Miksi neurologisesti normaalien on vaikea ymmärtää, kun...?
varmistan illalla, että monelta on lähtö, vaikka se olisi samaan aikaan kuin ennenkin ja sitten laitan herätyksen ja tarkistan, että kännykkä on ladattu, varaan mukaan otettavat asiat valmiiksi laukkuun, järjestän puettavat vaatteet valmiiksi, lataan kahvinkeittimen, varaan aamupalan, olen valmis poistumaan yöllä vaikka tulipaloa pakoon eli avaimet yms käden ulottuvilla jne?
Eikö se ole asuinkumppanillekin helpompaa, kun en stressaa aamulla kellonajasta ja löydän ja muistan ottaa kaiken mukaan? Elämäni ei sujuisi näin hyvin, jos en pitäisi kiinni kaikista tärkeimmistä rutiineistani.
Kommentit (8)
Ihan fiksua ja noin teen itsekin mutta jos tallustat ympäri kämppää kun kumppanisi yrittää nukkua, niin se on ärsyttävää.
Olen siis monta kertaa kertonut, miksi teen näin. Kysynkin, että miksi joudun edelleen kertomaan, eikä uskota, että näin on parasta? Tahdon olla se mikä olen, en muuttua. Olen autisti ADHD, joka on opetellut nämä tavat jo nuorena.
ap
Ei ole vaikea ymmärtää. Kiva herätä uuteen päivään kun asiat järjestyksessä.
Olen jo sängyssä ja kumppani pesee vielä hampaansa. Saan kuulla kyllä kämpässä ympäriinsä ravaamisestakin, mutta en häiritse häntä nukkuessa, kun teen valmistelut riittävän aikaisin.
ap
Tietääkseni olen neurologisesti normaali ja silti varmistelen aikatauluja ja teen adioita etukäteen, jotta ei tulekiire ja olen joka paikassa etuajassa.
Ihan fiksusti tehty.