Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?
Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Hyvät näyttelijät. Tulee varmaan vaikeaa katsottavaa.
Yhden ilmeen näyttelijätkö hyviä? Tuijotellaan kaukaisuuteen ilmeettömänä
Kamalin tilanne ystävällä Paulalla, joka joutui katselemaan sitä vierestä. Itse olen vähän samassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ulkonäöstä kiinni. Narsisti hurmaa psykologisesti.
Just tama. Volasen nayttelema narsistihan on nopeasti reagoiva, hauska, hyvin huomaavainen niin halutessaan. Se sisalla oleva raivo tulee sitten esiin aina kun nainen kuvittelee olevansa hyvassa, rauhallisessa paikassa suhteessaan. Miespaahenkilolla on lisaksi alykkokirjailijan status ja ehka hieman etaisen ihmisen maine, ymmarran taysin etta tuollaiseen voi langeta kun alussa on paljon huomiota ja tunnekyllaisia tunnustuksia "en ole iikina kokenut nain" yms.
Itse olin kerran suhteessa narsistin kanssa, olisin jattanyt valiin mutta minut hamasi tyypin loistava huumorintaju. jotenkin ei osaa varoa ihmisia joilla se on koska kuvittelee etta narsisti olisi tiukka ja suhtautuisi kaikkeen yltiovakavasti. Ja tietenkin minulla kuten kaikilla muillakin tassa ketjussa han oli mustasukkainen mutta petti itse joka mahdollisessa kaanteessa. Mutta kun ei sita tajunnnut silloin alussa. Mika on oma neuvo narsistien suhteen on etta pitaa selvittaa mika taman suhdehistoria on ollut ja jos siina on mitaan josta tulee joku huono gut feeling, kannattaa juosta pois. Yksi homma lisaa. Ihmiset, luottakaa tahan: jos kohtaamanne ihmisen ominaistuoksu ei viehata jattakaa sikseen. Minulla oli niin tuon narsistin kanssa mutta jatin taman huomiotta koska olin tallaisen hurmausoffensiivin kohteena siina alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko vaan pelmahtaa hotellihuoneeseen, toiseen maahan ilmoittamatta! Kukaan ei pitäisi tuommoista säntäilyä normaalina.
Niin, mutta huomasitko kuinka taitavasti Juha käänsi asian omaksi edukseen ja syyllisti Roosaa. Näin se menee, kääntyy ihan nurinniskon, se toinen on outo ja kiittämätön ja pyytelee anteeksi.
Ei ollut millään tavalla uskottavaa. Ensinnäkin rakastunut nainenhan vaan ilahtuisi, kun hänet yllätettäisiin romanttisesti järjestämällä yhteistä aikaa. Sarjan naispäähenkilöhän sen sijaan oli suorastaan raivoissaan miehen nähdessään ja todella epäuskottavasti muuttui kuin silmänräpäyksessä raivottaresta alistuneeksi anteeksipyytelijäksi. Joku tuossa esittämisessä ei nyt vaan tunnu lainkaan uskottavalta.
"Kauhean tuomitsevaa ja syyllistävää on sinunkin puheesi, huomaatko? Ystäviksi tarvittaisiin narsistin uhreille empaaattisia ihmisiä, ei sellaisia, jotka sanovat että Sinulla ei ole selkärankaa! Tuhoat lastesi elämän! Idiootti, en aio katsella tuollaista! Miksi et kuuntele minua, tyhmä!
Eihän tuollaisia huuteleva ole ystävä ollenkaan."
Minä kirjoitin tuon, johon vastasit. Et selvästi ole koskaan ollut tällaisessa tilanteessa ystävänä/läheisenä/sukulaisena pidempää aikaa ainakaan. Kun vuosi toisensa jälkeen yrität puhua järkeä, auttaa kaikin mahdollisin tavoin, niin että toinen voisi turvallisesti lähteä kun vaan sanoo, että NYT. Tai eihän tuollaisessa tilanteessa täysin turvassa ole ikinä, mutta niin pitkälle on asiat toisen puolesta järjestetty kuin mahdollista. Ja vuosi ja kerta toisensa jälkeen se toinen valitsee jäädä, niin ei siinä valitettavasti voi enää itsekään ymmärtää ja silitellä päätä. Uhri on ainoa, joka sen lähtöpäätöksen voi tehdä, minä en voi tehdä sitä hänen puolestaan ja jossain vaiheessa minun täytyy läheisenä suojella myös itseäni, koska tällainen kuvio sairastuttaa myös pahimmillaan lähipiirin ja se huoli toisesta on kova.
Ja kun usein ja valitettavasti kuviossa on mukana lapsia (tässäkään sarjassa poika ei varmasti ole sattumalta kirjoitettu mukaan), valitsee vanhempi myös lastensa puolesta jäädä siihen kun alaikäiset ovat huoltajiensa varassa.
Minulla on myös toinen ystävä, joka lähti vastaavasta heti kun ensimmäinen uhkaava tilanne tuli. Eikä koskaan palannut. Tosi on, että jokaista ihmistä ei voi kohdella näin, kaikki eivät siihen alistu eivätkä anna toista mahdollisuutta kertaakaan.
Krista Kosonen näyttelee aika uskottavasti ihmistä, jolla on sisäisiä ristiriitoja yms.
En tiedä, mihin asiat sarjassa vielä etenevät, koska en ole lukenut juonesta mitään paljastuksia, mutta sarja vaikuttaa lähisuhdeväkivaltatarinalta, jossa ensin on psyykkistä kontrollia yms. ja sitten mukaan varmaankin tulee myös fyysistä väkivaltaa.
Tärkeä aihe ja vaikka kylläkin aika ahdistava katsoa, vaikka sarjassa ei olla vielä edes kovin pitkälle edetty väkivalta-asioissa. Kososen ilmeet ym. ovat aika vakuuttavia niin, että hänen roolihahmonsa tunteisiin pääsee aika tuntuvasti itsekin osalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Krista Kosonen on edelleen noin nuoren näköinen? Eikö se ole jo kohta 40? Ja jos ite eläisin Antti Jokisen kanssa, olisin varmaan aivan hermoraunio ja harmaantunut.
Krista on 42 vuotta! Kaikille ei rypyt tule vielä tässä iässä. Jotkut näyttää 30 vuotiaina jo niin ryppyisiltä, että ikää on vaikea uskoa. Syynä aurinko ja/tai surkeat geenit!? 😜
No eihän nyt 42-vuotiailla ole vielä ryppyjä, vai onko? Itse olen 48-vuotias, ihotyyppini on rasvainen ja paksu. Kosmetologi sanoi minulle parikymppisenä kärsiessäni aknesta, että "sua ei varmaan nyt lohduta, mutta sun ihotyyppisi on sitten sellainen, ettet saa ryppyjä". Ja oikeassa oli. Mulla ei ole ryppyjä, on ihan samanlainen iho kuin Kristalla nyt, vaikka olen häntä 6 vuotta vanhempi. Toki iho ei ole enää niin kiinteä, mutta ryppyjä ei ole. Haaleat otsaviivat näen, jos pistän naaman kiinni peiliin ja kääntelen päätä lampun alla.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kakkosjakson mikä sattui tulemaan kolmoselta äsken. Ja on todenmukainen, itse en ole Roosa, vaan se Paula, kaveri, joka katselee vierestä kun toista viedään kuin litran mittaa ja mikään järkipuhe ei tehoa. Toinen vaan selittelee miehen teot valkoiseksi, ja juuri tuota, että pitääkin lähteä kotiin jne. Aina löytyy selitys ja ovat niin rakastuneita ja minä olen ilkeä. Emme ole väleissä enää tästä syystä, en vaan voinut enää katsella sitä vierestä ja sanoin monta kertaa suoraan, mitä olen asioista mieltä. Sitä siis jatkui vuosia ja mies sai aina anteeksi. Ja ilmeisesti saa edelleen.
onko se sun kaveri vieläkin yhdessä saman kumppanin kanssa? jos ei ole, niin miten siinä lopulta kävi?
mun mielestä tässä Roosassakin on vikaa. Itsehän hän suostui siihen, että ostavat heti suhteen alussa yhdessä omakotitalon Jollaksesta ja suostui tekemään vauvan miehen kanssa. Jos Roosa olisi malttanut vaikka edes vuoden seurustella omist aasunnoista käsin, niin hän olisi hyvinkin voinut huomata tämän miehen todellisen luonteen.
Loin ihan Katsomoon nyt itselleni tunnukset, jotta pääsen katsomaan sieltä ilmaiseksi nyt saatavilla olevat jaksot.
Ulkonäköä ei saisi arvostella, mut Volasella on jotenkin huomattavan ruma suu. Tai ehkä sen hahmon oksettavuus saa myös näyttelijän näyttämään rumalta, vaikkei oikeesti ole.
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä tässä Roosassakin on vikaa. Itsehän hän suostui siihen, että ostavat heti suhteen alussa yhdessä omakotitalon Jollaksesta ja suostui tekemään vauvan miehen kanssa. Jos Roosa olisi malttanut vaikka edes vuoden seurustella omist aasunnoista käsin, niin hän olisi hyvinkin voinut huomata tämän miehen todellisen luonteen.
En oo katsonut kun kaks ekaa jaksoa, mutta tilanne ois sama vaikka olisi odotellut pari vuotta. Moni narsisti näyttää karvat vasta yhteisen talon ja/tai vauvan jälkeen. Ehkä suurin osa ei pysty pitämään nahkaansa piilossa, mutta osa pystyy.
Ihan alko v tuttaa kun se mies soitti sinne baariin, että mennäänkö huomenna aikaisin kalaan. Vielä enemmän v tutti kun nainen suostu ja lähti kotiin.
"Kauhean tuomitsevaa ja syyllistävää on sinunkin puheesi, huomaatko? Ystäviksi tarvittaisiin narsistin uhreille empaaattisia ihmisiä, ei sellaisia, jotka sanovat että Sinulla ei ole selkärankaa! Tuhoat lastesi elämän! Idiootti, en aio katsella tuollaista! Miksi et kuuntele minua, tyhmä!
Tuollainen nimenomaan on ystävä. Sanoo suoraan, eikä hymistele ja katso vierestä toisen alamäkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin tuon, johon vastasit. Et selvästi ole koskaan ollut tällaisessa tilanteessa ystävänä/läheisenä/sukulaisena pidempää aikaa ainakaan. Kun vuosi toisensa jälkeen yrität puhua järkeä, auttaa kaikin mahdollisin tavoin, niin että toinen voisi turvallisesti lähteä kun vaan sanoo, että NYT. Tai eihän tuollaisessa tilanteessa täysin turvassa ole ikinä, mutta niin pitkälle on asiat toisen puolesta järjestetty kuin mahdollista. Ja vuosi ja kerta toisensa jälkeen se toinen valitsee jäädä, niin ei siinä valitettavasti voi enää itsekään ymmär
Taas jää lainauksesta suuri osa pois, vauvapalstan laatu...
Minullakin on kokemusta sivullisena tuollaisesta alistamissuhteesta. Vuosia minä ja pari muutakin ystävää yritimme auttaa ystävän pois suhteesta. Ei auttanut, ystävämme piti päänsä. Miehen suhteen oli tahdoton lapamato, mutta meille ystävilleen hyvinkin tiukka ja jämpti siitä, ettei heidän asioihinsa tarvitse puuttua. Minkäs teet, minä en jaksanut, vetäydyin takavasemmalle, en edes tiedä miten heillä menee nykyisin. Toivon parasta, pelkään pahinta.
jälleen kerran kotimaista kurjuuden maksimointia, ei kiinnosta sentin vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kakkosjakson mikä sattui tulemaan kolmoselta äsken. Ja on todenmukainen, itse en ole Roosa, vaan se Paula, kaveri, joka katselee vierestä kun toista viedään kuin litran mittaa ja mikään järkipuhe ei tehoa. Toinen vaan selittelee miehen teot valkoiseksi, ja juuri tuota, että pitääkin lähteä kotiin jne. Aina löytyy selitys ja ovat niin rakastuneita ja minä olen ilkeä. Emme ole väleissä enää tästä syystä, en vaan voinut enää katsella sitä vierestä ja sanoin monta kertaa suoraan, mitä olen asioista mieltä. Sitä siis jatkui vuosia ja mies sai aina anteeksi. Ja ilmeisesti saa edelleen.
onko se sun kaveri vieläkin yhdessä saman kumppanin kanssa? jos ei ole, niin miten siinä lopulta kävi?
Valitettavasti. Ja sama meno jatkuu mitä minä tiedän, ei mies ole muuttunut ja kaveri on aika eristäytynyt ja varjo vanhasta itsestään. En olisi ikinä uskonut, olen pitänyt häntä aina vahvana naisena. Uskon, että näillä tällaisiin suhteisiin jäävillä on itselläänkin läheisriippuvuus, johon tarvitsisivat apua ja siksi eivät vaan pysty lähteä. Helpompi jäädä siihen tuttuun, vaikkakaan ei turvalliseen kuin ottaa riski jäädä yksin. Ja riippuvuus kuin riippuvuus, oli se sitten päihteet tai läheisyys, halu parantua ja muuttua lähtee itsestä. Kenenkään muun patistus ja puhuminen ei auta, jos uhri/riippuvainen ei itse sitä halua.
Lisään vielä näille jotka kritisoi sitä kun olen katkaissut välit - narsistin uhrin lähimmäisenä ei ole aina itsekään turvassa. He eivät kaihda keinoja raivatessaan uhrinsa läheisiä pois tieltä, etenkin niitä, joiden tietävät näkevät kaiken sen shown läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä ei saisi arvostella, mut Volasella on jotenkin huomattavan ruma suu. Tai ehkä sen hahmon oksettavuus saa myös näyttelijän näyttämään rumalta, vaikkei oikeesti ole.
volasella on huonot hampaat. Kannattaisi käydä hampaiden valkaisussa.
"En oo katsonut kun kaks ekaa jaksoa, mutta tilanne ois sama vaikka olisi odotellut pari vuotta. Moni narsisti näyttää karvat vasta yhteisen talon ja/tai vauvan jälkeen. Ehkä suurin osa ei pysty pitämään nahkaansa piilossa, mutta osa pystyy. "
ei kai kovin moni pysty tsemppaamaan kovin kauaa ja piilottamaan todellista luonnettaan?
Minunkin veli aikoinaan seurusteli eri paikkakunnalla asuvan naisen kanssa, mutta he pystyivät työvuorojen ansiosta tapaamaan usein, vaikka olikin välimatkaa. Sitten puolen vuoden kuluttua se nainen alkoi itse hinkua yhteenmuuttoa nimenomaan veljeni omistusasuntoon. Veljelleni olisi ihan hyvin käynyt myös etäsuhde. Sitten kun nainen oli saanut muuttotavaransa sisään, muuttui hänen luonne täysin ja hänestä tuli kiukutteleva ja hankala ihminen. SItten 2kk kuluttua he molemmat olivat sitä mieltä, etttä hänen tulee muuttaa pois. No sitten muutaman kuukauden kuluttua se nainen muutti taas uuden miehen luokse.
Kauhean tuomitsevaa ja syyllistävää on sinunkin puheesi, huomaatko? Ystäviksi tarvittaisiin narsistin uhreille empaaattisia ihmisiä, ei sellaisia, jotka sanovat että Sinulla ei ole selkärankaa! Tuhoat lastesi elämän! Idiootti, en aio katsella tuollaista! Miksi et kuuntele minua, tyhmä!
Eihän tuollaisia huuteleva ole ystävä ollenkaan.