', siis ruuan joukossa joku aines ehkä ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misoprostoli ainakin. Kyllä tuollainen psykopaatti sellaistakin tarvitessaan käsiinsä saa.
No mutta sarjassa ei mitään tällaista ollut. Onhan se tietysti hauskaa kuvitella kaikenlaista.Fiktiossa ei näytetä eikä kerrota kaikkea eikä ole tarkoituskaan, vaan katsojalle pyritään jättämään koukkuja ja ajateltavaa. Fiktiota ei "lueta" samalla tavalla kuin tiedeohjelmaa, uutisia tai dokumenttia.
Että voivat sitten päässään kuvitella kaikkea, just näin. Ja välillä lähteekin mielikuvitus huomatusti laukalle, tyyliin täällä, että juomassa olisi suunnilleen koiruohoa ja myrkkyjä ollut. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misoprostoli ainakin. Kyllä tuollainen psykopaatti sellaistakin tarvitessaan käsiinsä saa.
No mutta sarjassa ei mitään tällaista ollut. Onhan se tietysti hauskaa kuvitella kaikenlaista.Fiktiossa ei näytetä eikä kerrota kaikkea eikä ole tarkoituskaan, vaan katsojalle pyritään jättämään koukkuja ja ajateltavaa. Fiktiota ei "lueta" samalla tavalla kuin tiedeohjelmaa, uutisia tai dokumenttia.
Että voivat sitten päässään kuvitella kaikkea, just näin. Ja välillä lähteekin mielikuvitus huomatusti laukalle, tyyliin täällä, että juomassa olisi suunnilleen koiruohoa ja myrkkyjä ollut. Jep j
Tämä trolli täällä yrittää demonstroida narsistin hämärryttämistaktiikkaa. Selväksi tuli, kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kans katsottu yhdessä tätä sarjaa. Mies herkistynyt ja ahdistunut sarjaa katsoessa itse nähdystä ja osittain mitä minä olen joutunut kokemaan edellisessä suhteessa. Kun taas minä kylmän rauhallisesti katsonut, eikä mikään sarjassa ole tullut yllätyksenä tai mitenkään ihmeellisenä, ihan kuin olisi katsonu omaa elämää. Tai tietenkään ei me nyt esim häälahjaksi saatu lammasta ja jota ex olis laittanut ruuaksi, mut niistäkin kohtauksista tuli mieleen paljon vastaavanlaisia missä tunnelma ja tilanteet mihin voi verrata. On sarjan katsominen tavallaan herkistänyt minuakin, kun muistoja tullut mieleen joita pitäis vissiin vähä käsitellä lisää. Ainakin puolisolta tullut enemmän ymmärrystä et mitä se on oikeasti ollut mitä olen kokenut. Terapia ohjelma
Minulla sama, että vaikka on ollut kaksi parisuhdetta eri tavoin väkivaltaisia, tuo nelosjakson lapsiin kohdistuva väkivalta sai fyysisesti reagoimaan, vaikka edelliset ei. On siis ollut tuollainen isä.
Vaikka aikuisesta tuntuu vaikealta lähteä ja on traumatisoitunut jne niin lapsi on vielä pahemmassa asemassa. Lapsi on lapsi, ei ole aikuisen kykyjä ja valtaa. Se hullu osapuoli kohdistaa asioita suoraan lapseen plus vielä nekin asiat, jotka tekee lapselle vahingoittaakseen toista vanhempaa.
Lisäksi lapsi on noille ilmaa, esine tai huonosti pidetty koira. Sadismin tyydytyksen lähde. Jotkut psykopaatit tahallaan tappavat tai muulla tavalla hävittävät lemmikit, joihin lapsi on kiintynyt.
Toinen vanhempi ei saa käyttää lapseen aikaa tai rahaa tai nauttia mistään kaksistaan lapsen kanssa. Toinen vanhempi on niin hajalla, rikki ja hämmentynyt, ettei osaa tai jaksa tai uskalla tai pysty suojelemaan lasta, edes pysymällä turvana (koska se vaatisi tilanteen tunnistamista ja tunnustamista).
Lapsen hermosto kehittyy vialliseksi tuollaisissa oloissa. Ja sitä hintaa maksetaan loppuelämä, eikä ole ollut mitään valtaa estää sitä.
En ollut katsonut ensimmäistä jaksoa, joten katsoin sen nyt jälkikäteen. Pari ajatusta siitä:
Roosan koti oli täysin eri tyylinen. Boheemi, täynnä tavaraa, ei tyylikäs, tietyllä tavalla kodikas ja rento. Ja sen lisäksi, että uusi talo ei ollut keskustassa, se on myös täysin erilainen kuin Roosan oma tyyli, joka olisi ollut vanhaa ilmettä omaava puutalo pehmeästi sisustettuna ja perinteinen piha marjapensaineen.
Lisäksi eka jakso on hyvä muistutus siitä, että kun törmää tyyppiin, joka omaa läpäisemättömän suojapanssarin ja pitää keskustelun aina omassa hallinnassaan, kannattaa herkistyä tarkkailemaan eikä heittäytyä mukaan. Tuollainen tyyppi luo epämukavia tilanteita tahallaan sanomalla jotain, mihin toinen ei oikein osaa reagoida mitenkään. Se vahvistaa asetelmaa, että hän on kaiken keskushenkilö ja vastapuoli pysyy yleisönä, ei tasa-arvoisena kumppanina.
Loistavat näyttelijät, mutta juoni vähän kehno, erityisesti viimeinen jakso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että voivat sitten päässään kuvitella kaikkea, just näin. Ja välillä lähteekin mielikuvitus huomatusti laukalle, tyyliin täällä, että juomassa olisi suunnilleen koiruohoa ja myrkkyjä ollut. Jep j
Ihan vinkki oikeaan elämään: noiden kanssa kannattaa päästää mielikuvitus valloilleen. Todellisuus on paljon pahempi kuin osaat kuvitellakaan.
Tässäkin tapauksessa totuus voisi olla se, että Juha pitää Roosaa koko ajan vähän huumattuna, käy panemassa ja pahoinpitelemässä maksullisia naisia, osallistuu seksiklubitoimintaan, yrittää ajaa puolison lapsen itsemurh tai muuten vaan käyttää sadismiin, vetää laiva-asunnossaan huumeita, omaa lisäksi väärennetyn passin, on ollut rikossyytteissä tai vankilassa, on huijannut rahat kaikilta eksiltään, kantaa sukupuolitauteja, kuvaa ja levittää nettiin yhteistä seksiä luvatta, kertoo kaikille, miten mielisairas puoliso on, mutta hän pitää tästä huolta, tappaa perheen kanin ja esittää yllättynyttä ja lohduttaa järkyttynyttä kanin omistajaa, on laittanut kotiin kuuntelulaitteita tai kameroita, on neljä lasta neljälle eri äidille, eikä huolehdi yhdestäkään jne.
Moni nainen tunnistaa itsensä Roosan roolista. Roosa oli otettukun karismaattinen kirjailija huomasi hänet.Uskoi rakkauteen mutta alkaa jo ymmärtää että Juha käyttää omiin tarkoitusperiinsä hyväksi kilttiä Roosaa.