Masennus
Puolison työn vuoksi muutettiin aikanaan. Itselle ei löytynyt töitä, mutta tein väitöskirjan. Prosessi oli uuvuttava ja ohjaaja vei todella itsetunnon nolliin. En koskaan satanut työllistyttyä väittelyn jälkeen. Opiskelin vielä lisää, mutta vähitellen loppui sekin.
Jo pitemmän aikaa mikään ei ole tuntunut kuin pahalta. Teini-ikäisiksi kasvaneet lapset purkavat kaiken minuun. Mies on aina töissä, työmatkoilla, harrastuksissa tai humalassa.
Juuri ja juuri jaksan tehdä ruokaa ja pyykätä. Siivota en jaksa, koska muut sotkevat heti samana päivänä. Mielekkyys puuttuu ihan kaikesta.
Pelkään vuorovaikutusta perheenjäsenten kanssa, niin olen yksin huoneessani kun he ovat kotona. Teinit ovat kovia suustaan, minkä vuoksi itken oikeastaan jo ajatuksesta, että yrittäisimme jutella jostakin. Mies tulee puolestaan iholle ja vihjailee läheisyydestä, joka hänen mielestään kuuluu parisuhteeseen, mutta mikään muu sitten kuitenkaan ei. Häntäkin haluan ehdottomasti paeta omaan rauhaan.
Yhtään ystävää minulla ei ole.
Näen ainoana ratkaisuna vetäytymisen pois kokonaan perheen arjesta. Oma huone ei riitä, vaan pitäisi olla oma pienenpieni asunto, jossa ei tarvitsisi pelätä kohtaamisia ja huutoa.
Miten tilanteen voisi selittää teineille niin, että he ymmärtäisivät ratkaisun? Toimiva arki on heille paljon tärkeämpää kuin vanhempi, joka itkee kaikesta. Minkäänlainen tuki tai terapia minulle ei ole vaihtoehto. Olen kokenut lukuisia menetyksiä ja rankkoja asioita elämässäni ja vaikka olen käynyt kolmen vuoden terapian huonon itsetunnon vuoksi, en ole vahvistunut niin, ettenkö sortuisi aina tahallisesta ilkeydestä varsinkin, kun elämässä ei ole eikä tule mitään, mikä voisi tuoda voimia jaksaa edes huomiseen.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Aapee on luuseri joka voisi suosiolla mennä saunan taakse.
Siellä saunan takana ei ole ketään odottamassa ja lahtaamassa, joten tämäkin turhaa huutelua. Olisi tehokkaampaa jos siellä saunan takana vaikka tapahtuisikin jotain. Huono ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Aapee on huono äiti ja huono ihminen.
Huonoja ihmisiä olemme kaikki. "Kaikki olemme syntiä tehneet ja olemme vailla Jumalan kirkkautta."
Osoita sinä vaan luisella sormella. Se kostautuu kyllä sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Aapee on luuseri joka voisi suosiolla mennä saunan taakse.
Miksei naiset saisi kertoa totuutta? Tota se on monella.
Vierailija kirjoitti:
Nolo muija.
Itse ole nolo mitäänsanomattoman viestisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoja ihmisiä olemme kaikki. "Kaikki olemme syntiä tehneet ja olemme vailla Jumalan kirkkautta."
Mikä halvatun uskovaisten kotirouvien palsta tästä on oikeen tullut? Tulihan juustokakussa pistettyä sokerit kohilleen ettei taas tarvi karata ulos :,D
Jotain keskusteluapua kyllä ehdottomasti tarvitsisit. Hae ihmeessä apua. Kyllä se siitä vielä helpottaa
Mitäs jos eroaisit? Tai asumusero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä halvatun uskovaisten kotirouvien palsta tästä on oikeen tullut? Tulihan juustokakussa pistettyä sokerit kohilleen ettei taas tarvi karata ulos :,D
Pennut pitää turpansa kiinni!
Jos et ole aikuinen - et voi kuitenkaan vajota lapseksi. Kyllä sitä apua löytyy jos haluaa itse.
Kyllä nyt ap ihmettelen sua. Olet todella pitkälle opiskellut etkä ole työllistynyt. Luulisi, että osaisit jonkun alaasi liittyvän firman edes perustaa. Ethän sinä noin koulutettuna ihmisenä voi kotiäitinä/kotirouvana olla vuosikymmenestä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuole pois ap.
Voi voi. Tilastojen valossa parisuhteessa olevalla naisella on suurempi riski kuolla. Pidä hauskaa KitchenAid laitteen parissa. Tuut vuosien myötä huomaamaan KA:n antavan enempi lämpöä.
Sun on päästävä lepäämään. Voisitko vuokrata asunnon tai vaikka pienen mökin?
Vierailija kirjoitti:
Kuole pois ap.
Sä ite oot 😵.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole aikuinen - et voi kuitenkaan vajota lapseksi. Kyllä sitä apua löytyy jos haluaa itse.
Mun henkilökohtainen ehdotus on hoitaa orastava masennus pois ja venata lasten lähtöä. Siitä vaikka sote-alalle. Tai ilmoittelemaan siivousavusta.
Tarviit töitä ja oman elämän. Hop hop!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pennut pitää turpansa kiinni!
Konservatiiviset arvot kiukustuttaa. Ymmärrän..
Masennus vaatii hoitoa. Olet sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jotain keskusteluapua kyllä ehdottomasti tarvitsisit. Hae ihmeessä apua. Kyllä se siitä vielä helpottaa
Keskusteluapu on löytänyt syitä huonoon itsetuntoon ja syyllistymiseen lapsuuden kodista. Myöhemmin narsistiset suhteet ovat nujertaneet itsetuntoa entisestään. Epäonnistuminen työelämässä ja sittemmin jatkuva teinien tyytymättömyys minuun ovat olleet musertavia kokemuksia, jotka jatkavat päivittäin muistuttamista siitä, kuinka turha olenkaan.
Ei sellaista apua olekaan, joka voisi tämän mustan kääntää valkoiseksi. Olen huono ja paska mutsi ja vaimo, kuten täälläkin jo osattiin diagnosoida heti. Enkä kiistä ollenkaan. Samaa mieltähän olen itsekin. Pitäisi vaan löytää joku ratkaisu muulle perheelle elää ilman taakkaa minusta.
Oikeastaan maailmaa kaipaa tällaisia avautumisia. Oot rehellinen, kiitos siitä. Hiljalleen saa ruveta riittämään naisille valehteleminen. Parisuhde ei tosiaan poista yksinäisyyttä. Useimmiten seurustelu lisää sitä. Koita hakeutua harrastusten pariin. Muuta lasten lähdettyä pesästä toiseen osoitteeseen.